14. بهمن 1393 - 15:45   |   کد مطلب: 4779
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان کرد:
لزوم شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی خانواده‌های شاهد و ایثارگر
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سلسله نشست هم اندیشی همسران مسئولین و فرماندهان دوران دفاع مقدس از تشکیل شورای سیاستگذاری کمیته‌های تخصصی خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد.
لزوم شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی خانواده‌های شاهد و ایثارگر

به گزارش شبنم ها به نقل از  طنین یاس ،مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سلسله نشست هم اندیشی همسران مسئولین و فرماندهان دوران دفاع مقدس بیان کرد: در فضای ویروسی دنیای اطلاعات و ارتباطات کنونی که دشمن از هر فرصتی برای تخریب ارزش ها ی دینی و در راستای اسلام هراسی استفاده می کند باید با بهره گیری و ترویج مولفه های دوران دفاع مقدس نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد.

مجتهد زاده با اشاره به اینکه که برگزاری اینگونه نشست ها باید اثر بخش و سودمند باشد خاطر نشان کرد: از علت های مهم  شواری سیاستگذاری کمیته های تخصصی، رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده های شاهد و ایثارگراست که این کار تنها با عمل امکان پذیر است و در این راستا باید از فعالیت های تکراری بپرهیزیم و کاری نو و ابتکاری انجام دهیم.

این مقام مسئول با تاکید بر وجود وفاق و همدلی دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: در راستای ترویج مولفه ها و ارزش های دفاع مقدس باید همه افراد و گروهها مشارکت داشته داشته باشند زیرا تمام جامعه ما تشنه مفاهیم دفاع مقدس هستند.

مجتهد زاده اعتماد سازی را اولین گام برای استمرار تعاملات با ایثارگران دانست و افزود: بهره مندی از افراد دلسوز در کمیته های تخصصی و کمک گرفتن از سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد امور ضروری است.

وی گفت: در سلسله نشست های کمیته های تخصصی باید، افراد دغدغه مند و جوانان خانواده های شاهد و ایثار گر حضور داشته باشند زیرا آنان به مشکلات این قشر واقف ترند و چون از نزدیک فضای دفاع مقدس را لمس کرده اند نقشه راه خوبی را می توانند به این کمیته ها ارائه کنند.

در پایان مجتهدزاده به لزوم شناسایی  و تهیه بانک اطلاعاتی خانواده های شاهد و ایثار گر با هدف رفع موانع و چالشهای موجود از یکسو و استفاده از فرصتها و تخصصهای نخبگان ایثار از سوی دیگر  اشاره کرد و ضمن دعوت از فرهیختگان، اندیشمندان و صاحبنظران حوزه ایثار و دفاع مقدس در سراسر کشور، از تشکیل کمیته ها با موضوعات تخصصی و ویژه اقشار مختلف ایثارگران با عناوین کمیته همسران شهدا، جانبازان شیمیایی و آزادگان، کمیته میراث داران و فرزندان شاهد و ایثارگر، کمیته آموزش و پژوهش، کمیته همسران و خانواده های جانبازان اعصاب و روان، کمیته فضای مجازی و سایبری خبر داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار