24. بهمن 1395 - 20:13   |   کد مطلب: 15327
معاون فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان همدان خبر داد
راه‌اندازی مرکز فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان در همدان
معاون فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان‌ همدان از راه‌اندازی مرکز فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان در استان خبر داد.
همدان, مرکز فراگیر,ویژه کودکان و نوجوانان, كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : زهره رضوی با بیان اینکه در مجموع 40 مرکز کانون پرورش فکری در استان همدان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: 50 هزار نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عضویت دارند.

وی با اشاره به اینکه 165 روستا زیر پوشش کانون پرورش فکری استان است، افزود: تمام خدماتی که در اختیار کودکان و نوجوانان این روستاها قرار می‌گیرد به صورت‌ رایگان ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ همدان تصریح کرد: بیش از 37 درصد روستاهای استان همدان زیر پوشش کتابخانه‌های سیار روستایی قرار دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سال جاری خاطرنشان کرد: طی 10 ماه سال جاری بیش از 648 هزار نفر در برنامه‌های مختلف فرهنگی؛ هنری، ادبی، دینی کانون شرکت کرده‌اند.

رضوی با بیان اینکه 159 هزار جلد کتاب از سوی کتابخانه کانون امانت داده شده است، گفت: برنامه‌های خوبی طی سال برای کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

وی با اشاره برنامه‌های دهه فجر نیز افزود: برگزاری جشنواره پویانمایی و جشنواره تئاتر با موضوع آئین‌های بومی- محلی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر بود که مورد توجه قرار گرفت.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ همدان از برگزاری جشنواره تئاتر در هفته اول اسفندماه خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 70 نفر به این جشنواره راه یافته‌اند.

وی  با اشاره به فعالیت 28 مرکز ثابت، هشت مرکز سیار-روستایی، یک مرکز سیار شهری و یک کتابخانه پستی، یادآور شد: برنامه‌های متنوعی از جمله برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و... در این مراکز برگزار می‌شود.

رضوی با اشاره به راه‌اندازی مرکز فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان در استان همدان، اظهار کرد: علاوه بر کودکان عادی، کودکان استثنایی شامل افراد نابینا، کم‌بینا، ناشنوا و کودکان دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی نیز می‌توانند از این مرکز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 350 هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون پرورش فکری استان وجود دارد، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از راه‌های توسعه است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار