13. دى 1393 - 20:55   |   کد مطلب: 4554
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه پیروی از سیره این بزرگوار ،درمانگر بسیاری از دردها و مشکلات زندگی است، گفت: هفته وحدت با عنوان تجلی اخلاق محمدی فرصت مناسبی برای ترویج اخلاق نیکو و ایجاد محبت و همدلی بین مسلمین خواهد بود.
هفته وحدت فرصت مناسبی برای ترویج اخلاق نیکو و ایجاد همدلی بین مسلمین

به گزاش شبنم ها ،معصومه حکیمیان معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام  اظهار داشت: پیروی از سیره این بزرگوار، درمانگر بسیاری از دردها و مشکلات زندگی است.

وی افزود: با توجه به جشن های میلاد حضرت محمد(ص) در سراسر کشور و دیگر کشورهای مسلمان به  نظر می رسد که فعالیت هایی برای ترویج سیره و سبک زندگی نبوی بین افراد خانواده به ویژه فرزندان، جامعه و مدارس مدنظر قرار دهیم؛ رسانه ملی در تحقق این امر نقش موثری دارد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: برای تحقق فرمایش حضرت رسول اکرم(ص) که فرمودند: شایسته است مسلمین محبت من و اهل بیت ام را در دل فرزندان خود قرار دهند، باید از این فرصت استفاده کنیم ضمن اینکه خانواده ها سعی کنند فضای خانه را  با نشاط، خاطره انگیز و معطر به اخلاق محمدی کنند.

حکیمیان در ادامه این مطلب افزود: در شب میلاد پیامبر (ص) والدین برای فرزندان خصوصا کودکان خود در روز میلاد به مبارکی تولد پیغمبر خاتم هدیه ای تهیه کنند؛ بی شک پیش بینی چنین پدیده ای در بین خانواده به آشنایی و محبت کودکان به حضرت رسول (ص) متوجه می شود همچنین فضای خانواده در هفته وحدت سرشار از مهر، محبت و شادی می شود و به تحکیم بنیان خانواده که ازاهداف متعالی نظام مقدس جمهوری  اسلامی است، کمک می کند.

وی بیان داشت: مدارس خصوصاً معاونین پرورشی طی این هفته از فرصت خوبی برخوردارند تا با معرفی نماد گل محمدی به کودکان به عنوان نماد میلاد حضرت رسول(ص) به برگزاری جشن و ایجاد فضای شاد برای بچه ها، زمینه ساز آشنایی و محبت آنها بر رسول خاتم شوند.

حکیمیان ادامه داد: در این خصوص دعوت از کودکان برای نقاشی و کار دستی از شاخه گل محمدی و کارهای مشابه موجب ماندگاری این نماد در ذهن بچه ها و انتظار آنها برای برای فرارسیدن چنین ایامی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه رسول گرامی اسلام برای برخورداری از اخلاق حسنه بسیار اهمیت قائل بودند و دلیل مبعوث شدن خود را ترویج مکارم اخلاق بیان کردند، به خانواده ها توصیه می شود در خانه بچه ها را راهنمایی کنند تا با توجه به اخلاق و سیره نبوی در غالب کاردستی درخت اخلاق بسازند که صفات اخلاقی نیکو، گل های آن باشد.

حکیمیان خاطرنشان کرد: به طور کلی به نظر می رسد هفته وحدت با عنوان تجلی اخلاق محمدی فرصت مناسبی برای ترویج اخلاق نیکو و ایجاد محبت و همدلی بین مسلمین خواهد بود.

منبع:طنین یاس

دیدگاه شما

آخرین اخبار