28. دى 1395 - 20:13   |   کد مطلب: 14849
مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی:
کلینیک‌ ترک سیگار در همدان راه‌اندازی می‌شود
معاون درمان دانشگاه و اعضای کمیته برگزار شد، از ثبت مراکز مجوزدار ترک اعتیاد در سامانه ثبت اطلاعات مراکز درمان سوء مصرف مواد ایران (آیداتیس) خبر داد | کارگاه آموزشی سه روزه برای روانشناسان مراکز ترک اعتیاد با همکاری گروه روانپزشکی دانشگاه با هدف تقویت سیستم مشاوره در مراکز ترک اعتیاد به منظور ماندگاری ترک برگزار شد.
ترک سیگار,همدان,کلینیک ترک سیگار,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از همدان پرس : مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه از راه‌اندازی کلینیک‌ ترک سیگار در مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا برای نخستین بار در استان خبر داد.

علی گودرزی در کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان که با حضور دکتر محمدرضا عبادیان معاون درمان دانشگاه و اعضای کمیته برگزار شد، از ثبت مراکز مجوزدار ترک اعتیاد در سامانه ثبت اطلاعات مراکز درمان سوء مصرف مواد ایران (آیداتیس) خبر داد و بر ثبت اسامی افراد تحت پوشش در هر مرکز به منظور ساماندهی امور توزیع دارو تأکید کرد.

وی با اشاره به 137 مورد بازدید از مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی در استان، اعلام کرد: در این بازدیدها، تذکر شفاهی، کتبی، تعلیق 2 ماه، تعلیق 3 ماه و بیشتر، تعطیلی موقت و... داده شده است که با درایت انجام شده، مورد لغو مجوز نداشتیم.

گودرزی از پایان دور نخست بازدیدها بر اساس ابلاغ وزارت متبوع خبر داد و افزود: منتظر دریافت دستور از وزارت بهداشت برای انجام دور دوم بازدیدها هستیم.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه، نتایج پایش انجام شده را خوب توصیف کرد و گفت: بر اساس این ارزیابی، مراکز ترک اعتیاد استان رتبه‌بندی شده‌اند و با شناسایی نقاط ضعف، برای رفع آنها تلاش می‌شود که در این خصوص، نبود مسئول فنی و عدم تأمین نیروی انسانی در این مراکز، از جمله مشکلات است.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش، از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی برای پزشکان در سال جاری خبر داد و افزود: کارگاه آموزشی سه روزه برای روانشناسان مراکز ترک اعتیاد با همکاری گروه روانپزشکی دانشگاه با هدف تقویت سیستم مشاوره در مراکز ترک اعتیاد به منظور ماندگاری ترک برگزار شد.

دکتر گودرزی از برخورد با مراکز توزیع داروی غیرمجاز در استان با همکاری معاونت درمان و غذا و داروی دانشگاه و سازمان‌های مرتبط خبر داد و اعلام کرد که بر اساس گزارشات میدانی، وضع استان در این خصوص نسبت به گذشته، بهتر شده است.

وی بر برنامه‌ریزی در خصوص جمع‌آوری، ساماندهی و هدایت معتادان به مراکز ترک اعتیاد با همکاری دستگاه‌های مرتبط، انتخاب شرکت‌های موسس مراکز ترک اعتیاد بر اساس مناقصه و داشتن صلاحیت، وجود مراکز متادون ضمیمه در مراکز ترک اعتیاد و... تأکید کرد.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه همچنین از ارائه پیشنهاد برای کیفی‌سازی ارائه خدمات روانشناسی در مراکز ترک اعتیاد با هدف پیگیری امور افراد پیش و پس از ورود به این مراکز خبر داد.

اعضای حاضر در این کمیته هم به بیان مطالب پیشنهادی خود پرداختند. بررسی در خصوص وضع بیمه، انجام ارزیابی مراکز و پرداخت یارانه بر اساس آن و بررسی تعیین تعرفه‌ بیمه ترک اعتیاد از جمله موارد طرح شده بود که معاون درمان دانشگاه از تشکیل کمیته بررسی تعرفه‌ها با حضور نمایندگان استانداری، رئیس دانشگاه، رئیس سازمان نظام پزشکی و نمایندگان بیمه‌های خصوصی و پایه خبر داد.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار