16. فروردين 1399 - 19:13   |   کد مطلب: 12819
به گفته یک کارشناس طب سنتی:
درمان ریفلاکس معده با طب سنتی
افرادی که مشکل برگشت اسید معده دارند می‌توانند کمی تخم بارهنگ نیز به آبجوش و عسل و عرق نعنا اضافه کنند. این دارو باید حتماً بعد از غذا مصرف شود تا با خاصیت قبضی که دارد دهانه معده را تنگ کرده و مانع برگشت غذا یا اسید شود.

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم : غلامرضا کردافشاری درباره مشکلات معده اظهار داشت: در کسانی که مشکل ریفلاکس و برگشت غذا یا اسید به مری و ترش کردن دارند، می‌توانند تقویت کننده‌های معده را نیم ساعت بعد از غذا به‌همراه کمی عرق نعنا و آبجوش و عسل مصرف کنند.

به‌گفته وی همچنین افرادی که مشکل برگشت اسید معده دارند می‌توانند کمی تخم بارهنگ نیز به آبجوش و عسل و عرق نعنا اضافه کنند. این دارو باید حتماً بعد از غذا مصرف شود تا با خاصیت قبضی که دارد دهانه معده را تنگ کرده و مانع برگشت غذا یا اسید شود.

این استاد دانشکده طب سنتی افزود: اکثر کسانی که دچار نفخ و یا سایر مشکلات گوارشی هستند, دچار یبوست نیز می‌شوند و نکته مهم این که ممکن است خود فرد متوجه یبوست نبوده و در جواب سؤال شما هم اعلام کنند که یبوست ندارند ولی وقتی دقیق پرسیده شود, متوجه خواهید شد که تخلیه کامل معده و روده روزانه صورت نمی‌گیرد.

کردافشاری افزود: در این موارد استفاده از روغن‌مالی شکم با روغن‌های گرم و ملین مثل زیتون، کرچک، مصطکی، قسط و سیاهدانه و... روزی 5‌ــ4 بار در جهت عقربه‌های ساعت می‌تواند کمک کننده باشد.

وی یادآور شد: بادکش شکم نیز باعث گرم شدن و افزایش حرکات روده و تحلیل نفخ می‌شود, استفاده از داروهایی مانند آلو، انجیر، خاکشیر، ترنجبین, ماءالجبن و... می‌تواند کمک کننده باشد.

این استاد دانشکده طب سنتی خاطرنشان کرد: البته همان‌طور که می‌دانید مبحث یبوست از مباحث کلیدی طب سنتی است، همچنین یکی از علل ایجاد مشکلات گوارش نزله و ضعف دماغ (مغز) است که باید به آن نیز توجه شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار