23. اسفند 1395 - 7:55   |   کد مطلب: 15783
شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی از ۲۳ اسفند تا ۳ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد. دیدار ایران و چین اولین دیدار این مسابقات خواهد بود که دوشنبه پیگیری خواهد شد.
تیم ملی هندبال بانوان,رقابت های قهرمانی آسیا,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تیم ملی هندبال بانوان در نخستین بازی مقابل چین قرار می گیرد

 

تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از ورزش بانو : رقابت‌های آسیایی هندبال بانوان از ۲۳ اسفند تا ۳ فروردین‌ماه (۱۳ تا ۲۲  مارس) در کره جنوبی و با حضور کشورهای ایران، چین، کره، ژاپن، قزاقستان، ازبکستان، هنگ کنگ و ویتنام پیگیری می‌شود. تیم مالدیو نیز در قرعه‌کشی مسابقات حاضر بود و در گروه ایران قرار داشت اما در حال حاضر از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده است. سه تیم اول این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد.

پانزده دوره از رقابت‌های آسیایی بانوان برگزار شده است و ایران تجربه حضور در چهار دوره از این مسابقات را داشته است. تیم ملی هندبال بانوان ایران هفتمی آسیا را در سال ۲۰۰۸ از میان ۱۰ تیم، هفتمی آسیا را در سال ۲۰۱۰ از میان هشت تیم، نهمی مسابقات ۲۰۱۲ را از میان ۱۲ تیم و ششمی آسیا (۲۰۱۵) از میان 9 تیم را در آخرین دوره این رقابت‌ها در کارنامه دارد.

تیم ملی هندبال بانوان آماده‌سازی خود را برای حضور در مسابقات آسیایی از ۱۸ تیرماه سال جاری آغاز کرد. این اردوها در یازده دوره و در شهرهای تهران، اهر و بوشهر برگزار شد. البته مقرر بود که تیم‌ آذربایجان و قزاقستان نیز برای دیدارهای تدارکاتی به ایران بیایند که این امر محقق نشد و این تیم بدون داشتن دیدار تدارکاتی رهسپار رقابت‌های آسیایی شد.

مرضیه یوسف، سرمربی تیم هندبال بانوان در مورد آمادگی این تیم برای حضور در مسابقات آسیایی به ایسنا گفت: خدا را شکر بازیکنان در آمادگی خوبی به سر می‌برند. کره، چین و ویتنام حریفان تیم ما خواهند بود. البته هیچ شناختی از ویتنام نداریم چون به تازگی تغییراتی در گروه‌ها ایجاد شده است. در نهایت امیدوارم با دعای خیر مردم این تیم بتواند در بین چهار تیم اول، به مرحله بعد صعود کند تا بتوانیم عیدی خوبی را به هموطنان و خانواده هندبال تقدیم کنیم.

ترکیب تیم ملی هندبال بانوان ایران با ۱۷ بازیکن به نام‌های سیران احمدی، مژگان قهرمانی، شقایق پاپیری، سمیره علی رمائی، الناز رمضانپور، نرگس شیخی، مریم یوسفی، هانیه لک، ساناز رجبی، مینا وطن پرست، فاطمه موسوی، سهیلا هیأت، صونا بیداد، الناز قاسمی، فاطمه خلیلی، شیدا فلاحی و راضیه جانباز هستند که جمعه ۲۰ اسفندماه به کره جنوبی اعزام شدند.

هم‌چنین مرضیه یوسف به عنوان سرمربی، نشیمن شافعیان به عنوان مربی، طاهره مبری به عنوان سرپرست و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ این تیم را در این مسابقات هدایت خواهند کرد.

نگاهی به عملکرد بانوان ایران در تاریخ مسابقات قهرمانی هندبال آسیا:

*دوازدهمین دوره ۲۰۰۸ بانکوک:

۱- کره جنوبی   ۲- چین   ۳- ژاپن   ۴- تایلند  ۵- قزاقستان   ۶- ویتنام   ۷- ایران   ۸- هند  ۹- ازبکستان  ۱۰- قطر

*سیزدهمین دوره ۲۰۱۰ قزاقستان:

۱- قزاقستان  ۲- کره جنوبی   ۳- چین   ۴- ژاپن  ۵- کره شمالی  ۶- ازبکستان  ۷- تایلند  ۸- ایران

*چهاردهمین دوره ۲۰۱۲ اندونزی:

۱- کره جنوبی   ۲- چین   ۳- ژاپن   ۴- قزاقستان  ۵- کره شمالی  ۶- ازبکستان  ۷- چین تایپه  ۸- هند  ۹- ایران  ۱۰- ترکمنستان  ۱۱ اندونزی  ۱۲- کویت

*پانزدهمین دوره ۲۰۱۵ اندونزی:

۱- کره جنوبی   ۲- چین   ۳- ژاپن   ۴- قزاقستان  ۵- ازبکستان  ۶- ایران  ۷- هند   ۸- هنگ کنگ  ۹- اندونزی

*گروه‌بندی مسابقات آسیایی هندبال بانوان:

گروه A: ایران، چین، کره و ویتنام

گروه B: ژاپن، قزاقستان، ازبکستان، هنگ کنگ

*برنامه مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیایی بانوان ۲۰۱۷ کره جنوبی:

دوشنبه ۲۳اسفند گروه A:

چین – ایران ۱۴:۴۵ (به وقت محلی)

کره – ویتنام ۱۶:۳۰ (به وقت محلی)

سه شنبه ۲۴ اسفند گروه B:

قزاقستان – ازبکستان ۱۴:۴۵ (به وقت محلی)

ژاپن – هنگ کنگ ۱۶:۳۰ (به وقت محلی)

چهارشنبه ۲۵ اسفند گروه A:

ویتنام – چین ۱۴:۴۵ (به وقت محلی)

ایران – کره ۱۶:۳۰ (به وقت محلی)

پنج شنبه ۲۶ اسفند گروه B:

هنگ کنگ – قزاقستان ۱۴:۴۵ (به وقت محلی)

ازبکستان – ژاپن ۱۶:۳۰ (به وقت محلی)

جمعه ۲۷ اسفند گروه A:

ایران – ویتنام ۱۴:۴۵ (به وقت محلی)

کره – چین ۱۶:۳۰ (به وقت محلی)

شنبه ۲۸ اسفند گروه B:

ازبکستان – هنگ کنگ ۱۴:۴۵ (به وقت محلی)

ژاپن – قزاقستان ۱۶:۳۰ (به وقت محلی)

انتهای پیام/ص

تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان تیم ملی هندبال بانوان رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا رقابت های قهرمانی آسیا

دیدگاه شما

آخرین اخبار