14. بهمن 1395 - 3:50   |   کد مطلب: 15107
پرستار نمونه کشور گفت: 28 سال است که من پرستاربخش سی سی یو هستم و برایم تفاوتی ندارد بیمار چه کسی باشد تمام سعی من انجام وظیفه و مراقبت از بیمار است.
شبنم ها, shabnamha, روز پرستار, پرستار نمونه کشور, afkl ih, shabnamha.ir

 

گفتگو با پرستار نمونه کشور

 

 

به گزارش شبنم همدان ولادت حضرت زینب و روز پرستار بهانه­ ای شد  تا به سراغ پرستار نمونه کشور برویم و  در روزی که  به نام روز پرستار نام گذاری شده است با وی سخن بگوییم. پرستاری شغلی است که در آن  تا عاشق نباشی نبض تپنده هر بیمار لبخند بر لبانت جاری نمی سازد. پرستاران نمونه گذشت و ایثارند و بهترین خاطره هر یک از آنها بازگشت به حیات و فرصت دوباره بیماران  است.

 

لیلا نصری پرستار نمونه کشور است

لیلا نصری پرستار نمونه کشور است  و درباره علاقه خود به شغل پرستاری می گوید: پرستاری با توجه به شفقت و دلسوزی خانمها با روحیه آنها سازگاری بیشتری دارد. این شغل علاوه بر توان جسمی و صبر و تحمل نیاز به عشق دارد . با وجود مشکلات و سختی هایی که شغل پرستاری دارد ، بزرگترین شیرینی این کار بهبود ,سلامت جسمی و روحی بیماران است که تمام سختی ها را مرتفع می کند.

از وی سؤال می کنم  اگر یکی از نزدیکان شما در بیمارستان بستری شود آیا رفتار متمایزی با او در پیش می گیرید  ؟

این پرستار نمونه کشور می گوید :اگر بر اساس وظایف پرستاری بخواهم پاسخ بدهم برای من فرقی نمی کند اما بر اساس رابطه عاطفی  و نزدیکی که دارم خارج از ساعت کاری به دیدنش می روم و مانند یک همراه از او مراقبت می کنم .

 

دلایل انتخاب شما به عنوان پرستار نمونه کشور چیست ؟

این بانوی وظیفه شناس با تمام تواضعش می گوید: باید از کسانی که انتخاب کرده اند بپرسید.  نه تنها من بلکه همه همکاران به وظایف خود عمل می کنیم و وقتی پرستار شدی یعنی نمونه دلسوزی هستی حالا چه فرقی می کند پرستار نمونه کشور باشی یا نه مهم انجام وظیفه است.

با توجه به اینکه شما یک مادر هستید وظایف کاری تداخلی با وظایف شما به عنوان یک مادر و همسر ندارد ؟

پرستار نمونه کشور می گوید :من به عنوان یک مادر فرزندانم را مسئولیت پذیر بار آورده ام. دخترم مریم که اکنون15سال دارد از سن هفت سالگی مراقب برادر کوچکتر خود بود و در غیاب من کارهای آشپزی و نظافت منزل را انجام می داد. من به عنوان یک مادر از فرزندانم بسیار ممنونم که در کنار عاطفه مادر و فرزندی بهترین دوست یکدیگر نیز هستیم .

آیا برای شما مشکلی پیش آمده است که در بیمارستان بستری شوید برخورد همکاران شما در این صورت چگونه بود ؟

لیلا نصری تصریح می کند : من دو بار در بیمارستان بستری شده ام. در آن شرایط حال بسیار بدی داشتم در حدی که ناچار به تزریق خون شدند. واقعاً از همکارانم به عنوان یک بیمار تشکر می کنم ,آنها بدون هیچ تبعیضی بین من و سایر بیماران از من مراقبت کردند .

آیا پرستاری از بیماران مرد برای شما مشکل نیست ؟

پرستار نمونه پاسخ می دهد : وقتی به وظیفه انسانی و شغلی خود فکر میکنی تنها کمک به بیمار مهم است. 28 سال است که من پرستار بخش ICUهستم برایم تفاوتی ندارد تمام سعی من انجام وظیفه و مراقبت از بیمار است .

رفتار شما همکارانتان با همراهان بیمار چگونه است و چه انتظاری از همراه بیماران دارید  ؟

پرستار نمونه کشور اذعان می کند : یک پرستار علاوه بر مراقبت از بیمار باید شرایط روحی بیمار را  نیز درک کند اما همراهان بیمار هم باید آرامش و صبوری خود را حفظ کنند و بدانند اگر یک پرستار  تذکری می دهد برای سلامتی بیمار انهاست .

مشکلاتی که این روزها پرستاران با آن درگیر هستند از دید شما چیست ؟

من در بخش  CCUکارمی کنم قبلاً تخت های این بخش 6 تخت بود اما الآن  به 20تخت افزایش یافته است بدون اینکه پرسنل این بخش اضافه شده باشد هر یک از پرستاران پس از اتمام کارهای روزانه باید کار گزارش نویسی را هم انجام دهند و یک مسئله دیگر شیفت شب برای خانمهای متأهل و کسانی که فرزند کوچک دارند بسیار مشکل است.

 

بدترین و بهترین خاطره پرستار نمونه کشور ؟

نصری عنوان کرد : شیرین ترین خاطره من در  یکی از روزهای سال  1391بود که مترون بیمارستان با من تماس گرفتند و خبر انتخاب من برای مشرف شدن به حج تمتع به همراه هیئت پزشکی استان همدان را دادند بسیار خوشحال شدم فکر می کردم دارم خواب می بینم که من در بهترین جای مقدس دنیا در خدمت مهمانان خداوند باشم در حج تمتع 91-92 در شهر مکه و مدینه در خدمت مهمانان خدا بودم با اینکه بارها همراه همکارانم  احیای قلبی ریوی داشتیم اما بعد از سلامت بیماران و بهبود آنها لبخند رضایت هر یک از آنها برایم دنیایی ارزش داشت .

وی با بغض و حسرت از خاطره بدش گفت : بدترین خاطره تمام سالهای خدمت برای من مرگ یک عروس خانم  24 ساله است که به علت آمبولی ریه فوت کرد. البته روز واقعه من در بیمارستان حضور نداشتم ولی فردای ان روز که در  بیمارستان شیفت بودم برایم بسیار غم انگیز بود .

وی به عنوان  پرستار نمونه  کشور با لبخندی بهترین روزی که آرزویش را دارد تشریح کرد و گفت: بهترین روز کاری که آرزو می کنم داشته باشم روزی است که خالی بودن تخت های آی سی یو را ببینم  و اینکه هیچ بیماری نباشد و اگر هم بیماری هست بیمار بد حال نباشد. کد 99 اعلام شود و تمام بیماران صبح با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شوند.

 

پرستار نمونه کشور  ،پرستار نمونه کشور  ، پپرستار نمونه کشور  ، پرستار نمونه کشور، پرستار نمونه کشور ، پرستار نمونه کشور ، پرستار نمونه کشور ، پرستار نمونه کشور، پرستار نمونه کشور، پرستار نمونه کشور، پرستار نمونه کشور ، پرستار نمونه کشور ، پرستار نمونه کشور، پرستار نمونه کشور ، پرستار نمونه کشور

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار