21. فروردين 1396 - 12:23   |   کد مطلب: 16166
نمایش طنز «اعترافاتی درباره‌ زنان» از 26 فروردین تا 26 اردیبهشت‌ماه به مدت یک ماه همه روزه از ساعت 18:15 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی، سینمایی شهیدآوینی در بلوار بعثت همدان به روی صحنه می‌رود.
نمایش طنز,اعترافاتی درباره زنان,گروه نمایشی پژواک,سالن شهید آوینی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

نمایش طنز «اعترافاتی درباره زنان» در همدان به روی صحنه می رود

 

اعترافاتی درباره زنان اعترافاتی درباره زنان اعترافاتی درباره زنان اعترافاتی درباره زنان اعترافاتی درباره زنان نمایش طنز نمایش طنز نمایش طنز نمایش طنز نمایش طنز نمایش طنز 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : نمایش طنز «اعترافاتی درباره‌ زنان» کاری از گروه نمایشی پژواک از 26 فروردین ماه جاری در همدان به روی صحنه می‌رود.

سرپرست گروه نمایشی پژواک همدان اظهار کرد: نمایش طنز «اعترافاتی درباره‌ زنان» از 26 فروردین تا 26 اردیبهشت‌ماه به مدت یک ماه همه روزه از ساعت 18:15 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی، سینمایی شهیدآوینی در بلوار بعثت همدان به روی صحنه می‌رود.

مزدک مهیمنی گفت: این کار نوشته محمد امیریاراحمدی بوده که آهنگسازی آن هم برعهده پوریا عابدی است و بازیگرانی همچون محمدمهدی کلهری، نفیسه صالحی، باران عرفانی به همراه تعدادی از هنرجویان آموزشگاه آزاد بازیگری «پژواک هنر» در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

وی با اشاره به داستان این نمایش افزود: این کار در واقع داستان زندگی روزنامه‌نگاری است که به صورت کاملاً اجباری و البته اتفاقی از سمتی به سمتی دیگر در روزنامه منتقل شده که در این سمت جدید با دستور سردبیر، مجبور به نگارش ستونی در مورد تساوی حقوق زن و مرد است اما از طرفی دیگر این روزنامه‌نگار با مادری زندگی می‌کند کند که دارای تفکرات سنتی حاکم بر مناسبات درون خانوادگی ایرانی بوده که از تقابل این دو دنیای این فرد، اتفاقات اصلی داستان شکل می‌گیرد که نویسنده متبحر نمایشنامه به زیبایی و خیلی استادانه این مناسبات را کنار هم قرار داده و مفاهیم مورد نظر خود را از نمایشنامه استخراج کرده است.

کارگردان نمایش «اعترافاتی درباره‌ زنان» در مورد اهداف خود از ساخت این نمایش گفت: در سال‌های اخیر گرایش در بین خیلی از تئاتری‌های همدان به کارهای طنزی بوده که شاید خیلی از آنها حتی رنگ و بوی طنز را هم ندارند لذا تلاش گروه ما این بوده است که خنده و تفکر را توأمان با هم در این اثر پیش برده و به تماشاگر هدیه بدهیم تا اگر هم در طول نمایش شاد بوده و می‌خندد اما در پایان آن را با یک سری  دغدغه و پرسش‌ها سالن را ترک کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های مهم هنر طنز بُعد انتقادی، گزندگی و نیش‌دار بودن زبان آن در کنار ایجاد نشاط و خنده است، ادامه داد: اما متاسفانه در نمایش‌های طنز سال‌های اخیر همدان همه چیز تقلیل پیدا کرده به یک خنده گذرا که در نهایت هم شاید هیچ پیامی به تماشاگر ارائه نکند.

سرپرست گروه نمایشی «پژواک» همدان در مورد دلایل انتخاب این نمایشنامه هم اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از کارهای اصلی زندگی بنده نمایشنامه خواندن است، در  بین نمایشنامه‎های ایرانی این اثر یکی از کارهایی بود که  توجهم را به خود جلب کرد و خیلی دوست داشتم که روزی آن را اجرا کنم که بحمدالله این اتفاق رخ داده است.

وی افزود: البته از آنجا که همیشه در کارگردانی تفکر خودم را دارم در این کار هم سعی کردم تا در کنار مسیر فکری نویسنده متن، تفکرات خودم را داشته باشم بنابراین تلاش کردیم تا با پرهیز از تقلید مباحث وارداتی که به مناسبات داخلی لطمه وارد می‌کند، داستان نمایش را به سمت پاسداشت و ترویج مناسبات ملی و اعتقادی فرهنگی خود پیش برویم.

انتهای پیام/ص

اعترافاتی درباره زنان اعترافاتی درباره زنان اعترافاتی درباره زنان اعترافاتی درباره زنان اعترافاتی درباره زنان نمایش طنز نمایش طنز نمایش طنز نمایش طنز نمایش طنز نمایش طنز گروه نمایشی پژواک گروه نمایشی پژواک گروه نمایشی پژواک گروه نمایشی پژواک گروه نمایشی پژواک گروه نمایشی پژواک سالن شهیدآوینی همدان سالن شهیدآوینی همدان سالن شهیدآوینی همدان سالن شهیدآوینی همدان سالن شهیدآوینی همدان سالن شهیدآوینی همدان سالن شهیدآوینی همدان

نمایش طنز,اعترافاتی درباره زنان,گروه نمایشی پژواک,سالن شهید آوینی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها
نمایش طنز,اعترافاتی درباره زنان,گروه نمایشی پژواک,سالن شهید آوینی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها
نمایش طنز,اعترافاتی درباره زنان,گروه نمایشی پژواک,سالن شهید آوینی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

دیدگاه شما

آخرین اخبار