26. فروردين 1394 - 16:08   |   کد مطلب: 5570
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان:
نخستین شورای امور زنان در همدان تشکیل شد‌
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از تشکیل شورای امور زنان با هدف انجام کارهای جهادی و الگویی برای بانوان جامعه در همدان خبر داد.
 نخستین شورای امور زنان در همدان تشکیل شد‌

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری تسنیم، جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت ظهر امروز با حضور مادران و همسران شهدا، مرضیه حدیدچی(طاهره دباغ)، نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران، سرداتر فرجی و غیره برگزار شد.

سردار مهدی ظفری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر 8 هزار شهید دوران دفاع مقدس استان همدان، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا الگویی برای سایر خانواده‌ها و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز ادامه دهندگان راه شهدا هستند.

ظفری بیان کرد: در طول سال جلسات و همایش‌های بسیاری با موضوعات مختلف در کشور برگزار می‌شود اما مراسمی که به ‌عطر و بوی شهدا عجین شده باشد و در آن حضور مادران و همسران شهدا موج زند بسیار عرفانی و قابل تأمل است، ضمن اینکه هدف از برگزاری این جشنواره گرامیداشت و تکریم مادران و همسران شهدا و همچنین بانوانی که در دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن حماسه آفرینی کرده‌اند، است.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس این است که درک جامعه ما از عاشورا و قرآن را تکمیل کرد و استمرار این موضوع نیز از برکات خون شهیدان ایران است.

ظفری با تأکید بر اینکه دفاع مقدس و شهید در در زمان خود متوقف نمی‌شود، گفت: واژه و مفهوم دفاع مقدس و رویدادهای آن نگهبان تمام تاریخ و هدایت‌گری برای ایران است.

مدیرکل حفظ آثار همدان از ایجاد شورای امور زنان در استان همدان خبر داد و افزود: این شورا به همت بانوان بسیجی، سپاهی و خانواده‌هیا ایثارگران همدان برای نخستین بار تشکیل شده و برای انجام کارهای جهادی و الگویی برای سایر بانوان آماده می‌شوند.

در این جشنواره از مادر شهیدان محمد و حسن قاسمی، همسر فرمانده گردان تکاور شهید مهدی روحی، همسر شهید زند، همسر شهید سرگرد محمود قاسمی، مادر شهیدان جمال و جلال عنایتی، مادر شهید خلبان مفقودالجسد حسین یزدان‌دوست، همسر شهید کاظم کیانی  و غیره به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت تجلیل شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار