28. فروردين 1394 - 20:29   |   کد مطلب: 5584
مشاور استاندار همدان در امور بانوان:
توجه به حقوق زنان و شایسته‌سالاری مد نظر باشد
مشاور استاندار همدان در امور بانوان با تأکید بر اینکه ما به دنبال توجه به حقوق زنان و شایسته‌سالاری هستیم، گفت: توانمندی بانوان در همه عرصه‌ها بروز و ظهور پیدا کرده است.
توجه به حقوق زنان و شایسته‌سالاری مد نظر باشد

به گزارش شبنم ها به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان، مینو نیکخبت ظهر امروز در جمع بانوان نویسنده و هنرمند استان همدان با بیان اینکه ما به دنبال زن‌سالاری و مسائل ناشی از آن نیستیم، اظهار کرد: امروز زنان در تمامم مسائل اجتماعی حضور موفق دارند و ایمان خود را نیز در کمال قدرت حفظ کرده‌اند.

وی گفت: با این حال برخی تمام مشکلات را در نحوه پوشش بانوان خلاصه کرده‌اند و آن را بزرگترین منکر می‌دانند.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان ادامه داد: این در حالی است که بزرگترین معضل در حال حاضر، بیکاری، بزرگترین معروف توسعه کشور و بزرگترین مشکلات کم‌آبی و تحریم‌های ظالمانه غرب است.

وی با بیان اینکه نباید، زن به عنوان جنس دوم، منزوی و متکی و امثال آن به جامعه معرفی شود، از بانوان نویسنده و هنرمند خواست به دنبال معرفی ارزش‌های بانوان باشند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه ما به دنبال توجه به حقوق زنان و شایسته‌سالاری هستیم، گفت: توانمندی بانوان در همه عرصه‌ها بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی افزود: در دهه 40 که اوج ظهور نویسندگان در زمینه ادبیات بود به ازای هر پنج نویسنده مرد یک نویسنده زن داشتیم که در حال حاضر به ازای هر دو نویسنده مرد، یک نویسنده زن در عرصه فرهنگ فعالیت می‌کند.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان با تأکید بر لزوم توجه به نقش مادری زن، آن را قابل احترام دانست و در ادامه از توجه دولت تدبیر و امید به زنان سخن راند.

وی انتخاب یک خانم به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه و آغاز به کار او به عنوان سفیر در یکی از کشورها را نمونه‌ای از توجه دولت یازدهم به زنان دانست.

نیکبخت پرداخت وام ازدواج و توانمندسازی زنان روستایی را از دیگر موارد توجه دولت به زنان عنوان کرد و گفت: انتشار ماهنامه زنان، از سال 86 متوقف شده بود که این دولت دوباره شروع به انتشار آن کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار