25. اسفند 1393 - 12:31   |   کد مطلب: 5245
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان:
عید نوروز بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی فاطمی
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مقام معظم رهبری بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی تأکید دارد که بی‌شک سبک زندگی اسلامی همان سبک زندگی فاطمی و علوی است که باید در جهت معرفی این الگوها به مردم تلاش داشته باشیم.
عید نوروز بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی فاطمی

به گزارش شبنم ها به نقل از صبح الوند، حجت‌الاسلام ناصر نقوی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به تقارن نوروز و ایام فاطمیه گفت: نوروز سنت‌های حسنه‌ای مانند صله‌رحم و هدیه دادن در بر دارد که پسندیده است.

وی با بیان اینکه این سنت‌ها محبت، صفا و صمیمیت و رحمت خداوند متعال را در پی دارد، اظهار کرد: صله‌رحم سنتی است که مقید به زمان نبوده و همواره مورد تأیید و تأکید اسلام است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به برخی از رسوم ایجاد شده در ایام نوروز و شادی‌های کاذب و غیر معنوی که حکایت گناه را دارد، افزود: مؤمنان و متدینین باید در این ایام فضا را به نحوی فراهم کنند که این گونه مسائل را در جامعه نداشته باشیم.

وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) که می‌فرمایند «هر روزی که در آن معصیت و نافرمانی خدا نشود، عید است»، گفت: باید تمام تلاش خود را در راستای نوروزی خالی از گناه به کار گیریم.

نقوی با بیان اینکه باید حرمت ایام فاطمیه در نوروز حفظ شود، اظهار کرد: اصل وجود فاطمیه برای آبادی و اصلاح جامعه است.

وی افزود: پیام فاطمیه در باطن خود نشاط‌آور، شادی‌آفرین و آرامش‌بخش بوده و ایمان را زیاد می‌کند.

مسئول دفتر امام جمعه همدان گفت: آرامشی که در محبت حضرت فاطمه(س) است با آرامشی که برخی در شادی کاذب نوروز می‌بینند قابل مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: اگر در جمع‌ها، خانواده‌ها، رفت و آمدهای نوروزی و... حکایت محبت حضرت صدیقه زهرا(س) باشد ولو با یک سلام یا یک بیت شعر نوروز خود را به نام فاطمیه گره زده و نوروزی فاطمی خواهیم داشت.

نقوی با بیان اینکه سال بعد نیز نوروز با ایام فاطمیه پیوند قوی‌تری دارد، افزود: امسال به عنوان مقدمه‌ای برای تبدیل نوروز به نوروز فاطمی است.

وی با اشاره به رسم رایج در ایام عاشورا که افراد در دیدار با یکدیگر از جملاتی چون «رحمت بر شهید، لعنت بر یزید» استفاده می‌کنند، گفت: این گونه رسوم هم حاوی برائت است و هم حاوی ولایت و در ایام نوروز نیز می‌تواند با سلام بر بانوی بزرگ عالم همراه باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: قطعاً با استفاده از خلاقیت و ابتکار می‌توان به سفره‌های نوروزی رنگ فاطمی بخشید تا نام و نشانی از حضرت فاطمه(س) داشته باشد و مادرانه‌ترین عید را امسال برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه «سالی که نیکوست از بهارش پیداست»، افزود: بهاری که با نام حضرت زهرا(س) و محبت ایشان آغاز شود قطعاً سال پر خیر و برکتی را به همراه دارد.

نقوی با بیان اینکه چرخش سال قمری در سال شمسی یا بالعکس و این تقارن‌ها یک نوع نعمت و رحمت محسوب می‌شود، گفت: اگر حدود 30 سال نوروز ما خالی از اسم حضرت صدیقه زهرا(س) بوده و امسال این تقارن پیش آمده در واقع فرصت بسیار خوبی است تا ایام نوروز را رنگ فاطمی بخشیم.

وی اظهار کرد: در سطح استان نیز ظاهرسازی شهر باید به سمت پیوند با این ایام باشد و از سخنان حضرت زهرا(س) در سطح شهر استفاده کنیم تا مسافرانی که وارد استان می‌شوند تحت تأثیر این فضا قرار گیرند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه می‌توان در بسته‌های نوروزی زندگینامه ایشان را قرار دهیم، افزود: باید در این زمینه تا جایی پیش رفت که در نوروز همدان را در کنار دارالمؤمنین، با نام دارالفاطمه بشناسند و شهر حکایت از محبت فاطمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در فاطمیه اول شهر همدان به نوعی ضعیف بود، گفت: مسئولان ذی‌ربط در این زمینه با جدیت وارد شوند.

نقوی اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌ها و ادارات و با استفاده از فرصت پیش آمده می‌توان در راستای نشر فرهنگ فاطمی که نجات‌دهنده جامعه است، گام برداشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار