23. فروردين 1396 - 12:23   |   کد مطلب: 16196
امروزه اکثر والدین از روش های آموزشی مدرن برای کودکان اطلاعات چندانی ندارند، در این کتاب والدین با مهارت توجه کردن به رفتارهای کودک و روش های تشویق کردن و عدم توجه به کودک را به گونه ای ملموس می آموزند.

به گزارش شبنم ها، 

کتاب مهارت های فرزند پروری، تألیف جمعی از مؤلفان همدانی است که توسط انتشارات نگین تفت منتشر شده است.

مولفان این کتاب،  فاطمه زارع, طاهره صادقیه و اعظم عربی از متخصصان در زمینه امور تربیتی و روانشناسی کودک هستند.

امروزه هیچ پدر ومادری وجود ندارد که بگوید من در رفتار  با کودک خود بدون مشکل هستم، چرا که دنیای کودکان با دنیای بزرگسالان متفاوت است.  اکثر والدین از روش های آموزشی مدرن برای کودکان اطلاعات چندانی ندارند در این کتاب والدین با مهارت توجه کردن به رفتارهای کودک و روش های تشویق کردن و عدم توجه به کودک را به گونه ای  همراه با مثال های ملموس می آموزند.  این کتاب معتقد است علاوه  بر عوامل ارثی وژنتیکی عوامل محیطی نیز در شکل گیری شخصیت کودک تاثیری بسزا دارد .بنابراین نحوه رفتار والدین ومحیطی که کودک در آن رشد می کند در روح و روان کودک تاثیر گذار است.

  کتاب مهارت های فرزند پروری به والدین آموزش می دهد دانشهای لازم  فرزند پروری را کسب کنند.  نویسندگان این کتاب با آموزش مهارتهای زندگی به والدین ، آنها را برای مقابله با استرسها, تنشهای  روزانه زندگی  آموزش داده تا  تطابق بیشتری کسب کنند  و کودکان و نوجوانان زندگی شادتر وسالمتری داشته باشند .

در بخشی از کتاب می خوانیم .

در زمان بکارگیری مهارت توجه کردن چه اقداماتی باید انجام شود ؟

1.دقیقا رفتاری که کودک در حال انجام ان می باشد را بازگو کنید و نشان دهید که حواستان به او هست ودرکش می کنید .پس هرگاه یک موقعیت مناسب بوجود آمد در کنار کودک قرار بگیرید و با حوصله ودقت به رفتارش توجه کنید .از آنجا که توجه کردن به رفتار کودک شبیه به گزارش مسابقات ورزشی می باشد که صحنه وقایع را توضیح می دهند شمانیز پس از قرار گرفتن در کنار کودکتان که در حال بازی است ,دقیقا رفتار او را نگاه کنید و فقط رفتارهای او را بازگو کنید مثلا زمانی که کودک در حال بازی با مکعب هایش است کنارش بنشینید و بگوئید تو داری. با مکعب های سفید و زرد یک خانه بزرگ درست می کنی حالا پنجره اش را گذاشتی ,الان می خواهی ....یا مثلا تو داری یک توپ قشنگ می کشی الان یک پسر کشیدی و.....

پس دانستیم توجه کردن به رفتار کودک صرفا نگاه کردن و یا گفتن اینکه حواسم به توست نمی باشد بلکه باید با آرامش به دور از عجله  و شتاب در کنار او قرار گرفت و به روش بالا رفتار او را بازگو کرد .

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار