24. فروردين 1394 - 12:22   |   کد مطلب: 5534
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند 26 کارگاه آموزشی مشغول فعالیت می باشد که از این تعداد 12 کارگاه نیز مربوط به خواهران می باشد.
یک هزار و 780 نفر در نهاوند آموزشهای فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

به گزارش شبنم ها، احداله ترکمان بابیان این مطلب گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند با آموزش مهارتهای لازم به فارغ التحصیلان دانشگاهی نیاز جامعه را در اشتغالزایی تا حدود زیادی برآورده سازند.
وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی و استفاده از همه امکانات موجود برای رسیدن به اهداف کلی سند چشم انداز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: جوانان و دانش آموزان را باید از اهمیت فراگیری آموزش های مهارتی و تأثیر آن در وضعیت معیشتی خانواده ها آگاه کرد.

ترکمان فعالیت بخش بانوان در ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به زنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در یک سال گذشته بیش از850 نفر یعنی معادل 160 هزار نفر ساعت در رشته های صنایع چوب ، صنایع دستی، سفال، طراحی و دوخت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و دوخت از آموزشهای لازم برخوردار شده و گواهینامه های مربوطه را دریافت نموده اند.
وی آموزش زنان روستایی را از دیگر فعالیتهای بخش بانوان ذکر کرد و گفت: به منظور توانمند سازی زنان روستایی نیز امسال 17 هزار و 10 نفر ساعت در چهار کارگاه و 10 حرفه شامل، نازک دوزی زنانه، مانتو دوز، قالیباف درجه یک، تابلو بافی، اتوماسیون اداری، شلوار دوز، هرس کار، مدیریت دفع آفات و امراض گیاهان زراعی و باغی و idsl موفق به کسب آموزشهای لازم همراه با اخذ گواهینامه شدند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار