23. بهمن 1395 - 14:12   |   کد مطلب: 15296
گفتگو با کارشناس مسائل دینی در مورد حضرت زهرا (س)
دریایی از حقایق و اسرار توحید در تسبیحات حضرت زهرا (س)
یک کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: تسبیح حضرت زهرا(س) از آثار و برکات بسیاری برخوردار است که از جمله آنها نجات از شقاوت و بدبختی است .
شبنم ها, shabnamha, ایام فاطمیه, تسبیح حضرت زهرا, afkl ih, shabnamha.ir

به گزارش شبنم همدان در آستانه ایام سوگواری بانوی عظیم الشأن اسلام و یگانه دختر پاک پیامبر (ص) خبرنگار شبنم همدان در مورد این ایام جانگداز با حجت الاسلام و المسلمین ابوذر طالبی گفتگویی انجام داده است.

اگر به روی بهشت اشتیاق می کردم فاطمه را بو می کردم. (حضرت رسول (ص))

 طالبی درباره زندگانی  حضرت زهرا بعد از رحلت پیامبر گفت :حضرت زهرا بعد از رحلت پیامبر به روشنگری و دفاع از ولایت امیر المومنین پرداخت. ایشان در میان زنان مهاجر وانصار هم چنین قاسطین خطبه قرایی را خواندند وخطبه فدکیه مشهوری که هم اکنون در جامعه وجود دارد حاوی روشنگری های بسیاری است.

وی افزود:  خطبه فدک در واقع قیام تاریخی حضرت زهرا (س) بعد از پیامبر است.  زندگی حضرت زهرا (س) به گونه ای نبوده است که ایشان خانه نشین شود بلکه حتی گریه حضرت زهرا بر پیامبر همواره با روشنگری بر مردم بوده است. حضرت علی(ع) برای آسایش حضرت زهرا در کنارقبر پیامبر (ص) سایبانی ایجاد می کند که ایشان از گرمای سوزان آفتاب در امان باشند .

 

گریه حضرت زهرا (س) یک مبارزه بود

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: گریه این بانوی بزرگوار والگوی زنان جهان تنها یک گریه بر مصیبت وارده نبود بلکه در کنار مزار پاک پیامبر با گریه بر ایشان مصیبتهای وارده را بر مردم متذکر می شوند وخشم حاکمان سقیفه را بر می انگیختند تا مردم بر ستمی که بر خاندان پیامبر وارد شده است آگاه شوند به بیان دیگر گریه حضرت نوعی شیوه مبارزاتی وگریه سیاسی بوده است, بلکه مردم به عمق فاجعه وارد شده بر خاندان پیامبر وهمچنین خلفای سقیفه پی ببرند .

طالبی همچنین افزود :حضرت زهرا در منزل خود جلسه  درس برای بانوان داشتند وعالمه زمان خود بودند. حضرت زهرا (س)به همراه فرزندان خود به تک تک خانه های مهاجرین وانصار مراجعه می کردند و خطبه غدیر و بیعت با حضرت علی (ع)را به آنها یادآور می شدند

 

قیام حضرت زهرا(س)  و نتایج آن

حجت الاسلام طالبی درباره مراجعه حضرت زهرا (س)به درب خانه مهاجرین وانصار بیان کرد : قیام حضرت (س)چند پیامد داشته است که عبارتند از:

 1.معرفی صراط مستقیم به مردم

2.پرده از جهل و دنیا طلبی برداشتن

3.معرفی منافقین

4.معرفی ولی امر و امام زمان خود

5.اصرار بر راه حق

6.دفاع از ولایت و ولی زمان

7.مبارزه با استکبار

درباره دفن شبانه حضرت زهرا وتاریخ وفات ایشان طالبی اذعان می کند :کارشناسان شبکه های وهابی مدعی شدند دفن شبانه حضرت زهرا (س) فقط به خاطر حیای ایشان بوده است که نمی خواست اندازه جسدش را نامحرم ببیند در حالی که محمد بن اسماعیل در صحیح بخاری جلد 4 صفحه  1549آورده است: فاطمه (س)شش ماه پس از رسول خدا زنده بود زمانی که از دنیا رفت شوهرش علی (ع) او را شبانه دفن کرد و خلیفه اول را باخبر نساخت در حالی که از نظر شعیه بنابر روایت امام باقر و امام صادق (ع )حضرت زهرا (س)95 روز پس از پیامبر رحلت کرد اما درباره دفن حضرت زهرا ایشان به حضرت علی (ع) وصیت کرد مرا شبانه غسل کن وتابوتی در نظربگیر که اندام مرا مشخص نسازد ودرباره وصیت حضرت زهرا (س) در بحارالانوار جلد 43صفحه 209می نویسد :دشمن من و رسول خدا را آگاه مکن همچنین فرمود او را وصیت می کنم هیچ یک از آنان که به من ظلم روا داشتند وحق مرا غصب کردند نباید در تشییع جنازه من شرکت کنند زیرا آنان دشمنان من ودشمنان رسول خدا هستند واجازه نده که فردی از آنها و پیروانشان بر من نماز گذارد مرا شب دفن کن ان هنگام که چشم ها آرام گرفته ودیده ها به خواب فرو رفته است .

 

موقوفات حضرت زهرا (س)

طالبی درباره وصیت مالی حضرت زهرا (س) گفت : فاطمه (س)در روزهای پس از رحلت رسول خدا در مرود موقوفه واموال شخصی خویش وصایایی داشتند. این بانوی بزرگ بسیاری از اموالی که از رسول خدا به وی رسیده بود را وقف نمود از جمله حیطان سبعه (العواف ,البرقه ,المثیب,الحسنی,الصافیه,مشربه ام ابراهیم و.....)( باغ های هفت گانه ای که اطراف آن دیوار کشیده شده بود تا این باغ ها وقف امور خیریه شود ودرآمد آنها در راه خدا و برای نصرت مسلمین مصرف شود ). ایشان وصی خود را حضرت علی (ع)معرفی کرده اند وبعد از ایشان فرزندانشان را.

وی اظهار داشت: ام العیال ،از دیگر موقوفات حضرت زهرا (س)است که بیست هزار نخل داشت ومیوه هایی چون لیمو و پرتقال از ان بدست می آمد. حضرت زهرا (س) در عمر کوتاه خود درس های بزرگی به عالم دادند ایشان به دنبال مادیات نبودند بلکه گرفتن حق منظور اصلی ایشان بود.

دریایی از حقایق و اسرار توحید در تسبیحات حضرت زهرا (س)

در پایان حجت الاسلام والمسلمین ابوذر طالبی درباره آثار تسبیح حضرت زهرا بیان کرد : تسبیح حضرت زهرا از آثار و برکات بسیاری برخوردار است از جمله آنها نجات از شقاوت و بدبختی است . هر انسانی به تناسب بینش ونگرشی که به جهان هستی و وجود پر آشوب خود دارد به دنبال خوشبختی است . مداومت بر تسبیح حضرت زهرا (س) موجب محفوظ ماندن از شقاوت بدبختی است این تسبیح به ظاهر خلاصه است اما در نزد عارفان آشنا دریایی از حقایق واسرار توحید را در بر دارد .

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار