11. بهمن 1395 - 13:00   |   کد مطلب: 15050
یک مربی موسیقی کودکان اظهار داشت: یادگیری موسیقی قبل از سن 7سالگی به فرآیند شکل گیری حسی, حرکتی مغز کمک می کند . میزان IQ افرادی که 9ماه موسیقی فرا گرفته باشند 3 درجه ارتقا می یابد
شبنم ها , afkl ih, آموزش موسیقی , shabnamha.ir, تاثیر موسیقی بر ذهن کودک

به گزارش شبنم همدان،  

به گزارش شبنم همدان، حواس پنج­گانه از نعمات بی دریغ خداوند است که زندگی را برای ما زیبا و پر از رنگ و صدا و عطر می کند. حس شنوایی درک ما را از محیط اطراف متفاوت می­سازد. صدای پرندگان, صدای  آب ,زنگ صدای افراد زندگی را برای ما پر از شور  و نشاط و تعامل می­کند. برخی صداها ناخواسته در عمق جانمان نفوذ می کند و باعث آرامش جانمان میشود صدای گریه یک نوزاد از بدو تولد شادی را به خانواده اش هدیه می کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند موسیقی تأثیری شگرف روح و آرامش انسان دارد. یک موسیقی بی کلام می تواند معانی ومفاهیم عمیقی را منتقل کند وفرهنگ یک قوم وملت را فراتر از زبان و گویش به تصویر بکشد. به سراغ یکی از مرباین موسیقی کودک رفتیم تا در مورد جایگاه موسیقی در پرورش کودکان با وی صحبت کنیم.

حسین زندی مدرس موسیقی کودکان با 28 سال سابقه تدریس  درباره تاثیر موسیقی بر روی روح و روان کودکان می گوید : درس موسیقی نسبت به درس کامپیوتر بسیار سودمندتر است و باعث پیشرفت مهارتهای استدلالی کودکان می شود.

وی اظهار داشت: یادگیری موسیقی قبل از سن 7سالگی به فرآیند شکل گیری حسی, حرکتی مغز کمک می کند . میزان  IQ افرادی که 9ماه موسیقی فرا گرفته باشند 3 درجه ارتقا می یابد .

این مربی موسیقی در مورد تأثیر عمیق فراگیری  موسیقی کلاسیک و سنتی بر کارکرد ذهن کودکان گفت: درس پیانو موجب تفکر انتزاعی در کودکان می شود  و کودکانی که به مدت 3سال دروس موسیقی را فراگرفته باشند از عزت نفس بالاتری نسبت به دیگران برخوردارند .

وی با تأکید بر راطه موسیقی و آرامش درونی خاطر نشان کرد: نواختن موسیقی بیش از سایر فعالیت های هنری خلاقانه موجب کاهش استرس می شود .

با توجه به اینکه یادگیری موسیقی نیازمند بردباری و پشتکار زیاد است موزیسین های خوب فوق العاده منظبط وبا دیسپلین هستند.

نواختن موسیقی تنها یک فعالیت فردی محسوب نمی شود در صورتی که با سایر نوازندگان همنوازی کنید مهارتهای شنیداری ,انجام کارهای گروهی تقویت می شود .

زندی درباره برگزاری کنسرت موسیقی کودکان تصریح کرد: برگزاری جشنواره موسیقی برای کودکان باعث نمایش تواناییهای هنری  کودکان می شود در ضمن باعث جدی گرفتن ورشد هنر موسیقی در کودکان می شود و به موازات آن باید با والدین هم تعامل ایجاد کرد تا به حیاتی بودن موسیقی برای کودکان پی ببرند .

فواید نواختن موسیقی در تحقیقات دانشگاهی

1- دروس موسیقی نسبت به دروس کامپیوتر بسیار سودمندتر هستند و میتوانند مهارتهای استدلالی مورد نیاز در کودکان برای یادگیری علوم و ریاضیات را بهبود بخشند. (ژورنال نورولوژیک - فوریه 1997)

2- فعالیت مغز افرادی که موسیقی می‌نوازند هنگام انجام فعالیتهای فکری نظیر شطرنج، علوم،‌ریاضیات و مهندسی 34% بیشتر از افراد عادی است.(دانشگاه کالیفرنیا، Irvin study )

3- یادگیری موسیقی قبل از سن 7 سالگی به فرآیند شکل‌گیری ارتباطات بخشهای حرکتی و احساسی مغز کمک می‌کند.(‌مطالعات دانشگاه کنکوردیا)

4- میزان IQ افرادی که به مدت 9 ماه دروس موسیقی را فراگرفته باشند 3 درجه ارتقاء می‌یابد.(مطالعات دانشگاه تورنتو)

5-میزان مهارتهای استدلال زمانی-فضایی کودکان پیش دبستانی که به مدت 6 ماه دروس موسیقی را گذرانده‌اند به میزان قابل توجهی پیشرفت داشته است. دروس پیانو موجب بهبود مهارت تفکر انتزاعی در کودکان می‌شود. (دانشگاه کالیفرنیا، Irvin study

6- موسیقیدانان در سنین دانشجویی در مقایسه با سایر دانشجویان از سلامت بهتری  برخورداند. (Houston chronicle, January, 1998)

 

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار