11. شهريور 1395 - 8:15   |   کد مطلب: 12128
عضو کمیته انتخاب جایزه جهانی گوهرشاد یکی از اهداف این جایزه را الگوسازی برای بانوان جهان اسلام دانست و گفت: تقدیر از بانوان نخبه و نیکوکار مسلمان می‌تواند تاثیر گذاری بسزایی در میان مسلمانان و غیر مسلمانان داشته باشد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : صدیقه حجازی درباره جایزه جهانی گوهرشاد که به همت و تلاش آستان قدس رضوی برگزار شده ، اظهار کرد: تصور می‌کنم روح جدیدی در فعالیتهای آستان قدس رضوی دمیده شده که یکی از نمونه‌‌های آن اقدامات فرهنگی همچون جایزه جهانی گوهرشاد (بزرگداشت بانوان فرهیخته و نیکوکار)  است.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی  در زمان فعالیت مرحوم طبسی خدمات بسیار مناسب و متعددی ارائه کرده گفت: بعد از انتخاب حجت السلام والمسلمین رئیسی و حکم رهبر معظم انقلاب و انتظارات ایشان در حرکتهای فرهنگی و امدادرسانی، شاهد توجه و تحول در این زمینه بوده‌ایم.

عضو کمیته انتخاب جایزه جهانی گوهرشاد  تصریح کرد: آستان قدس رضوی حرکتهای مثمرثمری از جمله توجه به نیازهای زائران به‌ویژه قشر مستضعف  و اهتمام به مستضعفین را مدنظر قرار داده و حتی اقدامات فرهنگی آن نیز مشهود و واضح است.

حجازی افزود: جایزه جهانی گوهرشاد که به همت آستان قدس برگزار شده  توجه عمیقی به بانوان نخبه، فرهیخته و نیکوکار جهان اسلام دارد که بیانگر نگاهی جهانی به تمامی مسلمانان است ؛ آستان قدس رضوی  علیرغم اینکه می‌توانست این جایزه را ملی برگزار کند اما آن را جهانی برگزار کرده که نشانگر اندیشیده‌ای جهانی و رویکردی بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: جایزه جهانی گوهرشاد به نوعی جایگاه زن مسلمان و نخبه را به همراهی نیکوکاری او به مخاطبان معرفی کرده  و به مقابله با اسلام هراسی دشمنان پرداخته است؛ جایزه جهانی گوهرشاد الگوی زن مسلمان را به بانوان مسلمان و غیر مسلمان معرفی کرد.

عضو کمیته انتخاب جایزه جهانی گوهرشاد با اشاره به معیارهای انتخاب هشت زن برتر جایزه جهانی گوهرشاد گفت: افراد منتخب بانوانی بوده‌اند که ویژگیهای نیکوکاری و فرهیختگی را همزمان داشته‌اند و نیکوکاری صرفاً به مبنای وقف اموال نبوده بلکه در عرصه‌های مختلف به شناخت برترینها پرداختیم.

حجازی عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در حال حاضر موضوع هجمه‌های فرهنگی غرب و دشمنان به جوانان و به‌ویژه بانوان ما است که جشنواره‌هایی از این دست که با همت آستان قدس رضوی برگزار شده  می‌تواند تاثیر گذاری عمیقی ایجاد کند و بنیه فرهنگی جامعه را در مقابله دسیسه‌های دشمن مورد تقویت قرار دهد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار