16. دى 1395 - 15:52   |   کد مطلب: 14628
یکی از مدیران موفق مهد های کودک گفت: آموزش صحیح برای کودکان در اولویت قرار دارد برای همین باید در انتخاب مربی همه پارامترهای تحصیلات , فن بیان , نحوه ارتباط گیری با کودکان و مسئولیت پذیری در انجام تعهدات مورد توجه قرار گیرد.
شبنم ها , afkl ih, مدیر مهد , shabnamha.ir, مهد غنچه ها

به گزارش شبنم همدان، امروزه به علت حضور وفعالیت بانوان در اجتماع استفاده از مهد های کودک برای فرزندان امری  اجتناب ناپذیر است و انتخاب مهد وحضورمربیان متعهد  یکی از دغدغه های مهم امروزی والدین است .

 در راستای معرفی زنان فعال وخلاق جامعه با مدیر مهد غنچه های ایران ونوس چایانی گفتگویی انجام دادیم .

چایانی درباره تحصیلات وتفکر خود اظهار کرد: در رشته علوم تربیتی فارغ التحصیل شده ام وعلاقه بسیار زیادی به کودکان و آینده سازان سالهای آینده کشورم  دارم. بیشتر فعالیت های مهدهای کودک باید براساس تفکر خلاقانه و آموزش مهارت های زندگی و توانایی های اجتماعی شکل گیرد.

از او درباره اولویت هایش برای استخدام مربی سوال می کنم؟

وی می گوید :آموزش صحیح برای کودکان در اولویت قرار دارد برای همین سعی می کنم  در انتخاب مربی از پارمتر تحصیلات ,  فن بیان , نحوه ارتباط برقرار کردن با کودکان , مسئولیت پذیری در انجام تعهدات   استفاده کنم .

 درباره سابقه کاری ونحوه  ارتباط با کودکان سوال می کنم ؟

وی می گوید :15 سال سابقه مربی مهد و پیش دبستانی دارم  و الان یک سال است که مدیر مهد غنچه های ایران هستم کودکان خیلی راحت تظاهر و علاقه را حس می کنند در برخورد با آنها صداقت یکی از ویژگیهای مهم است. کودکان راحت می بخشند و از کنار هرچیز به سادگی عبور می کنند من این  صفات را سعی می کنم همیشه در خودم حفظ کنم .

درباره مهارت های لازم وضروری مدیر یک مهد می گوید: اولین مسئله در هر مهد کودک ایجاد محیط  امن برای  کودکان است  باید  نسبت به آن توجه لازم داشته باشیم. امنیت شامل امنیت محیطی و عاطفی است. همچنین باید بین کودک و مربی و بین والدین و مربیان هماهنگی های  لازم وجود داشته باشد. مدیر مهد  برای برنامه ریزی در جهت پیشبرد اهداف مهد باید خانواده ها را  درجریان فعالیت هایی که در مهد  صورت می گیرد قرار دهد وپشرفت های کودکان در فعالیت های صورت گرفته را به آنان اطلاع رسانی کند.

با توجه به اینکه پدر شما بازیگر سینما وتلویزیون هستند تا چه حد از هنر نمایش در مسائل آموزشی استفاده می کنید ؟

می گوید : اکثر آموزشهای تربیتی وحتی بهداشتی از طریق بازی و نمایش به بچه ها آموزش داده می شود و از طرف دیگر با توجه به مساله  ذهن قهرمان پرور و خلاق در کودکان و با توجه به اینکه امروزه به بازیهای خشن و ماجراجویانه  گرایش پیدا می کنند ما کودکان را با قهرمانان ملی آشنا می کنیم در این راستا با توجه به مسئولیت های پدر عزیزم از ایشان برای شاهنامه خوانی دعوت می کنم و در زمینه اجرای  نمایش هم کودکان باقهرمانان حماسی شاهنامه  همچون   ابتین, سهراب ,رستم  ,رهام.......آشنا می شوندحتی در زمینه استفاده از فضای مجازی هم مربیان با بازی و اجرای نمایش مشکلات استفاده از فضای مجازی را به کودکان یاد آور می شوند .

نظر شما درباره مسئولیت والدینی که کودکان آنها نیمی از وقتشان را در مهد سپری می کنند چیست ؟ شاید امروزه با توجه به زندگی اپارتمان نشینی وتعداد کم فرزندان, نیاز به بازی و تمرین اجتماعی شدن  همگی دست به دست هم داده است که کودکان نیمی از وقت خود را در مهد های کودک سپری کنند. کودکان دوست دارند برای والدینشان از دوستان، بازیها وحتی خوراکی هایی که خورده اند تعریف کنند. متاسفانه گاهی والدین تنها با تکان دادن سر حرف های کودکان را تایید می کنند. باید بدانیم بچه های ما بسیار باهوش هستند به آنها بها بدهیم بادقت تمام سخنانشان را گوش دهیم. همه والدین در تلاش هستند که زندگی بهتری برای آنها فراهم کنند توجه, بازی , خواندن کتاب وساعتی شاد  بودن در کنار  آنها هم جزئی از نیازهای ضروری کودکان است که گاهی متاسفانه توسط والدین ندید گرفته می شود. در پایان  دنیایی بهتر و بدون جنگ و بیماری برای همه غنچه های جهان آرزو می کنم

 

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 
شبنم ها , afkl ih, مدیر مهد , shabnamha.ir, مهد غنچه ها
شبنم ها , afkl ih, مدیر مهد , shabnamha.ir, مهد غنچه ها
شبنم ها , afkl ih, مدیر مهد , shabnamha.ir, مهد غنچه ها
شبنم ها , afkl ih, مدیر مهد , shabnamha.ir, مهد غنچه ها
شبنم ها , afkl ih, مدیر مهد , shabnamha.ir, مهد غنچه ها

دیدگاه شما

آخرین اخبار