16. آذر 1395 - 14:25   |   کد مطلب: 14046
دانشجویانی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند هنگام ورود به بازار کار به درهای بسته برخرود می کنند.
شبنم ها, دانشجویان فارغ التحصیل, بازار کار,

به گزارش شبنم همدان، 

روز 16 آذر روزی که به نام دانشجو وبه یاد سه تن از دانشجویان دانشگاه فنی تهران (مصطفی بزرگ نیا,آذر شریعت رضوی ,احمد قند چی) که به ضرب گلوله مزدوران رژیم شاه کشته شدند نام گرفته است.

دانشجویان در هر دوره ای به پای انقلاب و دفاع از آرمانهای ان ایستاده اند وهر لحظه به پیام مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت اما این دانشجویان مطالبات به حقی هم  دارند .

فاطمه محمدی متولد 1370 فارغ التحصیل رشته اقتصاد دانشگاه بوعلی همدان در ارتباط با رشته خود می گوید : به رشته اقتصاد علاقه زیادی داشتم چرا که یکی از  ستون های اصلی هر کشور اقتصاد آن کشور است و برای رونق در اقتصاد باید پژوهش ها ونظریاتی مبتنی بر فرهنگ و اعتقادات آن کشور ارائه داد ولی متاسفانه مشکلی که در دانشگاههای ما وجود دارد کتاب های ترجمه شده ای است که تدریس می شود و شاید برای کوتاه مدت در اقتصاد کشور ما تاثیر گذار باشد ولی  برای چشم انداز بلند مدت اقتصاد کارایی کافی نمی تواند داشته باشد. در حالی که ما می توانیم با تاسیس پژوهشکده ها این علوم را بومی سازی کنیم و آن را مطابق با فرهنگ جامعه اسلامی ارائه دهیم  .

 وی گفت: مشکل وقتی بیشتر می شود که دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاهها برای ورود به بازار کار اقدام می کنند و به در بسته می خورند. زیرا  هیچ مهارتی برای بازار کار ندارند واین از گسستگی دانشگاه و وزارت صنعت ومعدن حکایت دارد در حالی که اگر  دانشگاهها   در کنار علم آموزی به آموزش مهارت نیز مبادرت ورزند  و یک رزومه کاری داشته باشند موفق تری خواهند بود .

محمدی اظهار کرد :حسابدار  تولیدی صنایع چوب هستم با اینکه واحدهای درسی مشترکی بین حسابداری واقتصاد وجود دارد اما شغل من هیچ ارتباطی به رشته تحصیلی دانشگاهی ام ندارد. در ورود به بازار کار هیچ گونه مهارتی نداشتم  مهارت کار با سیستم های( هلو وکار پردازان سیستم ,همکاران سیستم   ) را از خواهر م که مدرس حسابداری است فرا گرفته ام نه تنها من بلکه اکثرا دوستانم در زمینه های غیر مرتبط با رشته تحصیلی شان کار میکنند و عده ای در شغل های خانوادگی ,تئاتر کارهای هنری و....کار می کنند. یا عده ای هم بیکار هستند وعده ای نیز در آزمونهای دوره کارشناسی ارشد شرکت می کنند .

این فارغ التحصیل رشته اقتصاد گفت : اگر استخدامی هم در ارتباط با رشته اقتصاد صورت گیرد باید حتما یک دوره کارآموزی را بگذرانیم تا وارد بازار کار شویم .

نه تنها من بلکه همه دانشجویان دوست دارند که در اقتصاد و پیشرفت کشور سهیم باشند.  ما جوانان تحریم ها را جدی نمی گیریم زیرا به توان و اِراده آهنین خود ایمان داریم. تنها مطالبه ما از مسئولان این است که دغدغه های دانشجویان را جدی بگیرند وبه توان آنها ایمان داشته باشند .

انتهای پیام / 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار