16. اسفند 1395 - 16:26   |   کد مطلب: 15677
چای تقریبا پای ثابت دید و بازدیدهای عید است اما می‌توانید نوشیدنی‌های گیاهی مفرح و شفابخشی را جایگزین آن کنید.
چای,خواص و مضرات چای,عرق بهار نارنج,درمان افسردگی,نوشیدنی های جایگزین چای,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

بهترین نوشیدنی های «جایگزین چای» برای دید و بازدیدهای نوروزی/فواید و مضرات چای

 
چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای   فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای
 
 
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : چای یكی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های دنیاست كه از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و معمولاً ایرانیان بعد از مصرف غذا از این نوشیدنی‌ استفاده می‌كنند.
 
چای به عنوان نوشیدنی پیش غذا، پس غذا و در وعده صبحانه مصرف می‌شود و می‌توان گفت كه بعد از آب یكی از ارزانترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در دنیا محسوب می‌شود كه می‌تواند فواید و مضراتی به همراه داشته باشد.
 
چای علاوه بر اینكه یك نوشیدنی محسوب می‌شود به عنوان یك گیاه دارویی با ارزش نیز تلقی می‌شود.
 
فواید چای و درمان افسردگی
برخی از محققان می‌گویند كه چای برای بیماران قلبی مفید است و از بروز لخته‌ در خون كه موجب بروز حمله‌های قلبی و سكته‌های مغزی می‌شود، پیشگیری می‌كند.
 
چای به دلیل داشتن كافئین مانع خستگی می‌شود. همچنین این نوشیدنی آرامبخش می‌تواند سردرد ناشی از خستگی روزانه را از بین ببرد. چای سرشار از آنتی اكسیدان است كه از بروز سرطان پیشگیری می‌كند.
 
چای دارای ۵۰ خاصیت است كه از مهمترین آنها می‌توان به ضد درد، ضد آمیب، ضد آلزایمر، ضد آرتریت، ضد تصلب شرایین، ضد باكتری، ضد سرطان، ضد افسردگی، ضد قند خون، ضد التهاب، آنتی اكسیدان، ضد اسپاسم، ضد ویروس، دفع آثار قابض (ایجاد کننده یبوست) غذاها، تقویت کننده عملکرد قلب، محرك سیستم عصبی مركزی، ادرارآور، محافظ كبد، كاهنده پرفشاری خون، محرك قدرت ایمنی بدن، كاهش دهنده‌ چربی خون و كاهش دهنده‌ تری گلیسریدها اشاره كرد.
 
از عوارض چای چه می‌دانید؟
چای دارای ماده اي به نام تانن است. اين ماده بسيار مدر (ادرارآور) است و به همين خاطر مايعات بدن را دفع کرده و پلاسمای خون غليط می شود.
 
آنزيم ها در پلاسمای غليظ نمی تواننند فعاليت کنند و به همين خاطر مواد زاید در بدن انبار شده و موجب بيماری های گوناگون مي شود. ضمن اینکه تانن موجب فعاليت بيش از حد سلول های اپيتليال کليه شده و کليه را به مرور از کار می اندازد!
 
در هر فنجان چای بين 60 تا 75 ميلی گرم «کافئين» وجود دارد که LDL خون را افزايش مي دهد و عاملی برای انفارکتوس های قلبی و مغزی می‌شود. از طرفی کافئین آرام بخش است و در دراز مدت اعتياد ايجاد می کند!
 
مصرف زياد چای دندان ها را لک‌دار و سياه می كند
بساط چای در تمامی خانه ها در ایام نوروز به راه است و به اصطلاح سماورشان دائما قل می زند. بد نیست عید امسال سراغ عرقیجات سنتی شیراز و کاشان بروید و عطر نسترن و بهار نارنج، کاسنی، شاطره و بیدمشک را به میز پذیرایی تان راه دهید.
 
عرق بهار نارنج  هم عطر بهار را با خود به همراه داشته و هم نشاط آور و مناسب مهمانی های ایام نوروز است.
 
همچنین می توانید از ترکیب بیدمشک و نسترن هم استفاده کنید که هر دو آرام‌بخش هستند و عطری دلپذیر دارند.
 
انتهای پیام/ص
چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای چای فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای   فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای  فواید و مضرات چای عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج عرق بهار نارنج

دیدگاه شما

آخرین اخبار