22. فروردين 1394 - 10:31   |   کد مطلب: 5502
نماینده ولی‎فقیه در استان همدان گفت: ابعاد کمالی، جمالی و وجودی حضرت زهرا‎(س) بسیار متنوع و گسترده است که لازم است حوزه‎های علمیه، دانشگاه‎ها و آموزش و پرورش در عرصه فاطمه‎شناسی ورود پیدا کنند.
مراکز علمی در حوزه «فاطمه‎شناسی» فعال شوند

به گزارش شبنم ها به نقل از  تسنیم از همدان، آیت‎الله غیاث‎الدین طه محمدی ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه در جمع نمازگزاران با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن اظهار داشت: ابعاد وجودی،، کمالی، جمالی و جلالی حضرت فاطمه زهرا(س) به قدری متنوع و گسترده است که پرداخت به آنها زمان زیادی را طلب می‎کند.

وی حضرت زهرا (س) را مصداق کامل خیر کثیر دانست و افزود: چهار مرحله از زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) شامل تولد، ازدواج، شهادت و محشر قابل توجه است که تجزیه و تحلیل آن از ضروریات به شمار می‎آید.  

امام جمعه همدان تصریح کرد: غریزه فرزندآوری در پدران و مادران سبب می‎شود که با تربیت مناسب فرزندانی را پرورش دهند که بر روی زمین خلیفه‎الله باشند و این فرزند با توانمندی خدادادی خود در زمین کار خدایی انجام دهد.

وی بیان کرد: برای اینکه فرزندان در زمین جانشین خداوند شوند پدران و مادران باید اصول و قوانینی را در رشد و تربیت فرزند خود به کار گیرند تا مخلوق خداوند به دور از انحراف به جایگاه واقعی خود برسد.

خطیب جمعه همدان، حضرت زهرا(س) را شایسته‎ترین زن در عالم دنیا دانست و گفت: همه شهدا، زنان و مردان عالم و تمام حقیقت‌های حسن عالم فرزندان حضرت زهرا(س) هستند.

وی با تأکید بر ضرورت فاطمه‎شناسی در حوزه‎های عملیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر قوای فکری و عقلی همه عالم بسیج شوند باز هم نمی‎توانند به اوج قدسی حضرت فاطمه(س) نائل شوند.

نماینده ولی‎فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مداحان اظهار داشت: معظم له در این شرایط تیره و تار عنصر مقدس و موهبتی الهی به شمار می‎آیند به طوری که در تمام مسائل و رویدادهای تأثیرگذار بر روند توسعه و پیشرفت کشور روشنگرانه و با بیانات آموزنده مسیر را روشن می‎کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه از توافق هسته‎ای بین تیم مذاکره کننده کشورمان و کشورهای 1+5 بسیاری از مردم ذوق زده و برخی تند شدند، مقام معظم رهبری تأکید بر بررسی عاقبت این توافق کردند.

محمدی بیان کرد: صدا و سیما باید سخنان استراتژیک مقام معظم رهبری در زمینه توافق هسته‎ای را از شبکه‎های مختلف مجددا پخش کنند چرا که این سخنان روشنگرانه و آموزنده برای ملت ما بود.

وی با اشاره به اینکه استکبار خباثت باطل دارد، گفت: در این مذاکرات اصلا بحث مسئله هسته‎ای و بمب اتمی مطرح نیست چرا که آنها می‎دانند که دین ما اجازه چنین کاری را به ما نمی‎دهد اما آنها با پیشرفت اسلام مخالف هستند.

امام جمعه همدان افزود: جامعه بشری از این همه تباهی، ذلت، ناامنی، جنگ و خونریزی و وحشی‎گری خسته شده است و چون نقطه امیدی نمی‎بیند به سمت اسلام گرایش پیدا می‎کند و در این راستا کشورهای استکباری از این اتفاق خرسند نیستند.

وی عنوان کرد: در صورتی که عملکرد و اعتقادات ما مسلمانان یکی شود همه مردم جهان در مقابل ما سر تعظیم فرود می‌آورند.

نماینده ولی‎فقیه در استان همدان ابراز کرد: در حالی که تیم مذاکره کننده ایران قریب 1.5 سال برای توافق و دفاع از حقوق ملت تلاش می‎کنند اکنون که مذاکرات در حال پیشرفت است مجدد تحریم‎هایی را علیه ایران اعمال کردند و این امر نشان از دروغ و نیرنگ آنها دارد.

وی با انتقاد از عملکرد زشت و ضد انسانی سعودی‎ها افزود: سعودی‎ها همواره ادعا داشتند که متولی عالم اسلام هستند اما امروز در مقابل امریکا و اسرائیل ذلیل و بیچاره شدند و در ظرف 15 روز از زمین و آسمان بر سر مردم یمن آتش ریختند و زمینه خوشحالی امریکا و اسرائیل از این جنایت جنگی را فراهم کردند.

محمدی با بیان اینکه سعودی‎ها از یهودی‎ها بدتر عمل کردند، اظهار داشت: جنایت جنگی که صهیونیست علیه مردم کشورهای سوریه، عراق و غزه کرد و با بی‎رحمی تمام زنان، مردان و کودکان را به خاک و خون کشید اکنون همان کار را سعودی‎ها می‎کنند.

وی گفت: این کار سعودی‎ها سبب شد که دنیا چهره پلید ملت‎‏های کفر را که دم از خدا و دین می‎زنند را بشناسد، بنابراین لازم در شناخت دوست و دشمن خود دقت کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار