23. آبان 1395 - 9:20   |   کد مطلب: 13559
فلوشیپ شبکیه با اشاره به شایع‌ترین علت افت دید در بیماران دیابتی، گفت: افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که بعد از 30 سالگی دیابت آنها تشخیص داده شده است، سالی یک مرتبه باید به چشم پزشک مراجعه کنند.
شبنم ها,فلوشیپ شبکیه,اختلال عروق شبکیه,افت دید,بیماران دیابتی,سلامت بینایی

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری فارس : علی عبداللهی، با بیان اینکه دیابت بسیاری از اندام‌ها و اعضای بدن از جمله چشم را درگیر می‌کند و فرد مبتلا به منظور اطمینان از سلامت بینایی خود می‌بایست به طور مرتب به چشم پزشک مراجعه داشته باشد افزود: ناحیه ماکولا نقطه حساسی است که دید تیزبینی، دید رنگ و روز مربوط به آن است و با ایجاد ورم، افت دید اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که بعد از 30 سالگی دیابت آنها تشخیص داده شده است، سالی یک مرتبه باید به چشم پزشک مراجعه کنند، افزود: در دیابت نوع 1 که وابسته به انسولین است، معمولا در پنج سال اول تشخیص نیازی به معاینه شبکیه نیست.

این فلوشیپ شبکیه در برنامه «استودیو سلامت» بیان کرد: مشکلاتی که برای شبکیه ایجاد می‌شود، از عوارض جدی دیابت است که اختلال عروقی و مسدود شدن مویرگ‌ها را موجب می‌شود و در واکنش به این مشکل، عروق جدیدی ایجاد می‌شوند که خونریزی به دنبال دارد و مشکلات عدیده‌ای برای بیمار ایجاد می‌کند و افت دید را موجب می‌شود.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین علت افت دید در بیماران دیابتی، ورم در ناحیه ماکولا است، گفت: این ناحیه، نقطه حساسی است که دید تیزبینی، دید رنگ و روز مربوط به آن است و با ایجاد ورم، افت دید اتفاق می‌افتد.

این فلوشیپ شبکیه در پایان اظهارکرد: زمانی که مویرگ جدید ایجاد می‌شود، خونریزی حاصل حفره چشم را پر از خون می‌کند و حتی امکان دارد دید بیمار به طور کامل مختل شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار