29. دى 1395 - 0:45   |   کد مطلب: 14850
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خبرداد:
زایمان درون آب به صورت رایگان انجام خواهد شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هزینه زایمان در آب برای مادران کاملاً رایگان است.
شبنم ها , afkl ih, زایمان طبیعی در آب , shabnamha.ir,

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عبادیان با اشاره به افتتاح بخش زایمان در آب در شهرستان‌های فامنین و بهار، اظهار داشت: مادران باردار به دلیل تصور درد وحشتناک و غیرقابل تحمل زایمان طبیعی از انجام آن امتناع می‌کنند و به سمت زایمان سزارین جذب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا، ما جزو نخستین کشورها از نظر رواج سزارین هستیم، تأکید کرد: همواره به دنبال فراهم کردن شرایطی بودیم که ضمن کاهش درد زایمان طبیعی، مادران را به این نوع از زایمان تشویق کنیم.

عبادیان از راه‌اندازی واحدهای فیزیولوژیک در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مرکز، زایمان طبیعی بدون درد انجام می‌شود که یکی از روش‌های آن برای تخفیف درد تزریق دارو به ستون فقرات است.

معاون درمان دانشگاه در ادامه از راه‌اندازی واحدهای LDR (اتاق خصوصی زایمان طبیعی) در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: واحدهای LDR بخش‌هایی هستند که در آن همراهان شخص زائو هم می‌توانند هنگام زایمان در کنارش حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه واحدهای زایمان در آب در همه نقاط استان افتتاح می‎شود، افزود: در واحدهای LDR، بخش زایمان در آب هم موجود است که به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

عبادیان با بیان اینکه زایمان در آب در شهرستان فامنین انجام می‌شود، اظهار کرد: استقبال مادران از این نوع زایمان در حد مطلوب است و درصد رضایتمندی آنان بالاست.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار