22. دى 1395 - 8:56   |   کد مطلب: 14734
وقتي آرايشگاه، باشگاه و ماهواره مثلث مرگ مي‌شوند؛
شکار طعمه برای قاچاق در پوشش آرایشگاه/تتو و خالکوبی های غیر قانونی
آرایشگاه‌های زنانه با توجه به تغییر سبک زندگی و رکورد‌دار شدن ایرانی‌ها در استفاده از لوازم آرایش حالا به کانونی برای تخلفات متعدد تبدیل شده‌اند از تتو و خالکوبی‌های غیر مجاز گرفته تا تجویز شیشه برای لاغری و راه اندازی باندهای فساد و قاچاق دختران با سرکردگی آرایشگاه‌های زنانه. این آرایشگاه‌ها تنها جایی هستند که زنان و دختران به طور مداوم به آنها رفت و آمد دارند به همین خاطر هم سرکردگان شبکه‌های فساد به راحتی می‌توانند طعمه‌هایشان را از میان گزینه‌های متعدد موجود انتخاب و شکار کنند.
آرایشکاه,تتو,خالکوبی,قاچاق دختران,فساد,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان ، آرمان زنان به نقل از روزنامه جوان نوشت : ۱۰ هزار آرایشگاه غیر مجاز در کوچه پس کوچه‌ها با خیال راحت  بر سر راه زنان و دخترانی که به آنها مراجعه می‌کنند، دام پهن کرده‌اند…

شبکه‌های فساد و قاچاق زنان و دختران در گوشه و کنار شهر و تحت عنوان آرایشگاه‌های زنانه مشغول فعالیتند. ۱۰ هزار آرایشگاه غیر مجاز در کوچه پس کوچه‌ها با خیال راحت بر سر راه زنان و دخترانی که به آنها مراجعه می‌کنند، دام پهن کرده‌اند و با تجویز شیشه به عنوان داروهای لاغری یا کشیدن زنان و دختران در باندهای فساد، ‌شبکه‌های قاچاق زنان و دختران را ساماندهی می‌کنند. اینها بخشی از اتفاقات خاموشی است که در آرایشگاه‌های زنانه، ‌زنان و دختران جوان را مورد هدف قرار داده است.

«متأسفانه در مواردی خود گمرک مسیر ورود کالای قاچاق به کشور است و این سؤال در ذهن تداعی می‌شود که آیا قاچاقچی‌ها در گمرک هم نیرو دارند؟!» این جمله‌ای است که رئیس سازمان غذا و دارو ضمن ارائه آمار ۵۰ درصدی لوازم آرایشی تقلبی در کشور بر آن تأکید کرد. به گفته رسول دیناروند اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه هدف محصولات قاچاق آرایشی هستند؛‌محصولاتی که رنگ‌ها و مواد غیرمجاز آنها سلامت جامعه را تهدید می‌کند. تقلب و قاچاق در محصولات آرایشی بهداشتی، بخش کوچکی از تخلفاتی است که در حوزه آرایش و آرایشگاه‌های زنانه صورت می‌گیرد. ۱۰ هزار آرایشگاه زنانه زیر زمینی در کشور گاهی وقت‌ها مبدأ باندهای فساد و قاچاق دختران هستند و رتبه دوم ایران در مصرف لوازم آرایش بازار این واحدهای غیر مجاز را حسابی سکه کرده است.

شکار طعمه برای قاچاق در پوشش آرایشگاه
آرایشگاه‌های زنانه با توجه به تغییر سبک زندگی و رکورد‌دار شدن ایرانی‌ها در استفاده از لوازم آرایش حالا به کانونی برای تخلفات متعدد تبدیل شده‌اند از تتو و خالکوبی‌های غیر مجاز گرفته تا تجویز شیشه برای لاغری و راه اندازی باندهای فساد و قاچاق دختران با سرکردگی آرایشگاه‌های زنانه. این آرایشگاه‌ها تنها جایی هستند که زنان و دختران به طور مداوم به آنها رفت و آمد دارند به همین خاطر هم سرکردگان شبکه‌های فساد به راحتی می‌توانند طعمه‌هایشان را از میان گزینه‌های متعدد موجود انتخاب و شکار کنند.

علیرضا جمشیدی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست «طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی سراسر کشور»گفت: طبق تحقیقی که صورت گرفته است ۱۰ هزار آرایشگاه غیر مجاز در حال فعالیت هستند که در این آرایشگاه‌ها هم کالاهای آرایشی توزیع می‌شود و بعضاً باندهای فسادی که با رهبریت آرایشگاه‌ها دنبال می‌شود و حتی دختران را به خارج از ایران می‌فرستند.

جمشیدی درباره آرایشگران مردی که در برخی آرایشگاه‌های زنانه کار می‌کنند، گفت: «امروز در تهران به وفور گزارش داریم که مردان آرایش زنان را در آرایشگاه‌ها انجام می‌دهند.»
وی با اشاره به اینکه بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه در خانه‌های مسکونی اداره می‌شوند، گفت: «قصد داریم با هماهنگی قوه قضائیه حکم ورود به این آرایشگاه‌های خانگی هم اخذ شود و این آرایشگاه‌ها مورد بازرسی قرار گیرند.»

بازار ۲/۵ میلیون دلاری لوازم آرایش در ایران
معاون بهداشت وزارت بهداشت از این آرایشگاه‌ها در کنار باشگاه‌های بدنسازی و ماهواره به مثلث مرگ تعبیر می‌کند؛‌آرایشگاه‌هایی که مشوق مصرف بیشتر لوازم آرایش در کشورند. با این همه رئیس سازمان غذا و دارو معتقد است«ایران بزرگ‌ترین مصرف کننده لوازم آرایشی در دنیا نیست» دیناروند گفت: «رشد مصرف لوازم آرایشی در کشور زیاد است و در خاورمیانه دومین رتبه را داریم که ۵/۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود که از این میزان ۵۰ درصد آن قاچاق است و از راه‌های غیرمجاز وارد می‌شود.» به گفته وی بازار جهانی فرآورده‌های آرایشی حداقل ۴۰۰ میلیارد دلار است و شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

به گفته دیناروند قاچاق و تقلب برندهای معتبر محصولات آرایشی به قدری جدی است که برخی از این برندها حتی هفت نوع تقلبی دارند. اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه هدف محصولات قاچاق آرایشی هستند.

بحث‌های پزشکی در آرایشگاه‌ها ممنوع است
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطر نشان کرد: بحث‌های پزشکی که بدون نظارت پزشک در آرایشگاه‌ها دنبال می‌شود، اتفاقات خاموشی است که دختران جوان را هدف قرار داده‌اند و امیدواریم در این طرح که به صورت کشوری برگزار می‌شود و در تهران هم انجام می‌شود، مشکل را کمرنگ‌تر کنیم و اگر نیاز به برخورد بود، برخورد جدی انجام بدهیم. به گفته جمشیدی نرخ‌های ارائه شده در آرایشگاه‌های زنانه قانونمند نیست و نجومی است، اما طرح برخورد با این آرایشگاه‌ها از تهران آغاز می‌شود و در همه کشور ادامه خواهد داشت تا آرامش به این بازار صنفی برگردد. وی افزود: طرح برخورد با کوچه مروی در دستور کار بود، اما جدا از این منطقه چهار نقطه دیگر هم شناسایی شده‌اند که به صورت کلی اقدام به فروش اقلام آرایشی می‌کنند و برخورد با این مکان‌ها نیز در دستور کار است.

تتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها غیر قانونی است
فعالیت‌های آرایشگاه‌های زنانه به آرایشگاه‌های غیرمجاز و زیرزمینی محدود نمی‌شود و این آرایشگاه‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام هم برای خودشان مشتری جمع می‌کنند.

سردار ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران درباره فعالیت‌های این آرایشگاه‌ها در فضای مجازی گفت: از ماه پیش پلیس اماکن و پلیس فتا فعالیت آرایشگاه‌ها را در فضای مجازی رصد می‌کنند و با آنها برخورد خواهند کرد. انجام تتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها غیر قانونی است و در حوزه وزارت بهداشت است، ما برخورد می‌کنیم، اما وزارت بهداشت هم باید ورود کند. همچنین در بحث مدلینگ هم بسیار فعالیت‌های خوبی انجام شده و برخورد با متخلفان در این حوزه ادامه دارد.
 

 

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار