27. فروردين 1394 - 9:00   |   کد مطلب: 5573
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی:
برخی از آمارهای ارائه شد در حوزه زنان مغرضانه است
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از آمارهای ارائه شده توسط جوامع بین المللی و همچنین منتقدین در حوزه زنان در ایران، مغرضانه و برای تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی ایران است.
برخی از آمارهای ارائه شد در حوزه زنان مغرضانه است

 به گزارش شبنم ها به نقل از طنین یاس، فاطمه رهبر با بیان این مطلب گفت: شرایط امروز جامعه در موضوع اشتغال، شرایط خاصی است. افزایش افراد تحصیلکرده و همچنین رشد آمار فارغ التحصیلان دانشگاه ها هم از آقایانن و هم از زنان که نمیت وانند جذب بازار کار شوند از جمله خصوصیات این شرایط است.

وی به آمار ارائه شده در روزهای اخیر توسط معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری مبنی بر کاهش اشتغال زنان در کشور اشاره کرد و گفت: موضوع عدم جذب یا کاهش آن در دستگاه های دولتی و خصوصی شامل مردان و نیز زنان جامعه می شود، اما به طور کلی بیشتر باید نگران آقایان در این زمینه بود چرا که در جامعه ما اصولا مردان شاغل و مسئول درآمدزایی خانواده هستند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور کلی برخی از آمارهایی که توسط جوامع مختلف بین المللی و همچنین منتقدین و افراد مختلف ارائه می شود مغرضانه و در جهت تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی ایران است چراکه در مقطع کنونی ، کشور ما در بسیاری از شاخص های مربوط به حوزه زنان از جمله اشتغال وضع رو به رشد و مناسبی دارد.

فاطمه رهبر تصریح کرد: امروزه در موضوع نحوه برخورد کارفرمایان با مردان و زنان، مشکل خاصی وجود ندارد اما به طور کلی برخی از دستگاه های خصوصی تمایل زیادی به جذب بانوان ندارند که این هم می تواند به دلایل مختلف از جمله مسائل مربوط به بارداری و مرخصی های زایمان و... باشد.

وی در پایان با اشاره به این نکته که در شرایط کنونی دستگاه های مسئول و همچنین قانونگذار، باید توازن در محیط  کار و خانواده راحفظ کنند،تاکید کرد: اگر هم مشکلاتی در این زمینه ها باشد نباید به آنها چه در داخل و چه در خارج دامن زد بلکه باید در محیط های کارشناسی و پژوهشی از جمله مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی،  آنهارا مورد بحث و بررسی قرار داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار