29. مهر 1395 - 1:59   |   کد مطلب: 13080
امین‌زاده در دیدار رییس پلیس پیشگیری ناجا
ارتقای سلامت اجتماعی بر پیشگیری از بروز خطا تقدم دارد
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، برخورداری از پلیس مقتدر را از اصلی‌ترین حقوق شهروندان معرفی کرد.
به گزارش شبنم همدان ، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری نوشت : الهام امین‌زاده دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی روز سه‌شنبه در دیدار رئیس و معاونین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، با بیان اینکه به عنوان یک شهروند از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی مأموران نیروی انتظامی برای تأمین امنیت تشکر می‌کنم، گفت: برخورداری از پلیس مقتدر یکی از اصلی‌ترین حقوق شهروندان است و به غیور مردان حراست از نظم و امنیت کشورمان افتخار می‌کنم.
 
وی با اشاره به اینکه امروز موضوع سلامت اجتماعی به عنوان مقدمه پیشگیری از تخلف و جرم مطرح است، اضافه کرد: اگر پیش از این پیشگیری از بروز جرم بر رسیدگی تقدم داشت حالا باید برنامه ریزیها و اقدامات به سمتی سوق یابد که ارتقای شاخص‌های سلامت اجتماعی حتی از پیشگیری از بروز خطا و جرم نیز مقدم‌تر شمرده شوند.
 
امین‌زاده مشارکت ذی‌نفعان امنیت در تأمین امنیت را شاخصه‌ ای مهم در ارتقای سطح سلامت اجتماعی و امنیت برشمرد و اظهار داشت: بهره گرفتن نیروی انتظامی از خود شهروندان در تامین امنیت سرمایه اجتماعی این مجموعه را ارتقا بخشیده و این علاوه بر ارتقای سطح نظم و امنیت در جامعه حس برخورداری از امنیت را نیز به شکل قابل توجهی بهبود بخشیده و بالا می‌برد.
 
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به برگزاری همایش ملی حقوق شهروندی از مسئولان پلیس پیشگیری ناجا خواست تا شاخص‌ها و استانداردهای پلیس مطلوب و مأموران نمونه پلیس را برای معرفی و تقدیر در این همایش معرفی کنند.
 
وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی خود را برای ارسال پیامک‌های آموزش قوانین و اطلاع‌رسانی درباره جرایم به ما اعلام کرده است و از شما که به صورت عملی با موارد نقص مقررات و ارتکاب جرایم سر و کار دارید می‌خواهم که در تهیه پیام‌های مناسب برای این منظور به ما کمک کنید.
 
امین‌زاده همچنین از رئیس و مدیران پلیس پیشگیری ناجا خواست تا حوزه‌ها و مصادیق آسیب‌های اجتماعی را به منظور فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی درباره آنها به حوزه دستیار رئیس‌ جمهوری در امور حقوق شهروندی اعلام کنند تا در قالب تفاهم‌نامه‌های این حوزه با دستگاه‌های به مرحله اجرا درآیند.
 
سردار محمد شرفی فرمانده پلیس پیشگیری ناجا نیز در این جلسه با اشاره به بیش از 10 هزار نقطه استقرار پلیس پیشگیری ناجا در سطح کشور گفت: بی‌تردید این نیرو بیشترین سطح تماس مستقیم با مردم را دارد و تلاش ما برای رعایت حقوق شهروندی نتایج گسترده و عمیقی داشته است.
 
سردار شرفی اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز پلیس 110 یکی از مؤثرترین اقدامات نیروی انتظامی برای رعایت حقوق شهروندان بود چرا که روند درخواست خدمت از سوی شهروندان از نیروی انتظامی را به شدت کوتاه و زمان آن را تسریع کرده است.
 
فرمانده پلیس پیشگیری ناجا همچنین توضیحاتی درباره دیگر اقدامات این مجموعه برای ارتقای سطح رعایت حقوق شهروندی از جمله برگزاری دوره های آموزشی به افسران ناجا و الکترونیک کردن ارائه خدمات ارایه کرد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار