7. تير 1394 - 9:20   |   کد مطلب: 6324
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بیرجند: خود اتکایی و خودباوری مهم ترین اصل اقتصاد مقاومتی است و مردم و مسئولین باید تلاششان در راستای منافع ملی کشور باشد
خود اتکایی و خودباوری مهم ترین اصل اقتصاد مقاومتی است

به گزارش شبنم ها، فرشته اسدزاده عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بیرجند با تبریک ماه رمضان  و اینکه رمضان ماه تقوایت و امیدوارم  با تقوای واقعی در جامعه به خودباوری و خوداتکایی برسیم و رفتار اقتصادی  در خانواده خود داشته باشیم گفت: اشکال اساسی برداشتها در تعبیر به رای  در بحث  اقتصاد مقاومتی  است و لازم است یکبار دیگر ضرورت آن مرور شود.

 

فرشته اسد زاده گفت: تکیه به ظرفیت های درونی به منزله قطع رابطه با بیرون نیست  و اینکه در را به روی خود ببندیم  اما حالا که تحریم شدیم فرصت خوبی است  که ظرفیتهای ناشناخته را شکوفا کنیم.

استفاده از ظرفیتهای داخلی منوط به خودباوری ملی

وی با بیان اینکه  قاعده تمام دنیا همه بر همین بوده که در محدودیت ها و تحریم ها توانستند به شکوفایی برسند گفت: کشوری مانند ژاپن بعد از آن همه جنگ خانمان سوز متوقف نشد و با خوداتکایی به ظرفیتهای کشورش تولید ناخالص اش را بالابرد و امروز تبدیل به قطب اقتصادی دنیا شده است.

 

اسد زاده گفت: شکوفا کردن پتانسیلهای درونی  کشور ریشه در خودباوری دارد و متاسفانه باور کردیم که آنچه دیگران دارند برتر است و کالای ایرانی را از کالای کشورهای دیگر ضعیف تر میدانیم و دانشمندان ایرانی را از دانشمندان کشورهای دیگر کم توان تر می شناسیم ریشه در عدم خودباوری دارد.

 

وی افزود: این عدم خودباوری که در کشور هست در استان ما بیشتر است. درحالی که پیشینه استان ما نشان می دهد که فرهیختگان علمی و اندیشمندان قابل توجهی داشتیم که از علم آنها، علم دنیا رشد پیدا کرده است و امروز باید به آنها افتخار کنیم و در مسیر رشد حر کت کنیم در بسیاری زمانها این پیشینه توجه نکردیم.

 

اسد زاده با بیان اینکه سیستم اقتصادی کشور هنوز هم از حالت مصرف گرایی خارج نشده است گفت: دولتمردان ما باید به جنبه تقوادر اقتصاد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود توجه داشته باشند وقتی در میدان عمل صداقت داشته باشیم مطمئنا مردم نیز فاصله شعار تا عمل را درک می کنند و اگر رفتار ما در عمل ، کلام و شعار ما را منتقل نکند اعتماد مردم دچار خدشه می شود.

 

اسد زاده افزود: خود اتکایی و خودباوری مهم ترین اصل اقتصاد مقاومتی است و مردم و مسئولین باید تلاششان در راستای منافع ملی کشور باشد و از آنجایی که توجه به ظرفیتهای مردمی یکی از اصلهای اقتصادمقاومتی است نیاز داریم که به مردم اعتماد کنیم وناامید نشویم و احساس ناتوانی کنیم.

 

 

دشمن منتظر ایجاد شکاف بین مردم است/ بهانه دست دشمن ندهیم

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گفت: در بحث مذاکرات هسته ای بهتر است بادیدکارشناسی به مسائل نگاه کنیم وبا نقل قول افراد که ممکن است تخصصی در این زمینه نداشته باشند فضای جامعه را متشنج نکنیم و بهترین کاراین است که به شرایط موجود اعتماد کنیم البته  نه به این معنا که هیچگونه اظهارو نظری نداشته باشیم.

 

اسد زاده گفت: ارزش داشتن موضوع هسته ای نباید خطری را متوجه مصالح نظام کند هرچند ما به سرمایه هایی که در این زمینه داریم بی تفاوت نیستیم .

 

 

وی افزود: دشمن به هر بهانه ای منتظر ایجاد شکاف بین مردم است و مهم ترین وظیفه ما حفظ آرامش و عدم ایجاد تنش و نفاق است چرا که دشمن بیش ترین بهره برداری را از عدم اعتماد بین مردم برده است .

 

 

 انرژی هسته ای کارآمدترین کالا  برای کشورها / تولید رادیو دارو ها یکی از ظرفیتهای مهم انرژی هسته ای

 

وی انرژی هسته ای را کالایی کارآمد برای آینده کشور دانست و گفت: کشوری که جمعیت روبه رشد دارد و می خواهد پایه های استقلال و خود اتکایی اش را محکم کند نیازمند انرژی نو است.منابع سوخت فسیلی به پایان می رسد بنابراین باید از حق مسلم خود که داشتن یک انرژی نو است دفاع کنیم.

 

اسد زاده  یکی ازظرفیتهای مهم انرژی هسته ای را کمک درتولید رادیو داروهادانست و گفت: باتوجه اینکه رشد بیماری های خاص انرژی هسته ای می تواند تسهیل کننده در تولید داروبرای بیماران باشد.

 

وی با بیان اینکه تصوری که از انرژی هسته ای به عنوان یک سلاح وجود دارد تصور اشتباهی است گفت: همه آن کشورهایی که خود پشت میز مذاکرات می نشینند از این فناوری برخوردارند و چرا استفاده صلح آمیز یک کشور باید موجب نگران باشد؟

 

ایران تکان دهنده است

مسئول دفتر مشارکت زنان در حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان با بیان اینکه افکار امام (ره) از دل نوفل لوشاتو ایران را تغییر داد و بعد از رحلت ایشان جهان اسلام را بیدار کرد ،افزود: نگرانی ابرقدرتها همیشه از این بوده است که ایران می تواند تکان دهنده باشد و به همین دلیل است که در سیاستهای خود ما را مانند سایر کشورها نمی دانند چراکه می دانند قدرت و توان کشور ما، می تواند افکار دنیا را تغییر دهد و به همین دلیل به عناوین مختلف ،بحث هسته ای، حقوق بشر و... می خواهند دشمنیها خود رابیش از پیش اعلام کنند.

 

درپایان وی خطاب به سیاستمداران غرب و آمریکا افزود: حریم خصوصی کشورها محترم بوده است و ما نیز اجازه نخواهیم دادخواسته یا ناخواسته پا به حریم کشورمان بگذارند.

 

منبع: زن امروز

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار