27. آبان 1395 - 16:08   |   کد مطلب: 13640
مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش:
اجازه تحصیل به دختران در برخی مناطق داده نمی‌شود
مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی با ۱۳٫۵ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم آغاز شد.
تحصیل دختران,مدرسه,اجازه تحصیل به دختران,شبنم همدان,مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش,عدالت آموزشی

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : مهناز احمدی اظهار داشت: آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را با حدود ۱۳٫۵ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم شروع کرد.

مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سیاست و استراتژی اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم بر پایه ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است، کما اینکه ما از نظر کمیتی هم خیلی مشکل داریم، اما آنچه که در دولت یازدهم مهم است، پرداختن به کیفیت آموزشی در کنار کمیت است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت به همه جنبه‌های آموزش و پرورش مرتبط بوده و مربوط به همه دوره‌های آموزشی است و این کار انجام نمی‌شود، مگر همه دستگاه‌ها و نهادها و خانواده‌ها کمک کنند.

احمدی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود هیأتی را تشکیل داد تا در استان‌های مختلف مشکلات بررسی و جمع‎آوری شود، لذا حدود ۸۰۰ مشکل اساسی شناسایی شد و برای حل این مشکلات پنج سیاست اصلی تدوین شد و سه سال است که آنها را دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های مهم وزیر، ساماندهی نیروی انسانی بود تا در شهری مانند تهران نیروی مازاد نباشد و در استانی چون لرستان در مناطق دور افتاده بدون معلم نباشیم.

این مسؤول یادآور شد: عدالت آموزشی باید به گونه‌ای باشد که هیچ دختر یا پسری به خاطر نبود امکانات از تحصیل باز بماند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: ما در حال حاضر حدود ۱۰۰ مدرسه تک دانش‌آموز در کشور داریم و معتقدیم در مناطق دور و محروم هم باید امکان تحصیل وجود داشته باشد، اما در برخی مناطق به خاطر فرهنگ قومی اجازه تحصیل به فرزندانشان را نمی‌دهند و به ویژه در بین دختران این مشکل را می‎بینیم.

وی عنوان داشت: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش تهیه شده است و اگر اجرا شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و این سند فقط مربوط به آموزش و پرورش نیست و لذا همه باید برای اجرای آن کمک کنند و اگر همه کمک نکنند، مثل قوانینی می‌شود که خوب نوشته شده، اما اجرا نمی‌شود.

احمدی گفت: اگر به جایی برسیم که اولویت اول همه مسؤولان آموزش و پرورش باشد، با بسیاری از مشکلات مواجه نخواهیم بود.

وی افزود: ما معلمان دیگر تعریف نمی‌خواهیم و واقعا باید تعارفات کنار گذاشته شود و هر وقت سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور چند برابر شد، آن موقع مشکلات کم می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: یکی از دغدغه‌های اولیاء و معلمان فضای مجازی است، فضای مجازی بد نیست و اعتقاد ندارم گوشی‌ها جمع شود، بلکه معتقدم خانواده باید با برنامه از این امکانات استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار