10. ارديبهشت 1394 - 10:00   |   کد مطلب: 5748
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان:
دختران دبیرستانی را با مهارت‌های زندگی آشنا کنیم
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: با همکاری آموزش و پرورش می‌توان برنامه‌ای را تدوین کرد تا مهارت‌های زندگی به دختران دبیرستانی ارائه شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان:دختران, مهارت های زندگی, طلاق,ازدواج,وقوع جرم,دادگستری

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سعید گلستانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه 46 درصد از طلاق‌ها ریشه در عوامل فرهنگی دارد، اظهار کرد: این در حالی است که مسائل اقتصادیی عامل درصد کمی از طلاق‌هاست.

وی با اشاره به پدیده طلاق به عنوان یک تهدید اجتماعی در کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه از هر 800 هزار ازدواج در کشور 100 هزار طلاق به ثبت می‌رسد که ریشه‌یابی این موضوع نیاز به همفکری همگانی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به تدوین رساله سبک زندگی اسلامی برگرفته از آیات و احادیث، گفت: از شخص استاندار، تقاضای پیگیری تدوین گواهی مهارت زندگی برای زوجین را داریم زیرا در استان هر ساله 20 تا 21 هزار ازدواج صورت می‌گیرد به همین دلیل آموزش اولیه به زوجین نیاز امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه دریافت گواهی مهارت زندگی در سال گذشته عملیاتی شد، عنوان کرد: این طرح به دلیل اجباری نبودن فقط از سوی 2 تا 3 هزار زوج استقبال شد که البته رضایت صددرصدی آنها را نیز در پی داشت.

گلستانی با اشاره به آمارهای موجود از طلاق، خاطرنشان کرد: بیشترین طلاق‌ها بین افرادی گزارش شده که در مقطع دبیرستان ازدواج کردند، زیرا آنها آموزش کمتری دیده بودند.

وی با بیان اینکه با همکاری آموزش و پرورش می‌توان برنامه‌ای را تدوین کرد تا مهارت‌های زندگی به دختران دبیرستانی ارائه شود، بیان کرد: باید امر آموزش از سوی همه دستگاه‌ها با در نظر گرفتن ظرفیت علمی، کلاس و کارگاه مورد توجه باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در ادامه سخنانش گفت: مهریه زیاد یک آفت برای جامعه است به طوری که بسیاری از این ارقام حتی با وقوع طلاق هم دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه در برخی روستاها ازدواج‌ در سنین پایین و زیر 15 سال انجام می‌شود، 150 هزار ازدواج در کشور زیر 15 سال گزارش شده که بسیاری از این تعداد منجر به طلاق شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل اجتماعی، اظهار کرد: مرکز رصد اجتماعی کشور در دولت شکل گرفته و در برنامه پنجم توسعه نگرش به حوزه مسائل اجتماعی مورد اهمیت است.

محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه این مرکز متشکل از دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهای اجتماعی و فرهنگی است، گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون و نظام آموزش و پرورش در بحث شناخت مسائل و آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی سازمان ورزش و جوانان همدان نیز با بیان اینکه آمار طلاق در استان طی سال 92 نسبت به سال 91، 400 مورد افزایش داشت، اظهار کرد: این آمار در سال گذشته نسبت به سال 92، 70 مورد افزایش داشته است.

اسدالله ربانی‌مهر مشکل اصلی جامعه در وقوع طلاق را مسائل فرهنگی دانست و افزود: باید دستگاه‌های فرهنگی در استان به این پدیده و کاهش آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی در پایان سخنانش از برگزاری 30 همایش و کارگاه آموزشی برای زوجین در استان خبر داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار