25. اسفند 1393 - 10:54   |   کد مطلب: 5240
پرده چهارم:ارتکاب اعمال خلاف در آرایشگاههای زنانه
تجارت سیاه و كسب درآمدهای هنگفت در آرایشگاههای زنانه!!
در برخی از آرایشگاههای زنانه آرایشگران در نقش متخصص زنان ظاهر می شوند و نسخه های سیاه را برای زنان می پیچند.
 تجارت سیاه و كسب درآمدهای هنگفت در آرایشگاههای زنانه!!

به گزارش شبنم ها، گاهی اوقات زنان بخاطر بارداریهای ناخواسته و برای خاتمه دادن به کابوس ذهنی خود به شیوه‌های ناامن متوسل می‌شوند، به خصوص زمانی که عمل سقط جنین، محدودیت قانونی نیز به‌همراه داشته باشد.

 

 سقط جنین‌ هایی كه توسط افراد غیر پزشك با استفاده از امكانات غیر قانونی صورت می ‌گیرند، باعث اختلال‌ های قلبی- عروقی و عفونت‌ های شدید شده و در نهایت ممكن است منجر به مرگ مادر ‌‌شوند.

 

اقدام کنندگان برای سقط جنین معمولا افرادی هستند که پس از در دست گرفتن برگه آزمایش همان جا روی صندلی آزمایشگاه وا می روند و عرق سردی روی پیشانی شان می نشیند و چاره‌ای جز عملی كردن تصمیمی كه گرفته اند ندارند و به همین خاطر و برای رهایی از این بحران دست به هر کاری ، به هر قیمتی می زنند .

 

بر اساس گفته های یک منبع آگاه مبنی بر تزریق آمپول سقط جنین در آرایشگاههای زنانه تصمیم گرفتیم برای اطمینان از صحت این خبر سری به یکی از این آرایشگاهها که نام و نشانشان به رسم امانت در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته بزنیم.

 

وقتی وارد آرایشگاههای زنانه می شوی در ظاهر فکر می کنی که وارد آرایشگاه شدی اما وقتی کمی می نشینی و سر صحبت را وا می کنی متوجه می شوی که خانم آرایشگر از هر تخصصی سر رشته دارد زیبایی،تغذیه،تناسب اندام،مامایی و مشاور خانواده ،دعا نویس و فال بین و خلاصه صدها تخصص دیگر که فکرش رو هم نمی تونی بکنی.

 

آرایشگاه خلوت بود؛ نه رفتی و نه آمدی. حداقل در مدت حضور من در آن آرایشگاه خبری از یك مراجعه‌كننده هم نبود سر صحبت را با آرایشگر باز کردم كه همیشه آرایشگاه اینقدر خلوت است؟! آرایشگر هم برای بازارگرمی می‌گوید: البته كه نه. شما زود تشریف آورده‌اید وگرنه تا یك ساعت دیگر اینجا جای سوزن انداختن هم نیست! از ظاهر و شیوه سخن گفتن آرایشگر كاملا می‌توان فهمید كه اگر كمی خودمانی‌تر شویم، شاید بتوانیم اطلاعاتی از آنچه در این آرایشگاه می‌گذرد به دست بیاوریم.

 

با آرایشگر کمی در مورد مشکل مالی و مخارج سنگین خانواده و بارداری ناخواسته  یکی از بستگانم صحبت کردم و کم کم اعتماد او را برای ادامه گفتگو جلب کردم.

آرایشگر پس از مدتی سخن گفتن های بی مورد گفت اگر او را پیش من می آوردی با تزریق آمپول او را از این مشکل خلاص می کردم و با کمی ناز و در لفافه گفت الان دیگر کمتر کسی این کار را انجام می دهد چون متأسفانه وسایل لازم گران شده و هزینه انجام این کار بالا رفته، وقتی از او قیمت تقریبی راپرسیدم، ضمن اشاره به این كه به ماه بارداری و سن جنین بستگی دارد، از ذكر رقم دقیق طفره رفت و ترجیح داد در صورت نیازجواب بدهد شاید هم می خواست ببیند تا چه حد می‌تواند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرد!

با توجه به اینکه آمار دقیقی از میزان سقط‌های غیرقانونی در كشور ارائه نمی‌شود، اما افزایش تعداد زنانی كه اقدام به سقط می‌كنند، در سال‌های اخیر به وضوح قابل مشاهده است و این کار ما را بر آن داشت تا به تحقیقاتی در این زمینه دست بزنیم .

 

در این میان، مهم‌ترین و دردناك‌ترین نكته‌ای كه در گزارش‌های كارشناسان فنی امور تخلفات پزشكی به چشم می‌خورد، غیربهداشتی بودن وسایل كه در موارد بسیاری نیز به مرگ دختران و زنان مراجعه‌كننده منجر شده است به چشم می خورد و اطلاع رسانی این مهم ضروری به نظر می رسد چرا که هر ساله ده‌ها زن جوان كه به دلایل گوناگون تن به تیغ تیز افراد غیرمتخصص در شرایط كاملا غیربهداشتی می‌دهند و جان خود را در این راه می‌گذارند.

گزارشات نشان می دهد که برخی کارشناسان معتقدند که 30 درصد از سقط‌هایی كه در ایران انجام می‌شود، غیرقانونی است كه در موراد بسیاری نیز به مرگ مادران می‌انجامد و این معضلی است كه از چشم مسوولان نیز دور نمانده است.

اما در پس این فعالیت به ظاهر خیرخواهانه آرایشگاههای زنانه، همگی آنها فقط یك هدف اصلی و مشترك را دنبال می‌كنند و تنها یك چیز را می‌شناسند؛ تجارت سیاه و كسب درآمدهای هنگفت و آنچه که در این میان مشاهده می شود اینست که نرخ آنها نیز متفاوت است.

 

خب چه می‌شود كرد، شاید این هم نوعی كار و كاسبی است دیگر!!!!!

متأسفانه سقط جنین همواره یكی از بحث‌های مگویی بوده كه مسوولان یا در پاسخ سكوت كرده‌اند، چون نمی‌خواستند تار و پود قضیه از هم شكافته شود یا واقعا پاسخی دراین‌باره نداشته‌اند.

 

آمار مصرف آمپول‌ها و قرص‌های سقط جنین و مراجعه زنان به مراكز زیرزمینی سقط جنین و پس ازآن به مراکز درمانی جهت خروج بقایای جنین بیانگر واقعیت رشد خزنده این بحران طی سال‌های اخیر در جامعه است، اما حقیقت این است كه دیگر نمی‌توانیم و نباید شیوع آرام و بی‌صدای این بحران را نادیده بگیریم. زنگ‌های خطر مدت‌هاست كه به صدا درآمده است.

 

متولیان امر و ناظران بر آرایشگاههای زنانه، دیگر وقت آن رسیده به جای این‌كه چشم‌هایمان و گوش‌هایمان را ببندیم و نبینیم و نشنویم با پذیرش واقعیت و کمی جدیت در امر نظارت و سرکشی به وضعیت آرایشگاههای زنانه به فكر راه چاره‌ای اساسی در این زمینه باشیم.

 

منبع:پایگاه تحلیلی خبری تیار

دیدگاه شما

آخرین اخبار