19. شهريور 1395 - 8:06   |   کد مطلب: 12281
در جریان برگزاری این رقابت ها پریناز ابراهیمی پرتابگر ملی پوش آذربایجان غربی از باشگاه دانشگاه آزاد تهران با پرتابی معادل 50 متر و 12 سانتیمتر علاوه بر کسب مقام قهرمانی رکورد ملی و باشگاهی این رشته را جا به جا کند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایرنا : حسین فهیمی رئیس هیات دو و میدانی آذربایجان غربی : مرحله سوم مسابقات دو و میدانی قهرمانی بانوان باشگاه های کشور با حضور 106 ورزشکار در قالب 11 تیم باشگاهی و استانی روز 18 شهریور ماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.
وی اظهار کرد: در جریان برگزاری این رقابت ها پریناز ابراهیمی پرتابگر ملی پوش آذربایجان غربی از باشگاه دانشگاه آزاد تهران با پرتابی معادل 50 متر و 12 سانتیمتر علاوه بر کسب مقام قهرمانی رکورد ملی و باشگاهی این رشته را جا به جا کند.
فهیمی بیان کرد: این رکورد پس از اخذ تست دوپینگ از این ورزشکار و تایید آن از سوی کمیته ضد دوپینگ، به عنوان رکورد ملی و باشگاهی ایران به ثبت خواهد رسید.
وی ادامه داد: رکورد قبلی این رشته با پرتابی معادل 47 متر و 25 سانتیمتر در اختیار پریناز ابراهیمی بود.
فهیمی گفت: پس از ابراهیمی، لیلا کوهکن از تیم مقاومت با رکورد 47 متر و 24 سانتیمتر دوم شد و امینه کشیری از همین تیم با رکورد 46 متر و 70 سانتیمتر در جایگاه سوم ایستاد.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته نیز فاطمه مهرآور پرتابگر چکش ارومیه ای بر سکوی قهرمانی نوجوانان ایران ایستاد.
دو هفته قبل نیز شاهین احمدی پرتابگر چکش از آذربایجان غربی موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلای مسابقات قهرمانی کشور شده است.
شهر ارومیه از قطب های مهم پرتاب چکش ایران است و طی چهار دهه گذشته همواره رکورد این ماده ورزشی در اختیار قهرمانان این شهر بوده است.
میرصادق موسوی پدر کاوه موسوی نخستین رکورددار ایران و قهرمان پرتاب چکش ارتش های جهان (سیزم) در این رشته است.
میرصادق موسوی، حمید هفت چشمه، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، کاوه موسوی، پریناز ابراهیمی و فاطمه مهرآور از قهرمانان و ملی پوشان استان آذربایجان غربی طی پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند. 
میرکاوه موسوی از ورزشکاران ارومیه ای تنها ورزشکاری که دو بار در المپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشته است.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار