12. بهمن 1395 - 13:45   |   کد مطلب: 15076
معرفی و ترویج آیین های سنتی شهر ملایر در کشورهای اروپایی
نمایش آئینی سنتی یلدا گردانی در کشورهای لهستان و اسلوانی
کارگردان گروه سیاه و سپید بیان داشت: نمایش آئینی سنتی یلدا گردانی یا همان کارتو گرافی با هدف برپایی و زنده نگه داشتن آیین های گذشتگان مرتبط با شهر ملایر را در لهستان و اسلوونی به روی صحنه بردیم.
شبنم ها, shabnamha, نمایش خیابانی, جشنواره تئاتر فجر, afkl ih, shabnamha.ir

به گزارش شبنم همدان، هرسال همزمان با دهه فجر بزرگترین جشنواره تئاتر کشور برگزار می شود. به مناسبت برگزاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر گفتگویی با مهدی حبیبی، یکی از کارگردان های موفق تئار انجام داده ایم

مهدی حبیبی  کارگردان و نویسنده گروه سیاه وسپید است که موفق شد در جشنواره تئاتر کودک با نمایش خیابانی سورپرایز عنوان اول را کسب کند و جوایز بهترین کارگردانی ,نویسندگی ,بازیگری را به خود اختصاص دهد.

وی درباره فعالیت گروه خود در جشنواره سی وپنجم گفت :گروه سیاه و سپید امسال به علت مشغله کاری و اجرای نمایش در کشورهای لهستان واسلووانی برنامه ای در بخش رقابت جشنواره سی وپنجم نداشت تنها در بخش مرور با نمایش خیابانی «صرفا جهت احساسات جریحه دار شده» شرکت داشتیم

کارگردان گروه سیاه وسپید درباره فعالیت خود در اجراهای خارج از کشور گفت : نمایش آئینی سنتی یلدا گردانی یا همان کارتو گرافی با هدف برپایی و زنده نگه داشتن آیین های گذشتگان مرتبط با شهر ملایر را در لهستان و اسلوونی  به روی صحنه بردیم.

حبیبی درباره نمایش خیابانی «صرفا جهت جریحه دار شدن احساسات»  گفت :امسال چهاردهمین سالی است که در جشنواره بین المللی فجر شرکت می کنیم . نمایش خیابانی صرفا جهت احساسات جریحه دار شده به نویسندگی وکارگردانی مهدی حبیبی و بازی نرگس خاک کار ,مسعود روستا ,الهام ریاضت , هوراد حبیبی با موضوع اجتماعی به داستان ومشکلات یک زوج می پردازد که در کلان شهر تهران با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می شوند و با تدابیری که می اندیشند سعی می کنند برمشکلات چیره شوند و این تئاتر با طنز موقعیتی که داشت  از استقبال بسیار  خوبی برخوردار شد ود ر 8و9 بهمن ماه در تئاتر شهر و برج میلاد برنامه خود را اجرا کرد .

نویسنده و کارگردان گروه سیاه وسپید درباره اجراهای خیابانی گفت : تئاتر خیابانی نمایشی است که از متن و زندگی اقشار مردم بر گرفته شده است وهنر مند بدور از تمام عناصر دست و پاگیر تئاتر صحنه ای،  تلاش دارد موضوعات اجتماعی را با زبان عامه مردم بازگو کند ولحظه ای آنها را به تعمق وادارد. البته زبان آن  طنزی است  که با شادی مخاطب نیز همراه شود.  اگر تئاتر خیابانی از کیفیت و قدرت اجرایی بالا برخوردار باشد می تواند یک مبلغ ارزشمند برای هنر تئاتر باشد .

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار