9. دى 1395 - 0:42   |   کد مطلب: 14485
تحلیل یک روانشناس از پوشش های نا متعارف:
برون ریزی افراطی و سرپوش نهادن بر ناکامی های فردی
یک روانشناس گفت: امروزه زنان در دنیا به دلایل مختلف از پیام های ذاتی شان یعنی عامل سکونت و آرامش دادن و یک وجه زیبایی شناختی در فضای خانه، خارج شده و به برون ریزی افراطی رو آورده اند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از طنین یاس، 

فاطمه احتسابی کارشناس ارشد روانشاسی  با بیان اینکه گرایش زن به سمت زیبا بودن یک جریان فکری است، افزود: منتها آن زمانی که از حوزه عفت خارج شده و جنبه تظاهر و بروز رفتار های بیمار گونه را پیدا می کند از مسیر اصلی خارج می شود.

 

این روانشناس با بیان اینکه امروزه زنان در دنیا از پیام های ذاتی شان یعنی عامل سکونت، آرامش دادن و یک وجه زیبا شناختی در فضای خانه، خارج می شوند، اظهار داشت: در واقع این نیاز ذاتی تبدیل به یک برون ریزی افراطی شده است که ریشه در ناکامی های افراد دارد.

 

احتسابی در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال خشم یک هجیان دفاعی است ولی وقتی از حوزه اعتدلی اش خارج شود تبدیل به یک ابزار آسیب زا شده که هم به خود فرد و هم طرف مقابل آسیب می زند.

 

وی با اشاره به اینکه مسأله آرایش خانم ها یک هیجان خوب و احساس زیبا شناختی است، اذعان داشت: افراد (خانم ها یا آقایان فرقی نمی کند) با روی آروردن به یکسری زینت های افراطی در واقع به دنبال سرپوش گذاشتن بر مجموعه ناکامی هایشان در طول زندگی هستند.

 

این روانشناس با بیان این مطلب که متأسفانه آقایان هم متنابه از این موضوع هستند، افزود: وقتی افراد تصویر ذهنی شان از خود واقعی شان متضاد و متناقض باشد برای هماهنگ کردن این ناهماهنگی از یک سری از ابزارهای بیرونی استفاده می کند که روی آوردن به آرایش های غلیظ و پوشش های نامتعارف یکی از آنهاست.

 

احتسابی در ادامه بیان داشت: کسانی که به سمت جراحی های زیبایی می روند معمولاً تصویرشان از خودشان مغایر با آن چیزی است که در ذهنشان شکل گرفته است به همین دلیل به دنبالند تا از این طریق به تصویر پیش ساخته ایده آلی شان برسند.

 

وی اصلاح تصویر ذهنی افراد را از خوشان را اولین گام در درمان این بیماری روانی دانست و اظهار داشت: تا زمانی که این جریان اتفاق رخ ندهد نه تنها این مشکل برطرف نشده بلکه روز به روز بر آمار چنین بیمارانی افزوده خواهد شد.

 

این روانشناس برخورداری افراد از تیپ های شخصیتی متفاوت را علت دیگر گرایش برخی به سمت آرایش های زننده و یا جراحی های بی حد و مرز زیبایی دانست و تصریح کرد: شخصیت های اقتدار گرا به دنبال امتیاز های ویژه هستند تا بتوانند به گونه ای اقتدار و تسلط شان را به دیگران ابراز کنند در همین راستا تعدادی از خانم ها نیز با این تیپ شخصیتی از طریق زیبا شدن های افراطی به دنبال اغناء احساس اقتدار گرایی خودشان هستند.

 

احتسابی ادامه داد: این عده به دنبال یک من ورم کرده هستند تا بتوانند خودشان را از طریق صورت زیبا، اندام زیبا و پوشش متفاوت به رخ سایرین بکشند.

 

وی نقش تبلیغات را در گرایش خانم ها ته سمت آرایش ها و پوشش های نامتعارف و همچنین عمل های زیبایی بسیار با اهمیت توصیف کرد و اذعان داشت: کنار همه نیاز ها روانی که در خانم ها برای دیده شدن وجود دارد باید پا را فراتر گذاشت و از رسانه ها در تبلیغ اساندار های زیبایی غافل شد.

 

 

احتسابی در ادامه گفت: وقتی در استاندارد های جهانی شاخصه های یک زن مدرن سطی نگری معرفی می شود نا خود آگاه آن عده ای که قدری روان به هم ریخته ای دارند تحت تأثیر آنها قرار می گیرند.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه نباید از نقش چشم و هم چشمی در فراوانی این گرایشات غافل شد، اظهار داشت: به قدری آرایش های زننده، پوشش های نامتعارف و عمل های متعدد زیبایی زیاد شده که افراد در ربودن گوی سبقت برای عقب نماندن از این قافله دائم از یکدیگر الگو می گیرند.

 

 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار