4. فروردين 1396 - 20:47   |   کد مطلب: 15936
یک متخصص پوست با تاکید بر اینکه نباید به فکر بستن منافذ یا روزنه پوستی بود، گفت: بستن این منافذ باعث مسدود شدن محل خروج چربی از غدد شده و سبب ایجاد جوش صورت می شوند.
منافذ پوستی,چربی های پوست,جوش صورت,ترشحات چربی پوست,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

چگونه روزنه های پوستی را محو کنیم؟

 

 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : همایون مژدهی آذر جراح و متخصص پوست، مو و زیبایی با  اشاره به اینکه روزنه يا همان منافذ پوستـي در حقيقت محل خـروج چربـي از غدد چربي است، اظهار داشت: در برخی افراد که این غدد تا حدودی فعال است و پوست چـربي دارند می توان اين منافذ را مشاهده کرد. 

وی با اشاره به اینکه در پوست صورت همه افراد اين منافذ وجود دارد، گفت: نبايـد هـيچـوقـت به فکر بستن اين منافـذ بود، چـون با بستن اين منافـذ محـل خـروج اين غـدد نیز  بسـته شـده و باعـث ایجاد جـوش صورت می شوند که البته به اشتباه در جـامعه مرسوم است اين منافذ را مي بندند ولی در حقيقت اينگونه نيست. 

این متخصص پوست با بیان اینکه روشهايي وجود دارد که مي توان اين منافذ را غير رويت کرد تا به راحتی دیده نشوند، تصریح کرد: وقــتي ترشحات چــربي در اين منافــذ وجود داشته باشند به علت اکسيده شدن؛ مواد چربي در اين منافذ تيره ديده مي شود  و راحـت ترين روش اين است که اين ترشحـات چــربي را به وسـيله شست و شو از بين برد که شستن مکرر با صابونهاي ضد جوش به اين امر کمک مي کنند. 

مژدهی آذر یاد آور شد: با استفاده از کرم و ژلهای حاوی AHA که مقداری لايه برداری مي کنند می توان اين منافـذ را غـير رويـت کرد که البته روشـهای ديگری از جمله میکرودرم ابریشن و لایه برداری با لیزر نیز وجود دارد. 
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار