18. خرداد 1394 - 11:34   |   کد مطلب: 6143
قصور مسئولان در آموزش نمایندگان پارلمان اروپا در تشخیص لباس رسمی از مهمانی!
تعمدی یا غیرعمد! بی احترامی به ساحت ملت ایران جایز نیست
پوشش نامتعارف نمانیده زن پارلمان اروپا، جز بی‌ادبی به ساحت رئیس مجلس شورای اسلامی نیست!قطعاً دستور‌العملی که به نماینده پارلمان اروپا یاد می‌دهد، روسری حداقل‌ترین پوشش زن مسلمان است از قبال نحوه حضور زنان در کشورهای اسلامی ساده‌لوحانه عبور نکرده‌ است.
 قصور مسئولان در آموزش نمایندگان پارلمان اروپا در تشخیص لباس رسمی از مهمانی!

منیره غلامی توکلی

به گزارششبنم ها به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد؛ بعد از دیدارهای عجیب و غریب و خارج از ضوابط و عرف دیپلماتیک نمایندگان پارلمان اروپا با عوامل و سران فتنه، اینبار شاهد حضور نمایندگان پارلمان اروپا در داخل خاک کشور اسلامی نه تنها با ظاهری نامتعارف و خارج از وجهه دیپلماتیک هستیم بلکه با تیپ و قافه‌ای شبیه به گردشگران و خریداران کالاهای فروشگاه‌های بزرگ اروپا برای ملاقات با سران کشور، هستیم !

 

هیئت پارلمان اروپا صبح  شنبه 16 خرداد با تدابیر خاص و برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری از ملاقات‌های خارج از ضوابط وارد ایران اسلامی شدند و عصر همان روز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند اما نکته قابل توجه در این دیدار، پوشش عجیب و نامتعارف یکی از اعضای زن هیأت پارلمانی بود.

 

 

پوشش، نحوه آرایش و نوع کیف‌هایی که این خانم در دست داشت، نه تنها رسمی نبود بلکه  به هیچ وجه شبیه به یک نماینده پارلمان نیز نبود! البته در این نوع نحوه حضور استفاده از کوله‌پشتی به عنوان « کیف» ! توسط یکی دیگر از اعضای مرد این هیئت تأمل پذیر است.

با توجه به اینکه مهمانان جمهوری اسلامی ایران افرادی از طبقه عام اروپا نبوده اند و قطعاً نشست و برخاست، آداب و معاشرت، طرز پوشش و حتی راه رفتن این افراد حاوی پیام‌های سیاسی است این سؤال به ذهن می‌رسد که آیا این نوع طرز پوشش برای دیدار رسمی با یکی از مقامات بلندپایه کشوری مسلمان، از روی عمد و دهن کجی به ارزش‌ها و فرهنگ یک کشور اسلامی  بوده است و یا از روی تجاهل و این بار هم تجاهل در آداب حضور دیپلماتیک و نحوه پوشش در ملاقات های رسمی!!

در هر حال جواب هر چه باشد از قبح و زشتی این کار کم نمی‌کند، بلکه از یک طرف شعور دیپلماتیک نماینده پارلمان اروپا و از طرفی دیگر تعهد مسئولان ذی ربط کشورمان در توجیه مهمانان زن خارجی را مورد نکوهش قرار می‌دهد و هر دو نگاه عذر بدتر از گناه را تداعی می‌کند.

به راستی پوشش نامتعارف این عضو پارلمان اروپا این سوال را پیش می‌آورد که آْیا برای نحوه حضور میهمانان خارجی در مراسم و ملاقات‌های رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ضوابط یا دستورالعملی وجود ندارد؟ 

آیا یک بانوی پارلمان اروپا از شرایط و نحوه پوشش برای ملاقات رسمی با مسئولان بلندپایه نظام‌های اسلامی بی خبر است؟

حسن شیخ الاسلامی، مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي دراین باره معقتد است که حجاب نامناسب نماينده زن پارلمان اروپايي در ديدار با رئيس مجلس عامدانه نبوده و مسئولان امر در توجيه اين نماينده ميهمان براي حفظ حجاب کوتاهي کرده بودند.

وی در توضیح نظر خود ادامه می‌دهد که اگر قرار بود در این زمینه شیطنتی صورت گیرد این خانم هنگام عکس گرفتن نزدیک رئیس مجلس می‌ایستاد در حالیکه از دور به ایشان سلام کرد!!

این امر چندان عجیب به نظر نمی‌رسد شاید به ذهن آقای شیخ الاسلامی نرسیده باشد یا مأخوذ به حیا بوده‌‌اند که بگویند: برخی از مسئولین چندان توجه یا احساس نیازی یا قیدی رعایت  پوشش اسلامی و حفظ ارزش‌های دینی برای زنان در جامعه اسلامی ندارند!

شاید هم از نظر همان مسئولان امر، پوشش این خانم نماینده پارلمان اروپا، چندان با زنان بدحجاب ایرانی تفاوتی ندارد! الحق که چنین فکری نمی‌توان خطا باشد! کافی است فقط سری به خیابان‌های مرکزی و شمال تهران بزنید یا اینکه در راهروهای مترو یا فروشگاه‌های بزرگ قدم بزنید!

البته بحث حضور زنان، جیغ و داد و  پوشش نامناسب آنها در سالن ورزشی دانشگاه آزاد، چهار روز قبل از ورود این نمایندگان پارلمان اروپا، اگر از زشتی حرکت این خانم اروپایی کم نکند، توجیه‌گر رفتارش است چرا که اگر برخی از مسئولین خود را به خواب زده باشند، چشم‌های دشمانان نظام بیدار است ....

مسابقات بسکتبال دانشگاه آزاد و مهرام در حالی برگزار شد که نیمی از جمعیت سالن آن را بانوان پر کرده و با لباس های نامناسب به انجام حرکات ناشایست و دور از شأن بانوان مسلمان ایرانی پرداختند. صدای جیغ زدن های زنانه در این سالن و عبارت های نامناسبی که در تشویق کردن تیم دانشگاه آزاد به کار می بردند فضای غیر ارزشی را بر سالن دانشگاه آزاد ایجاد کرد.

این اتفاق را هم اگر در پرونده دانشگاه آزاد در تابو شکنی، عادی بدانیم، از گروه‌های موسیقی و حضور نوازندگان و خوانندگان زن در آنها نمی‌توان گذشت، گروه‌هایی که برای نواختن و پر کردن سی دی اجازه وزارت ارشاد را کسب کرده‌اند.

 

حضوری زنانه و موسیقایی، نوازندگان زن مسلمان که اگر بنابر مصلحت خودشان نبود به رقص و پایگوبی محض بدل می‌شد! زشتی و قبح‌‌شکنی بیشتری نسبت به حضور بدحجاب و نامتعارف زن غیرمسلمانی که در ذهن خود " روسری" را فقط حجاب می‌داند دارد!

اما با تمام این حسن ظن جناب شیخ الاسلامی به این قضیه که از نظر مهمانوازی قابل تقدیر است! مهدی کوچک‌زاده یکی از نمایندگان مجلس نظری متفاوت دارد او در صفحه اینستاگرام با انتشار عکسی می نویسد: : ریشخند ارزش‌های انسانی و اسلامی در حضور دو آیت‌الله زاده مسئول!!! عکسی که در این پست می‌بینید از دیدار یک نماینده پارلمان اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی که هر دو مسئول تراز اول در جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند و یکی دو تن دیگر از نمایندگان مجلس گرفته شده است. 

این اختلاف نظر دو مرد سیاست، قابل تأمل است.. یکی نماینده مجلس و عصبانی و یک مشاور رئیس مجلس خوش‌بین ... یکی این نحوه حضور را برگردن بی‌‌توجهی مسؤلان امر می‌اندازد و دیگری میزبان دو میزبان آیت‌اله زاده و داماد آیت اله را زیر سؤال می‌برد!

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی شادکام از موفقیت مدیریت شده حضور اعضای پارلمان اروپا در ایران برای حفظ امنیت ملی و نماینده مجلس عصبانی از به خطر افتادن منافع ملی با ریشخند اجانب به ارزش‌های انسانی و اسلامی کشور در ملاقات‌‌های رسمی....

به هر حال از هر زاویه‌ای که به این پوشش نامتعارف نمانیده زن پارلمان اروپا نگاه کنیم، جز بی‌ادبی به ساحت رئیس مجلس شورای اسلامی نیست! چرا که قطعاً دستور‌العملی که به خانم نماینده پارلمان اروپا یاد می‌دهد که روسری حداقل‌ترین پوشش موی زن مسلمان است درباره پوشش لباس و نحوه حضور زنان در کشورهای اسلامی نیز ساده‌لوحانه عبور نکرده‌ است.

از نگاهی دیگر برای وقت عزیز و شریف مسئولین کشورمان به ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمسیون امنیت ملی آنقدر احترام  و ارزش قائل هستیم که متأسف باشیم که حتی دقایقی را برای خوش آمد گویی به کسانی حدر کنند که هنوز فرق بین لباس رسمی با لباس مهمانی و خرید را نمی‌دانند!!

و باز هر چه در این دایره می چرخیم به نقطه اول می‌رسیم که مهم‌تر از مهمان خارجی و یاد دادن نحوه حضور در یک کشور مسلمان به او، تذکر و یادآوری به مسئولان امر است که اگر حجاب را برای خودمان برای زنانمان برای فرزندانمان ... اهم بدانیم قطعا برای سایر بانوان مهمان و حاضر در کشور مهم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار