11. بهمن 1395 - 12:16   |   کد مطلب: 15045
همدان دارای بیش از یک هزار و 700 اثر تاریخی با جاذبه های طبیعی وگردشگری است که می تواند در کنار آثار ملموس و ناملموس مورد توجه ویژه گردشگران قرار گیرد.
همدان,رونمایی از پوستر جشنواره زمستانی,جشن های انقلاب, رونمایی پوستر انقلاب,گردشگری همدان,صنایع دستی همدان,مدیر کل میراث فرهنگی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در این مراسم با اشاره به اینکه همدان از استان هایی است که دارای چهار فصل است و باید گفت: هر فصل جاذبه ها وزیبایی برای دیدن گردشگران وتوریست ها را دارد.

علی مالمیر ادامه داد: همدان دارای بیش از یک هزار  و 700 اثر تاریخی با جاذبه های طبیعی وگردشگری است که می تواند در کنار آثار ملموس و ناملموس مورد توجه ویژه گردشگران قرار گیرد. 

وی افزود: گردشگری می تواند در رشد اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد ودر دوره رکود اقتصادی اگر با شیوه مدرن بازار یابی، در صنعت گردشگری انجام شود این صنعت می تواند بعنوان در آمد زایی در منطقه و اشتغالزایی جایگاه خوبی به خود اختصاص دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: همدان در زمینه گردشگری وجاذبه های تاریخی و طبیعی پتانسبل خوبی را دارا است ودر اینباره حرفی برای گفتن دارد.

مالمیر طبیعت الوند،غارعلیصدر،دشت میشان، ارامگاه باباطاهر وحکیم بوعلی سینا را از جمله جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی عنوان کرد.

این مسئول اظهار داشت: هوای مطلوب و مناسبی که همدان در تابستان دارد موجب می شود گردشگران خارجی وداخلی زیادی به این استان سفر کنند.

وی افزود: باید ظرفیت های گردشگری شهرمان  را به خوبی معرفی کنیم وگسترش دهیم چرا که امروزه این صنعت در کشورهای اروپایی در زمستان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و همدان نیز با زیبایی های که در این فصل دارد از جمله پیست اسکی می تواند در رونق گردشگری در زمستان جایگاه خود را نشان دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ادامه داد: در این روزهای اخیر رویدادهای بزرگی از جمله کنگره معماری و شهرسازی همدان و میزبانی از کنواسیون جهانی راهنمایان گردشگری در همدان را داشتیم که هر دو رویداد مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نباید گروه‌ها و انجمن‌های فعال در بخش خصوصی را تنها گذاشت بیان کرد: حضور کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری جهان با همت بخش خصوصی و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در همدان برپا شد اما متاسفانه عده‌ای سعی داشتند این اتفاق را کمرنگ نشان دهند.

مالمیر ابراز کرد: حضور کنوانسیون جهانی  راهنمایان گردشگری نشانه ی اتحاد بین دولت و بخش خصوصی  بود و این اتقاق خوبی بود که انجام شد چرا که این وضوع فرصتی برای شناخته شدن ظرفیت های گردشگری استان همدان به همه دنیا و رونق این صنعت بود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار