12. مهر 1395 - 10:11   |   کد مطلب: 12738
گفتگو با بانی یک گروه جهادی در مورد کارگروه های فرهنگی فعال در این گروه
لبیک به پیام رهبر و راه اندازی یک گروه جهادی در امامزاده ای درقلب شهر
یک بانوی جهادگرگفت: متأسفانه امامزاده ها تنها دربرگزاری جشن ها وسوگواری¬های مذهبی فعال هستند و در ابعاد دیگر فرهنگی کمتر تلاش می کنند. ما سعی کرده ایم پیرو سخن رهبری گامی برداریم و امامزاده را به یک قطب فرهنگی جامعه تبدیل کنیم.

به گزارش شبنم همدان، 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حرکت های جهادی در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده بوده ایم. این بار به سراغ بانویی می رویم که در قلب شهر و در مرقد مطهر امامزاده شاهزاده حسین آغازگر یک حرکت جهادی است . الوان بانوی استواری است که با لبیک گفتن به پیام رهبرش قدم در راهی بزرگ نهاده است.

این بانوی جهادگر با وجود مشغله های بسیار در دنیای امروز همواره لبخند می زند وبا تواضع در کار خود گام برمیدارد از وی می خواهیم در مورد موسسه فرهنگی طلوع و فعالیت های این موسسه توضیح دهد؟

موسسه فرهنگی طلوع از دی سال 1392 شرو ع به کار کرد که آغاز کار ما با کار گروه حقوقی بود ولی بعدها کار ما گسترده تر شد وگروهها ی دیگری هم اضافه شدند که در بهمن ماه سال 1393 کار گروه ما تکمیل شد وبه لطف خداوند ما توانستیم افرادی را جذب مجموعه خود کنیم که شامل کارگروه تخصصی سلامت و کارگروه تخصصی حقوق و کار گروه تخصصی مشاوره خانواده و کار گروه احکام وعقاید وتمام افراد از افراد نخبه دانشگاهی وحوزه هستند .

 

امامزاده ای که به قطب فرهنگی و محل ارائه خدمات اجتماعی تبدیل شد

از وی پرسیدیم چرا شما به عنوان یک گروه جهادی مرکز شهر و این امامزاده را برای فعالیت انتخاب کرده اید؟

در پاسخ گفت:  از قدیم الایام مردم ارادت خاصی به اِمامان و امامزادگان داشته اند مردم وقتی به امامزاده ها مراجعه می کنند دوست دارند گره مشکلاتشان بازشود ودیگر اینکه فرمایش حضرت آقا (مقام معظم رهبری) که فرموده اند امامزادگان باید قطب فرهنگی جامعه شود سرلوحه کار موسسه طلوع قرار گرفت.

این بانوی جهادگر اذعان داشت: متأسفانه برداشت درستی از فرمایش حضرت آقا نشده است و ما میبینیم که  دربرگزاری  مراسم های مذهبی جشن ها وسوگواری ها امامزاده ها بسیار فعال هستند ولی در بعد فرهنگی آن کمتر تلاش شده است . موسسه طلوع مهر  سعی کرده است پیرو سخن رهبری گامی بردارد هرچند این گام کوچک است ولی امیدواریم این اولین گامها مورد توجه قرار گیرد و در سراسر کشور اجرایی شود .

 

اقدام جهادی  در امامزاده شاهزاده حسین و کمک به تشخیص و درمان دیابت

از این بانوی جهادگر در مورد کارهایی که مؤسسه طلوع در امامزاده شاهرزاده حسین انجام می دهد پرسیدیم.

وی گفت: امروزه در جامعه زنگ خطر بیماری دیابت وفشاخون به صدا درآمده وهمه باید این مسئله را جدی بگیریم وافرادی که برای تست قند خون وفشار به گروه سلامت مراجعه می کنند در صورت بالا بودن هریک از این دو عامل به آنها هشدارهای لازم را می دهیم. مدیریت بخش کار گروه سلامت را  خانوم دکتر  احمدی کارشناس مامایی  به عهده  دارند وما درهر یک از  این کار گروهها با افرادی ارتباط گرفته ایم که هریک از این افراد  در بخش خود، اشخاص دیگری را داخل کار گروهها به ما معرفی کرده اند.

الوان خاطر اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون همه افرادی که به موسسه ما مراجعه کرده اند و بیماری دیابت داشته اند ساماندهی شده اند. در این ساماندهی به دو شیوه عمل شده است . ابتدا طی یک برنامه از پیش تعیین شده و انجام هماهنگی های  لازم در یک روز با همکاری دکتر خرم، دارای بورد فوق تخصص غدد ، و ویزیت رایگان ایشان، طیفی وسیعی از بیماران دیابتی در کارگروه سلامت تحت درمان قرار گرفتند . در مرحله دوم   دکتر  احمدی هماهنگی لازم را با درمانگاه شکری موحد انجام دادند  که تعدادی از بیماران بی بضاعت مشکوک به بیماری به   صورت رایگان چکاپ کامل شوند.

 

لطفا در مورد کارگروه های تخصصی دیگر این مؤسسه توضیح دهید.

در بخش احکام و اعتقادی با توجه به وجود گروههای تکفیری و یا مسائل روز که  برای مردم به وجود می آید سعی کردیم از دوستان حوزوی بهره بگیریم و با توجه به استفتائات رهبری و سایر مراجع به سوالات اعتقادی مراجعین ویا شبهات آنان در زمینه احکام پاسخگو باشیم .

 

جامعه نیازمند خدمت رسانی فرهنگی است/ بالا رفتن طلاق عاطفی عاملی برای ورود به خدمات جهادی

این با نوی جهادگر افزود: یکی از نیازهای مهم خانواده ها در جامعه در کار گروه مشاوره خانواده احساس می شود زیرا از یک سو  پرداخت هزینه های سنگین یک ساعت مشاوره خانواده واقعا در توان همه مردم نیست  و از سوی دیگر معضلات جدید اجتماعی از جمله طلاق عاطفی رو به افزایش است وجامعه نیازمند به خدمات رسانی فرهنگی است از این رو کارگروه مشاوره خانواده  با استفاده از روانشناسان  ومشاوران به صورت رایگان به این کار می پردازد

 در کار گروه حقوقی خانم وجدی ، کارشناس ارشد الهیات فقه وحقوق، با ما همکاری می کنند وما مراجعه کنندگانی که قصد طرح دعوا و یا شکایت را دارند به دکتر رازقی وکیل پایه یک ارجاع می دهیم . گاهی افرادی که به کارگروه ما مراجعه می کنند ، نمی دانند طرح مسئله‌ آنها باید در کدام بخش حقوقی ,اعتقادی ,خانواده مطرح شود و با راهنمایی همکاران ما مسئله آنها حل می شود. من و همه همکارانم در این گروه جهادی  خوشحالیم که اگر توانسته باشیم مشکل ویا گره کوچکی را باز کرده باشیم.

 

استفاده از فارغ التحصیلان بیکار در خدمت رسانی فرهنگی

الوان اظهار داشت:  یکی از معضلات اساسی جامعه امروز بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است و دغدغه این جوانان این است که نمی توانند کاری پیدا کنند واز اینکه تخصص وعلمشان در جایی کارایی نداشته باشد   دلسرد می شوند. مؤسسه فرهنگی طلوع در کارگروههای مختلف از این افراد با توجه به تحصیلاتشان بهره می گیرد وهمین که جوانان حس کنند سال ها زحمت و تحصیل آنها ممکن است گره کوچکی از کار نیازمندی باز کند حس خوبی در آنها ایجاد می شود  وباعث می شود به آینده شغلی وکسب تجربه امید وارتر شوند.

 

 

آیا برای کشوری شدن طرح این مؤسسه و این نوع کارهای جهادی اقدامی کرده اید؟

 طرح این گروه موسسه فرهنگی طلوع را یکی از دوستان ما نوشتند وخدمت مقام معظم رهبری ارائه دادند وایشان هم دستور دادند که این طرح در تولیت آستان قدس رضوی اجرایی شود ودر تاریخ  9/ 5/ 1395 در برنامه نگاه یک ، رئیسی تولیت آستان قدس از کسانی که به امام رضا (ع) دارند و می خواهند این خدمت را در آستان قدس ارائه دهند درخواست کرد  در شهر های خود به نیابت از خدمت به امام رضا (ع)این خدمات را ارئه دهند.

 گاهی  حرکت های بزرگ و سازنده تنها از یک گام شروع می شود. همانطور که در آستان مقدس امامزاده شاهزاده حسین (ع) الوان با اولین قدم خود کاری جهادی را آغاز کرد و افراد بسیاری به وی ملحق شدند وگروه گسترش پیدا کرد. امید است اولین گام ها در راه  خدمت رسانی به بندگان خدا در اقصی نقاط کشور هرچه محکم تر برداشته شود.

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار