17. آذر 1395 - 8:40   |   کد مطلب: 14064
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از برگزاری همایش بزرگ ورزشی با حضور تمامی ورزشکاران محلات خبر داد و گفت: مدیران شهرداری در راستای انجام وظایف خود جهادی وارد عرصه خدمت‌رسانی شوند.
همدان,شهرداری,همایش ورزش محلات,شورای شهر

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان : رضا غلامی خجسته صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: پروژه‌های فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردارند و مدیران شهرداری در این زمینه باید مجدانه پیگیر امور باشند.

وی افزود: ضروری است در هر منطقه از شهرداری یک مدیر مستقل مدیریت فرهنگسراها را بر عهده گرفته و برنامه‌های مناسبتی و ویژه ‌برنامه‌های فرهنگسراها را مدیریت کند.

غلامی خجسته از روند اجرای خوب پروژه‌های فرهنگی ورزشی شهرداری همدان خبر داد و گفت: تعدادی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری است که نخستین آن فاز دوم فرهنگسرای مهر بود که روز میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پیگیری‌های معتمد منطقه خضر در زمینه ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت تصریح کرد: فاز نخست این مجموعه که فرهنگسراست در ایام مبارک دهه فجر افتتاح می‌شود.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت در زمینی به مساحت 5 هزار و 800 مترمربع ساخته شده است، افزود: زیربنای این فرهنگسرا 2 هزار و 160 مترمربع است و در 4.5 طبقه احداث شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه فرهنگی ورزشی در چهار فاز ساخته می‌شود، گفت: فاز نخست احداث فرهنگسرا احداث شده دارای بخش‌های مختلفی شامل بخش فرهنگی، قرآنی، کلاس‌ احکام، نهج‎البلاغه، رایانه، زبان، اخلاق و مشاوره خانواده است.

خجسته با اشاره به اینکه یک طبقه از ساختمان فرهنگسرای ولایت به واحد اشتغال زنان اختصاص یافته است بیان کرد: با فعالیت واحد اشتغال این مجموعه زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و نیازمند می‎توانند مشکلات مالی خود را در این منطقه حل کنند کمااینکه هدف شورا ایجاد اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی این خانواده‌هاست.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه فرهنگسرای نورمحال نیز آماده بهره‌برداری است، اظهار داشت: اقدامات تعمیر و تجهیز این مرکز در حال انجام است که به عنوان موزه هنری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

غلامی خجسته از افتتاح فرهنگسرای حکمت واقع در کوی محمدیه در ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نماینده همدان در مجلس 5 هزار مترمربع چمن مصنوعی در اختیار شورا قرار داده بر این اساس لازم است در نقاطی که کاری انجام نشده از جمله شهرک الوند و کوی جنت از این چمن مصنوعی برای این مناطق انجام شود که علیرغم کمبود منابع مالی، طبق قول مدیر منطقه سه شهرداری همدان در کوی جنت اقدامات زیرسازی جهت احداث زمین چمن مصنوعی برای فوتبال در حال انجام است.

وی به آماده‌سازی و تسطیح زمین آیین روشن جهت استفاده نونهالان و نوجوانان در منطقه اسلامشهر به عنوان زمین فوتبال اشاره کرد و گفت: در زمین آیین به متراژ 3 هزار و 500 مترمربع چهارم زمین فوتبال و والیبال به تفکیک ایجاد و تسطیح شده است که در حال حاضر حدود 500 دانش‌آموز زیر نظر مسولین ورزش محلات مشغول فعالیت هستند.

غلامی خجسته به راکد ماندن پروژه فرهنگ‌سرای آیت‌الله آخوند(ره) اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه از دور سوم شورا عملیات اجرایی این پروژه تنها 30 درصد پیشرفت داشته و راکد مانده است با پیگیری‌های صورت گرفته برای ادامه روند کار 300 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای این پروژه اخذ شده است که می طلبد شهرداری پیگیری‌های لازم را جهت تسریع عملیات انجام دهد .

وی همچنین از آماده شدن مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی شهر همدان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر رفع حدود 30 مورد از کمبودهای این مرکز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که پس از اتمام به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان همچنین به فرسودگی آسمان‌نمای رصدخانه ابن صلاح اشاره و تأکید کرد: لازم است تا هفته آینده دستگاه‌های جدید خریداری و نصب شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار