29. بهمن 1393 - 11:29   |   کد مطلب: 5003
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان:
نیمی از دریافت‌کنندگان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در همدان بانوان هستند
بیش از 50 درصد دریافت‌کنندگان تسهیلات را بانوان تشکیل می‌دهند که بیشتر در حوزه صنایع‌دستی و دامداری بوده است.
نیمی از دریافت‌کنندگان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در همدان بانوان هستند

به گزارش شبنم‌ها، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال تاکنون 16 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اقتصاد مقاومتی به هزار نفر از متقاضیان تعلق گرفته که موجب خوداشتغالی و کارآفرینی آن‌ها شده است.

 

سرهنگ پاسدار شهرام صادقی افزود: از زمان ابلاغ منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکنون، دو سال می‌گذرد و در این مدت بسیج سازندگی توانسته با اجرای برنامه‌های متعدد به این منویات جامه عمل بپوشاند.

 

وی اظهار داشت: اجرای این برنامه‌ها در کارآفرینی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها به ویژه در جوامع روستایی و مناطق محروم و دورافتاده تأثیر بسزایی داشته است.

 

صادقی بیان کرد: بدین منظور با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت در روستاهای دورافتاده نیز اطلاع‌رسانی شده تا به محرومیت‌زدایی از این مناطق کمک شود.

 

وی اعلام کرد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی در زمینه‌های صنایع دستی، قالی‌بافی، مبل و منبت، چرم، پرورش قارچ، آبزی‌پروری، پرورش طیور، ایجاد گلخانه و صنایع تبدیلی، دامداری، پرورش زنبور عسل و ....به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

 

صادقی ادامه داد: متقاضیان باید دارای گواهی‌نامه آموزشی در یکی از زمینه‌های مربوط و جواز کسب باشند تا بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

مسئول بسیج سازندگی همدان بیان کرد: این تسهیلات به نسبت طرح مورد نظر از 2 تا 30 میلیون به متقاضیان واگذار می‌شود.

 

صادقی از آموزش متقاضیان تسهیلات خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 500 نفر از کسانی که هیچ مهارتی نداشتند در زمینه‌های مختلف شغلی آموزش دیده‌اند.

 

وی از اجرای برنامه‌های جهادی همزمان با هفته منابع طبیعی نیز خبر داد و افزود: از مهمترین این برنامه‌ها می‌توان به توزیع نهال میوه به قیمت ارزان، اعزام تیم‌های جهادی به مناطق محروم و معاینه رایگان بیماران با اعزام تیم‌های پزشکی اشاره کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار