7. بهمن 1393 - 20:43   |   کد مطلب: 4694
شهید 'جعفر آرتیمانی' در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: جوانان ایران اسلامی، آگاهانه و با چشمان باز برای دفاع از مرزهای این سرزمین به جبهه های حق علیه باطل شتافتند.
شهید آرتیمانی: جوانان ما آگاهانه به جبهه ها شتافتند

این شهید بزرگوار در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: من حلال نمی کنم کسانی را که بگویند جوانان ما ناآگاهانه به جبهه ها رفتند و شهید شدند چراکه جوانان این مرز و بوم با دیده باز به جبهه ها رفتند و ناآگاه نبودند.

خواهر شهید 'جعفر آرتیمانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مابا تشریح ویژگی های اخلاقی برادر شهید خود گفت: برادرم در دوران دبیرستان بارها به جبهه رفت و پس از آن در دانشگاه تهران در رشته اتومکانیک پذیرفته شد و سه ترم دانشگاه را گذراند اما همچنان به جبهه می رفت.

'مرضیه آرتیمانی'اضافه کرد: برادرم آخرین باری که قرار بود به جبهه برود برای خداحافظی و گرفتن حلالیت نزد من آمد، خطاب به وی گفتم تنها یک سال از شهادت برادرمان گذشته است و الان وقت آن نیست که به جبهه بروی.

وی ادامه داد: برادر شهیدم خطاب به من گفت 'اکنون باید به جبهه ها بروم چراکه اکنون تکلیف سنگینی به دوش داریم و باید برای دفاع از نظام در جبهه ها حضور داشته باشیم'.

وی اظهار کرد: این شهید بزرگوار پیرو واقعی امام راحل بود و هرگاه امام دستور می داد با جان و دل تبعیت می کرد و از همه می خواست که پیرو واقعی امام راحل باشند.

مرضیه آرتیمانی افزود: حضور مستمر و پرشور در راهپیمایی ها قبل و پس از پیروزی انقلاب ، فعالیت در بسیج مدارس و دانشگاه ، انجام صله رحم، شرکت در نماز جمعه و جماعت، کمک به اطرافیان به ویژه نیازمندان، احترام ویژه به والدین و داشتن تقوا از ویژگی های اخلاقی شهید جعفر آرتیمانی بود.

شهید 'جعفر آرتیمانی' در بخشی از وصیت نامه خود خطاب به برادران و خواهران خود آورده است: پیرو خط ولایت باشید و دختران خود را زینب گونه (س) و پسران خود را همانند حضرت علی اکبر (ع) تربیت کنید.

'جعفر آرتیمانی' در سال 1344 همدان متولد شد و در چهارم آبان ماه سال 65 در ارتفاعات ماهوت عراق به شهادت رسید.

'محمد صادق آرتیمانی' برادر شهید 'جعفر آرتیمانی' نیز در سال 63 به مقام رفیع شهادت نایل شد.

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار