25. فروردين 1396 - 16:16   |   کد مطلب: 16239
تابلوی زیبای درست شده با پارچه
تابلو,تابلو پارچه ای,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از پرشین وی : طرح پارچه و استنسیل را طوری انتخاب کنید که با هم همخوانی داشته باشند. به تابلوی پارچه ای که در تصویر می‌بینید، دقت کنید. پارچه خطوط عمودی دارد و استنسیلی که برایش انتخاب کرده ایم خطوط افقی بلند و خطوط عمودی کوتاه دارد. دقیقاً همین ترکیب باعث زیبایی تابلوی پارچه ای شده است. شما هم در حین انتخاب پارچه و استنسیل به این جزییات دقت کنید تا تابلوی زیباتری بسازید.

گام اول : وسایل مورد نیاز

حلقه گلدوزی بزرگ
پارچه
چسب حرارتی
مداد
خط کش و متر
استنسیل
برچسب وینیل و کاغذ الگو
رنگ
چکش
یک عدد میخ

گام دوم : پارچه و حلقه را آماده کنید

آماده کردن حلقه

حلقه بیرونی و حلقه خارجی را از هم جدا کنید. برای این کاردستی فقط به حلقه داخلی حلقه گلدوزی نیاز داریم. حلقه داخلی را بصورت عمودی روی یک سطح صاف بگذارید. قسمت انتهایی این حلقه را علامت بگذارید. درحالیکه قسمتی که علامت زده اید را در دست تان نگه داشته اید، بالاترین قسمت حلقه را هم علامت بگذارید (درست روبروی نقطه قبلی).

قطر حلقه گلدوزی را اندازه بگیرید (قطر حلقه ما 45 سانتیمتر است). به این اندازه 5 سانتیمتر اضافه کنید و عدد حاصل جمع را یادداشت کنید. این 5 سانتیمتر حاشیه پارچه است که باید به سمت پشت حلقه تا بشود.

پارچه ای که میبرید باید مربع شکل باشد و اضلاع آن به اندازه حاصل جمع قطر حلقه + 5 باشد (برای حلقه ما، پارچه 50 سانتیمتر خواهد بود). بعد از بریدن پارچه، آن را به پشت برگردانید و وسط پارچه را روی اضلاع بالا و پایین آن علامت بزنید.

گام سوم : پارچه را به حلقه وصل کنید

وصل کردن پارچه به حلقه

علامت بالای پارچه و علامت بالای حلقه را با هم تراز کنید. به لبه بیرونی پارچه و حلقه چسب بزنید و آنها را بهم بچسبانید. سپس همین کار را برای علامت‌های پایین پارچه و حلقه تکرار کنید.

بعد از این هر دو سر پارچه و حلقه را بهم وصل کردید، به سایر قسمت‌های لبه بیرونی هم چسب بزنید و پارچه را به حلقه بچسبانید. در حین چسباندن پارچه به لبه بیرونی حلقه، آن را به صورت عمودی بکشید تا کاملاً سفت و کشیده بشود (نباید پارچه را بصورت افقی بکشید چون طرح تابلوی پارچه ای را خراب میکند).

بعد از اینکه پارچه را به لبه بیرونی حلقه چسباندید، به لبه داخلی هم چسب بزنید و پارچه را از داخل هم کاملاً به حلقه بچسبانید. بعد از اینکه چسب کاملاً خشک شد، می‌توانید حاشیه‌های اضافی پارچه را ببرید.

می‌توانید بجای چسباندن پارچه به حلقه، پارچه را به روش معمول بین دو قسمت حلقه گلدوزی قرار بدهید و پیچ را سفت کنید. البته با این روش علاوه بر پارچه، حلقه‌ها هم دیده می‌شوند که ممکن است از آن خوشتان نیاید.

اگر از پارچه طرح دار استفاده کرده اید، می‌توانید در همین مرحله پارچه را از دیوار آویزان کنید. می‌توانید از تیشرت‌های قدیمی‌تان برای ساخت این تابلوی پارچه ای استفاده کنید و طرح لباس مورد علاقه تان را روی دیوار آویزان کنید.

گام چهارم : استنسیل را بسازید

ساخت استنسیل

نحوه کار در این مرحله بیش از هر چیز به ابزاری که در اختیار دارید، بستگی دارد. اگر دستگاه برش استنسیل داشته باشید، می‌توانید هر طرحی که می‌خواهید روی برچسب وینیل بیاندازید. همچنین می‌توانید از استنسیل‌های آماده استفاده کنید یا با چسب نواری روی پارچه استنسیل بسازید.

هر کدام از این روش‌ها را که انتخاب می‌کنید فراموش نکنید در حین زدن استنسیل روی پارچه، باید اطراف استنسیل را خوب بپوشانید و استنسیل را کاملاً روی پارچه ثابت کنید. اگر این دو کار را با دقت انجام ندهید، ممکن است سایر قسمت‌های پارچه هم رنگی بشود یا شکل استنسیل بهم بخورد.

بعد از اینکه روی پارچه را با استنسیل رنگ کردید، صبر کنید تا رنگ خشک بشود. اگر می‌خواهید از چند رنگ برای پیاده کردن استنسیل روی پارچه استفاده کنید، صبر کنید تا یک رنگ خشک بشود و سپس کارتان را با رنگ بعدی شروع کنید.

تابلوی پارچه ای آماده است

تابلو پارچه ای

بعد از خشک شدن رنگ پارچه می‌توانید تابلوی پارچه ای را به دیوار آویزان کنید. برای نصب هر تابلوی پارچه ای یک میخ کافی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار