4. فروردين 1396 - 20:04   |   کد مطلب: 15933
اولین همایش تاسیسی اتحادیه جهانی زنان مسلمان – شعبه عراق با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز جمعه با حضور شخصیت های دینی، سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی در شهر مقدس کربلای معلا گشایش یافت.
اتحادیه جهانی زنان مسلمان,عراق,کربلا,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

اولین همایش تاسیسی اتحادیه جهانی زنان مسلمان شعبه عراق در کربلا برگزار شد

 

اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : در این کنفرانس که با حضور گسترده همزمان زنان و مردان مسلمان از دو مذهب شیعه  و اهل سنت عراق همراه بود، شخصیت های برجسته ای از جمله آیت الله ‘محسن اراکی’ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ‘نوری المالکی’ معاون رییس جمهور و نخست وزیر سابق عراق حضور داشتند.
رییس اتحادیه جهانی زنان مسلمان – شعبه عراق در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت که اولین همایش اتحادیه جهانی زنان مسلمان شعبه عراق را با شعار ‘به حضرت زهراء (س) اقتدا می کنیم و با اندیشه ایشان هدایت می شویم’، برگزار کردیم.
دکتر ‘فردوس العوادی’ که درعین حال نماینده پارلمان عراق هم هست، درباره علت نامگذاری همایش به نام مبارک حضرت زهراء (س) افزود که هنوز احساس می شود که حضرت زهراء (س) به درستی شناخته نشده و باید بیش از این تلاش شود تا این بانوی بزرگوار نه تنها به زنان مسلمان که به همه زنان جهان معرفی شود.
وی اضافه کرد که در این راستا بیش از ۷۰ طرح پژوهشی با محوریت حضرت فاطمه زهراء (س) و زن و خانواده ، از مراکز علمی مختلف عراق و پژوهشگران عراقی اعم از شیعه و اهل سنت به این همایش ارسال شده است.
العوادی گفت که این اولین فعالیت اتحادیه جهانی زنان مسلمان شعبه عراق است که با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب برگزار شده و خوشبختانه از زنان شیعه و اهل سنت در ابتدای کار این اتحادیه در عراق حضور یافته اند.
وی اضافه کرد که اتحادیه جهانی زنان مسلمان بخشی از مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی است که در سطح جهانی از زنان مسلمان از مذاهب مختلف اسلامی در این اتحادیه عضو هستند.
نوری المالکی معاون رییس جمهور عراق نیز در این کنفرانس با ذکر شخصیت ارزنده دختر پیامبر اسلام (ص) گفت که حضرت فاطمه (س) می تواند بهترین اسوه حسنه ای برای همه زنان برای حضور فعال در صحنه سیاسی و اجتماعی جوامع خود باشند.
وی با اشاره به ظلم و جوری که در طول ده های گذشته بر زنان در عراق بر اثر جنگ ها و بحران های پیاپی رفته ابراز امیدواری کرد که آغاز به کار این اتحادیه در عراق بتواند، بیش از گذشته زنان را به صحنه بکشاند و زنان به عنوان نیمی از جامعه عراق بتوانند در تصمیمات سیاسی و در اداره کشور نقش بارزتری ایفا کنند.

انتهای پیام/ص

اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان اتحادیه جهانی زنان مسلمان عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق کربلا کربلا کربلا کربلا کربلاکربلا کربلا کربلا کربلا کربلا

دیدگاه شما

آخرین اخبار