4. دى 1395 - 20:23   |   کد مطلب: 14405
چهارمين دوره مسابقات اتللو خانه هوش و خلاقیت همدان با همکاری خانه ریاضیات استاد غیور شهرداری همدان در مجموعه فرهنگی عین‌القضات در دو بخش آقایان و بانوان تا 21 بهمن ماه در حال برگزاري است.
چهارمین لیگ مسابقات اتللو,خانه هوش و خلاقیت,همدان,مجموعه فرهنگی عین‌القضات,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : علیرضا خرمرودی در حاشیه برگزاری لیگ اتللو اظهار داشت: بازی اتللو یک بازی استراتژیک بوده و جزو برنامه‌های تبلیغی- ترویجی مجموعه خانه هوش و خلاقیت مرکز همدان است.

وی افزود: در این مسابقه اعضای خانه هوش و خلاقیت می‌توانند به همراه پدر و مادر خود به شکل خانوادگی در مسابقه شرکت کنند و با این کار علاوه ایجاد جذابیت برای بچه‌ها، به دنبال ترویج بازی‌های فکری در میان خانواده‌ها هستیم.

مدیرعامل خانه هوش و خلاقیت با اشاره به اینکه امسال لیگ اتللو برای چهارمین سال در بخش آقایان و دومین سال در بخش بانوان در حال برگزاری است، ادامه داد: این مسابقات از سال 92 سالی یک بار در پاییز و زمستان در خانه هوش و خلاقیت برگزار شده که البته امسال این لیگ با همکاری خانه ریاضی استاد غیور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این مسابقه از 18 آذ ماه شروع شده و به مدت 10 هفته تا 21 بهمن ادامه دارد، یادآور شد: 24 نفر در بخش آقایان و 12 نفر در بخش بانوان شرکت کرده‌ و پنج‌شنبه هرهفته مسابقات برگزار می‌شود.

خرمرودی اضافه کرد: در پایان لیگ نفرات برتر که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند معرفی و جوایزی نقدی به آنها اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان تنها استان در برگزاری مسابقه اتللو به طور منظم و روتین بوده، خاطرنشان کرد: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی به دنبال رایزنی برای برگزاری این مسابقات در سطح منطقه و کشوری است که امیدواریم به نتیجه برسد.

خرمرودی تیم اتللو خانه هوش و خلاقیت را جزو برترین‌ها دانست و اظهار کرد: البته خانه هوش و خلاقیت مسابقات دیگری را شامل ‌برج هیجان،‌ دومینو، ‌مکعب روبیک و سودوکو به شکل مستقل یا با همکاری خانه ریاضی در سطح منطقه‌ای، دانشگاهی و کشوری برگزار کرده است.

وی خواستار توجه هرچه بیشتر خانواده‌ها به بازی‌های فکری به جای بازی‌های رایانه‌ای شد و گفت: اینگونه بازی‌ها نیازمند استمرار در تمرین است و شاید ساده به نظر بیاید اما اثرات عمیق و مهمی در رشد خلاقیت فرزندان و دیگر اعضای خانواده هم‌بازی کودک می‌گذارد.

خرمرودی ادامه داد: انجام بازی فکری کودکان و نوجوانان با والدین و دیگر اعضای خانواده باعث ایجاد رابطه و پیوند بیشتر و عمیق‌تر بین افراد می‌شود که البته والدین باید حتماً در بازی با فرزندان خود صبور و با حوصله باشند و اجازه تفکر به آنها بدهند.

 

وی «خانه هوش و خلاقیت»را تنها مرکز رسمی و تخصصی آموزش باز‌ی‌های فکری در استان همدان زیر نظر هیأت ورزش‌های همگانی و کمیته بازی‌های فکری دانست و تصریح کرد: این مرکز با محوریت خلاقیت و برای پر کردن خلاءهایی که در شهر در این زمینه احساس می‌شد، شروع به کار کرد.

مدیرعامل خانه هوش و خلاقیت ادامه داد: همه علاقه‌مندان از گروه سنی 3 سال به بالا در این مرکز ثبت‌نام و فعالیت می‌کنند و هدف، تشخیص استعدادهای بچه‌ها و رشد و شکوفایی آنها است.

وی مهم‌ترین دستاورد این مرکز را برگزاری جشنواره استعدادیابی خواند و گفت: این جشنواره سالی سه بار برگزار شده و هدف آن برنامه‌ریزی و حرکت هدفمند زیر نظر اساتید مجرب در رشته‌های مختلف است که در پایان جشنواره طبق نظر اساتید و مشاوران و ارائه کارنامه ترم یک، بچه‌ها برای ترم‌های بعدی برحسب استعدادشان کلاس‌بندی شده و در دوره‌ها و انجمن‌ها شرکت می‌کنند.

خرمرودی به برگزاری جشنواره صندوقچه که هدف آن رشد هوش مالی بچه‌هاست اشاره کرد و افزود: جشنواره  کتاب نیز در این مرکز برگزار می‌شود که هدف، رشد هوش کلامی- زبانی بچه‌ها است.

وی اضافه کرد: ما انجمنی به نام صدا طراحی کرده‌ایم که از افراد مستعد در زمینه قرائت،‌ صوت، ‌تواشیح، ‌نوازندگی،‌ گروه سرود،‌ مجری‌گری و ‌تک‌خوانی را ثبت نام می‌کنیم.

مدیرعامل خانه هوش و خلاقیت همدان خاطرنشان کرد: بعد از تست گرفته شده توسط اساتید فن، افراد برحسب علاقه‌مندی و استعدادشان به گروه‌های مختلف تقسیم و تحت آموزش قرار می‌گیرند و به شکل هدفمند و منسجم به کار خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار