21. ارديبهشت 1394 - 11:05   |   کد مطلب: 5868
معاون فرماندار تویسرکان خبر داد:
ثبت ۱۲۲۱ ازدواج و ۲۳۸ طلاق در تویسرکان
معاون فرماندار تویسرکان با اشاره به تعداد یک هزار و ۳۵۶ مورد ازدواج در سال ۹۲ در تویسرکان، گفت: در سال ۹۳، یک هزار و ۲۲۱ ازدواج و ۲۳۸ مورد طلاق در تویسرکان ثبت شده است.
ثبت ۱۲۲۱ ازدواج و ۲۳۸ طلاق در تویسرکان

به گزارش شبنم ها، یحیی خورشیدخانی ظهر یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با بیان اینکه طبق آمار، ۳۰ هزار جوان در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: سال گذشته دو هزار و ۲۹۷ فقره وام ازدواج معادل هفت میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان به جوانان تویسرکانی پرداخت شده است.

وی تعداد جلسات این ستاد در شهرستان را در چهار مورد عنوان کرد و افزود: ۱۷ مصوبه نیز در این جلسات انجام شده است.

معاون فرماندار تویسرکان با اشاره به برنامه های مختلف ستاد ساماندهی جوانان در شهرستان تویسرکان، بیان داشت: تشکیل ستاد خیرین ازدواج با تاکید بر مشاوره جوانان در شرف ازدواج و برگزاری مراسم ازدواج ۳۰ زوج از سوی ستاد خیرین از نتایج تشکیل ستاد ساماندهی جوانان بوده است.

خورشیدخانی با اشاره به تعداد یک هزار و ۳۵۶ مورد ازدواج در سال ۹۲ در تویسرکان، اضافه کرد: در سال ۹۳ یک هزار و ۲۲۱ ازدواج و ۲۳۸ مورد طلاق در تویسرکان ثبت شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با بیان اینکه در سال گذشته ۹ کانون دانشجویی فرهنگی و سیاسی و دو تشکل سیاسی دانشجویی تشکیل شد، بیان داشت: چاپ نشریات دانشجویی، پرداخت وام ازدواج دانشجویی، برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگی در حوزه های کسب مهارت، ایجاد مشاوره فعال دانشجویی، برپایی اردوهای دانشجویی بویزه مخصوص دانشجویان آسیب دیده، فعالیت های هنری فوق برنامه و برگزاری نشست های سیاسی و کرسی های آزاد اندیشی و نیز برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های متعدد ملی، مذهبی و مناسبتی از اقدامات این دانشگاه در سال گذشته بوده است.

سعید جامعه بزرگی ادامه داد: همچنین کانون ارتباط با خوانده دانشجوبان برای نخستین بار در سطح دانشگاه ها و در کشور در این دانشگاه به عنوان پایلوت برقرار شده است.

وی افزود: نشست های تخصصی ازوداج و جوانان و راه اندازی نهضت قرآنی با حضور قاریان بین المللی و کشوری در دانشگاه آزاد همدان از اقدامات دیگر در راستای ساماندهی امور جوانان بوده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاه واحد همدان نیز با بیان اینکه معاونت فرهنگی این دانشگاه یکی از حوزه های فعال با هدف تربیت نیروهای فعال و متخصص و افزایش سطح فرهنگی و دینی جوانان است، اظهار داشت: سال گذشته ۲۶ کارگاه مختلف در هفت دانشگاه همدان در خصوص سبک زندگی اسلامی، ازدواج، شیوه های انتخاب همسر، جوانان و فضای مجازی، ماهواره، آسیب شناسی و اعتیاد از سوی این واحد دانشگاهی برگزار شده است.

جواد تهذیبی با افزودن این نکته که برخی از این کارگاه ها با حضور ۲۰۰ دانشجو برگزار شد، ادامه داد: همچنین با هدف آشنایی جوانان امروز با جوانان دفاع مقدس در چند مرحله مسابقه کتابخوانی «دختر شینا» و «واجب فراموش شده» با حضور حدود یک هزار نفر از دانشجویانن برگزار شد.

منبع: مهر

دیدگاه شما

آخرین اخبار