4. فروردين 1399 - 8:34   |   کد مطلب: 15919
در بیشتر کشورهای جهان و فرهنگ‌های مختلف آیین‌های خاصی برای استقبال از سال نو وجود دارد و یکی از آن‌ها طبخ و تهیه خوراکی‌ها است، این خوراکی‌ها می‌توانند باعث ایجاد حس شادی، علاقه و مهربانی بین اعضای خانواده شوند.
فینگرفود,غذاهای آماده,پذیرایی از میهمانان,غذاهای فوری,غذاهای ساده,تعطیلات نوروز,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

پیشنهادهایی خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان در عید نوروز+ دستورالعمل

 

مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزیمهمانان نوروزی غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری

 
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : مردم کشورهای مختلف جهان آداب و رسوم ویژه‌ای برای استقبال از سال نو دارند، برخی در فصل بهار و برخی در زمستان سال نو خود را جشن می‌گیرند و بهترین خوراکی‌ها و شیرینی‌ها را برای پذیرایی از دوستان و اطرافیان آماده می‌کنند. 
 
در ایران سبزی پلو با ماهی، در برخی کشورهای اروپایی مرغ و بوقلمون و در برخی دیگر انواع غذاها با ماهی و گوشت غذای رسمی و اصلی در زمان تحویل سال و نشانه خیر و برکت و درخواست فزونی نعمت‌ها از خدا است. 
 
در کنار خوراک‌های اصلی زمان تحویل می‌توانید از پیش‌غداهای خوشمزه هم استفاده کنید و با آن‌ها از کودکان، اقوام و دوستان خود پذیرایی کنید. 
 
این خوراکی‌ها معمولاً کوچک هستند و می‌توانند تا زمان آماده شدن غذای اصلی یک خوراک لذیذ برای پذیرایی از مهمان‌ها باشند و سفره شما را در شب‌های عید رنگین کنند. 
 
قارچ کبابی با کره یکی از این کنار غذاهای بسیار خوشمزه و مقوی است، روش تهیه آن به شرح زیر است: 

 
مواد لازم:
مقداری کره، یک پیاز کوچک خرد شده، یازده عدد قارچ دکمه‌ای شسته و خرد شده، آرد سفید دو قاشق غذاخوری، آب لیمو یک دوم قاشق چایخوری، یک دوم پیمانه متوسط خامه زده شده، نمک و فلفل.
 
ابتدا مقداری کره را در یک تابه بزرگ در درجه متوسط حرارت دهید تا مایع شود، سپس قارچ‌های ورقه ورقه و پیاز را به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا آب آن تبخیر شود. 
 
در مرحله بعد آرد سفید را به ترکیب اضافه کنید و بهم بزنید تا زمانی که آرد خمیری و کاملاً نرم شود، سپس مقداری آبلیمو تازه و فلفل سیاه به ترکیب اضافه کنید تا طعم مطبوع خود را بدست آورد. 
 
سپس به مخلوط، خامه زده شده را اضافه کنید و به طور مداوم ترکیب را به هم بزنید تا کاملا یکدست و غلیظ شود، سپس نمک را اضافه و شعله را خاموش کنید. 
 
خمیر بدست آمده را روی یک سطح چوبی توسط وردنه با ضخامت ۴ و نیم سانتیمتر پهن و صاف کنید، توسط چاقو یا ابزار برش شیرینی پزی خمیر را به قطعات مربعی به طول ۵ و نیم سانتیمتر تقسیم کنید. 
 
هر کدام از این قطعات را در یک قالب مافین کوچک قرار دهید و داخل آن‌ها را از باقیمانده مواد شامل قارچ و پیاز پر کنید، اطراف لبه‌های خمیر را پوشانده و در فر با درجه حرارت ۲۰۴ درجه سلیسیوس به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. 
 
در ده دقیقه آخر مقداری پنیر پارمزان روی قالب‌های قارچ بریزید تا زمانی که پنیر‌ها ذوب شود، دراین زمان کار پخت این خوراک خوشمزه به اتمام می‌رسد و می‌توانید از آن در کنار سایر خوراکی‌ها از مهمانان خود پذیرایی کنید. 
  
خوراک نخود فرنگی با سس مایونز تند
 
مواد لازم:
تخم مرغ بزرگ، سس خردل، نمک، روغن آفتابگردان، سویا یا روغن زیتون، لیموترش تازه، سس فلفل تند، ۱۵۰ گرم نخود فرنگی، یک نیمه پیاز متوسط خرد شده، مقداری جعفری و پیازچه، یک دوم پیمانه آرد سفید، دو حبه سیر پوست گرفته و رنده شده.
 
روش تهیه:
می‌توانید سس مایونز را به صورت آماده خریداری کنید، اما می‌توانید با صرف کمی وقت این سس خوشمزه را برای غذای خود در خانه تهیه کنید برای این کار تخم مرغّ، خردل و نمک را در مخلوط کن ریخته تا کاملاً یکدست شود، پس از آن به تدریج و کم کم روغن زیتون را به آن اضافه کنید به طوری که سس شما نبرد و حالت یکدست خود را حفظ کند، سپس مقداری فلفل تند چیلی به سس اضافه کرده آن را در یک کاسه کوچک در یخچال نگهداری کنید تا ببندد و زمان سرو غذا مورد استفاده قرار گیرد.
 
برای تهیه خوراک اصلی نخود فرنگی، خرده‌های پیاز، آرد سفید، تخم مرغ، سیر، سس فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه را در مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید، زمان ترکیب نباید به حدی باشد که این خوراک به صورت محلول درآید، بلکه باید خرده‌های پیاز زیر دندان احساس شود. 
 
سپس به ترکیب مقداری پیازچه و جعفری اضافه کنید وبه هم بزنید. 
 
روغن را در یک ماهیتابه بزرگ داغ کنید و مقداری از خمیر را توسط قاشق به ظرف محتوی روغن اضافه کنید وبا کف قاشق صاف کنید تا شبیه به یک شامی متوسط شود. هر دو روی خمیر را سرخ کنید و سپس آن را از روغن خارج کرده روی سبد توری قراردهید تا روغن اضافی از آن گرفته شود. 
 
در مرحله سرو می‌توانید این خوراک لذیذ را با سس مایونز تند مصرف کنید و از طعم آن لذت ببرید. 
 

انتهای پیام/ص
مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزی مهمانان نوروزیمهمانان نوروزی غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری غذاهای فوری

دیدگاه شما

آخرین اخبار