24. اسفند 1393 - 11:33   |   کد مطلب: 5229
دبیر واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: متاسفانه بدلیل عدم نظارت کافی مسئولان فرهنگی شاهد گسترش آواز خوانی زنان هستیم و کسی هم جوابگوی مطالبه دانشجویان نیست.
افکار غربی برخی مسئولان و عدم نظارت باعث گسترش آوازخوانی در زنان شده‌است

 به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری فارس، سمیرا احمدی دبیر واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتقاد از عملکرد مسئولان فرهنگی در برخورد با آوازخوانی و تک‌خوانی زنان در کشور گفت: در کجای آئین اسلامی ما به زنان مسلمان اجازه تک‌خوانی و آوازخوانی آن هم با آرایش‌های آنچنانی داده شده است، آیا واقعا متولیان فرهنگی خواب هستند یا خود را به خواب زده‌اند.

 

وی افزود: چرا مسئولان فرهنگی به جای مرتفع کردن مشکلات فرهنگی که بارها از جانب مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، با ایجاد بحث‌های حاشیه‌ای چالش می‌آفرینند و موجبات خرسندی دشمنان و تألم خاطر دوستان انقلابی را فراهم می‌کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمانی که باید زنان ایرانی الگوی موفق و کامل یک زن مسلمان در جهان معرفی شوند برخی از متولیان فرهنگی به دنبال صادرات آواز زنان ایرانی به جهانیان هستند.

این فعال دانشجویی افزود: مسئله تک‌خوانی زنان در کشوری که شریعت اسلام بر آن حاکم است و قوانین آن برگرفته از فقه شیعه است، به لحاظ حکومتی هیچ‌گاه در سیاستگذاری‌های هنری جمهوری اسلامی مطرح نبوده‌ و در متون دینی هم به عنوان امری قابل ترویج مطرح نشده و غالبا این موضوع به خودی خود با مفسده و غنا همراه است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه بدلیل عدم نظارت کافی مسئولان فرهنگی و همچنین برخی ایده‌های روشنفکری غربی آنان و اظهار نظرهایشان در مورد خوانندگی زنان شاهد گسترش آواز خوانی زنان هستیم و آنچه باعث تاسف بیشتر است این است که کسی جوابگوی مطالبه دانشجویان انقلابی و دلسوزان نظام نیست.

 

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه با بیان اینکه این اقدام یک اقدام ضد فرهنگی بوده و روح جامعه اسلامی ما این ضد فرهنگ‌ها را نمی‌پذیرد، تاکید کرد: مگر نه این است که هیات دولت قسم یاد کرده که مدافع فرهنگ اسلامی باشد، پس چرا عده‌ای با حقوق بیت‌المال کشور اسلامی‌مان ایران اقدامات ضد اسلامی انجام می‌دهند.

 

وی در خاتمه اظهار داشت: ما برای چندین بار از متولیان فرهنگی می‌خواهیم که در مقابل این قبح شکنی‌ها بایستند و جلوی آن را بگیرند زیرا روند اینگونه اقدامات وضعیت اسفناک فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار