12. دى 1395 - 16:36   |   کد مطلب: 14559
عراقچی با اشاره به اینکه معماری مظهر فرهنگ هر شهر است، تصریح کرد: از بین بردن هویت ملی در کهن شهر تاریخی همچون همدان به مفهوم از بین بردن هویت محلی این شهر است.
 دانشگاه بوعلی‌سینا,معماری ایرانی,نمای رومی,همدان,هویت ملی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl hi

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : دکتر محمدرضا عراقچی با بیان اینکه نمای رومی، نمایی است که به زودی هویت معماری ایرانی را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: تمام ساختمان‌هایی که در حال اجرای نمای هستند، اگر معبرشان از 12 متر بیشتر بوده و در حوزه مرکز شهر واقع باشند، باید از کمیته سیما و منظر شهرداری مجوز دریافت کنند.

وی ادامه داد: عمده ساختمان‌هایی که در حال اجرای نمای رومی هستند حتما مجوز دریافت کنند و اگر در این زمینه کوتاهی شده باشد، باید مدیران شهرداری پاسخگوی این موضوع باشند.

عراقچی با اشاره به اینکه معماری مظهر فرهنگ هر شهر است، تصریح کرد: از بین بردن هویت ملی در کهن شهر تاریخی همچون همدان به مفهوم از بین بردن هویت محلی این شهر است.

وی با بیان اینکه با وجود نمای رومی هویت تاریخی یک شهر از بین می‌رود، عنوان کرد: به طور قطع نمای رومی یک نمای موقتی و زودگذر است و امکان دارد سال‌های آینده از مد افتاده و نماد سایر کشور‌ها مرسوم شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا یادآور شد: مدیران شهرداری باید بر این موضوع نظارت داشته و اجازه ندهند چنین عواملی هویت این شهر را زیرسوال ببرند به طوریکه به نظر می‌رسد شهرداری در این زمینه ورود مناسبی نداشته است.

عراقچی تصریح کرد: عموما اگر از بین مردم نظرسنجی شود که نمای رومی را می‌پسندند یا خیر به طور قطع و یقین نمادهای بومی را ترجیح می‌دهند.

این مدرس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان خاطرنشان کرد: اگر جلوی ساخت این نما گرفته نشود، اثرات نامطلوبی بر گردشگری می‌گذارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار