21. فروردين 1396 - 13:53   |   کد مطلب: 16168
مسئول گردشگری سلامت بیمارستان فرشچیان:
پذیرش گردشگران خارجی در اتاق های VIP بیمارستان فرشچیان
مسئول گردشگری سلامت بیمارستان فرشچیان اظهار کرد : با توجه به اینکه جذب بیماران در این شاخه اهمیت دارد ، در استان همدان ، برای گردشگران حوزه سلامت تجهیزات بیشتری در اتاق های VIP اختصاص داده شده است.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, گردشگری سلامت

به گزارش شبنم همدان، قابلیت ها و پتانسیل های گردشگری بسیاری در استان  برای جذب توریسم وجود دارد . حوزه گردشگری استان همدان با تو جه به  قابلیت ها , قدمت باستانی و جاذبه های طبیعی, توریستی دامنه بسیار وسیعی دارد و می تواند با ایجاد مشاغل مختلف که در ارتباط با صنعت توریسم و جذب گردشگر هستند به رونق بیشتر اقتصادی در استان منجر شود و توسعه فرهنگی استان در حوزه های مختلف را به همراه داشته باشد . یکی از  دامنه ها گردشگری که در گردشگری نوین تعریف شده است  سلامت نام دارد .در تعریف گردشگری سلامت آمده است توریستی   که  محل اقامت خود را به قصد دریافت خدمات درمانی ترک کند و سفر او در ارتباط با مسائل درمانی وبهداشتی باشد را  گردشگر حوزه سلامت می نامند .عده ای از  گردشگران  سلامت برای پیشگیری از بیماری ها  و بهره مند  شدن از آب و هوای سالم , دیدن مناظر طبیعی ,استفاده از آب های معدنی در مراحل درمان و یا  پیشگیری از بیماری و کسب آرامش روحی   مسافرت  می کنند  اما عده ای نیز برای درمان یا انجام مراحل  جراحی در بیمارستانهای مختلف از کشوری به کشور دیگر  مسافرت می کنند .

امروزه با توجه به کسترش بیماری های مختلف سفر به قصد درمان بیش از گذشته مورد توجه مردم است و کشور ما نیز در به عنوان هدف برای برخی از این گردشگران شناخته شده است. برای آشنایی بیشتر با کم و کیف گردشگری سلامت گفتگویی با سیفی  مسئول بخش گردشگری سلامت مرکز  اموزشی  درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان، گفتگویی انجام دادیم که در ادامه آن را می خوانید.

پذیرش بیماران در حوزه گردشگری سلامت از چه سالی در شهر همدان اغاز شد ؟

مسئول گردشگری سلامت  بیمارستان فرشچیان در خصوص گردشگری سلامت استان گفت: این شاخه از سال 85 و86 در شهر همدان آغاز شد و در آن زمان پذیرش بیماران به صورت کلاسه بندی نبود. در ابتدا بیشتر بیماران  از تبعه عراق بودند و در  بیمارستان اکباتان پذیرش می شدند . اما امروزه با وجود امکانات و تجهیزات نوین بیمارستان فرشچیان، این مرکز پذیرای گردشگران خارجی در حوزه سلامت است .  

آیا در خدمات  تخصصی بیمارستان برای درمان  گردشگران خارجی  تفاوتی با سایر بیماران وجود دارد ؟

سیفی اظهار کرد : با توجه به اینکه جذب بیماران در این شاخه اهمیت دارد ، در استان همدان ، برای  گردشگران حوزه سلامت  تجهیزات بیشتری در اتاق های VIP اختصاص  داده شده است. البته این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که  با توجه به خدماتی که ارائه می شود هزینه بیشتری نیز  از آنها دریافت می شود .

گردشگران خارجی که در  بیمارستان فرشچیان پذیرش شده اند بیشتر از تبعه کدام کشورها  بوده اند وایا سفر اکثر مراجعه کنندگان خارجی  به قصد درمان به بیمارستان فوق تخصصی  قلب وعروق فرشچیان  بوده است ؟

سیفی اذعان کرد :اکثر بیماران گردشگری سلامت از گردشگران گذری بوده اند که به علت مشکلاتی که حین سفر برای آنها پیش امده است  به بیمارستان مراجعه کرده اند . این توریست های گذری از کشورهای المان ,اذربایجان ,ارمنستان بوده اند اما توریست هایی که به قصد دریافت خدمات  درمانی به بیمارستان فوق تخصصی قلب وعروق فرشچیان مراجعه می کنند  اکثرا تبعه کشور  عراق هستند .

میزان ارز آوری یک  گردشگر خارجی سلامت تا چه اندازه است ؟

مسئول گردشگری سلامت اذعان کرد : همانطور که گردشگران سلامت را با امکانات ویژه پذیرش می کنیم ، این بخش از صنعت گردشگری نیز به ارز آوری  کمک شایانی می کند. و میزان هزینه دریافتی از گردشگران تقریباً  سه برابر یک بیمار معمولی ایرانی در بخش خصوصی است .

میزان رضایت گردشگران از خدمات در مانی این بیمارستان تا چه اندازه است ؟

سیفی اظهار کرد : گردشگران سلامت که از کشور عراق به بیمارستان فرشچیان مراجعه می کنند به دلیل عواملی چون  هزینه پائین درمان های پزشکی  وحمل ونقل آسان ، نزدیکی استان همدان به کشور عراق ,استفاده از پزشکان متبحر قلب وعروق ,درمان های موفق ,ارائه تجهیزات وخدمات پزشکی  نوین  رضایت بسیار زیادی از این مرکز دارند و این عوامل موجب  مراجعه بیماران حوزه سلامت گردشگری  به استان همدان است .

 بیشتر علت مراجعه بیماران   گردشگران خارجی  چیست. ایا تراکم مراجعه بیماران در فصول مختلف سال متفاوت است ؟

سیفی تصریح کرد :با توجه به اینکه  بیمارستان فرشچیان یک بیمارستان تخصصی است همه گردشگران با مشکلات قلبی و عروقی هستند و علت مراجعه اکثر گردشگران خارجی گذری،  تپش قلب ,فشار خون ,احساس درد در فقسه سینه و تنگی نفس است . گردشگران سلامت فصل خاصی مراجعه نمی کنند و در تمام فصول سال  تراکم بیماران خارجی ما  یکنواخت است.

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار