2. شهريور 1395 - 0:20   |   کد مطلب: 11956
کیک شربتی به دلیل داشتن شهد یک کیک لطیف و پر طرفدار است که برای پذیرایی عصرانه بسیار مناسب است.

سر آشپز سایت شبنم همدان نوعی کیک مجلسی را برای آموزش این جلسه در نظر گرفته است. کیک شربتی به دلیل داشتن شهد یک کیک لطیف و پر طرفدار است که برای پذیرایی عصرانه بسیار مناسب است. امروزه کیک های آماده و بسته بندی شده در بازار به دلیل استفاده از شیرین کننده های غیر مجاز و افزودن مواد نگهدارنده برای ماندگاری بیشتر سلامتی خانواده ها را هدف گرفته اند. 

بانوان ایرانی با بازگشتن به فرهنگ اصیل خود و تهیه غذا و شیرینی های خانگی از مواد تازه و سالم  می توانند  سلامت فرزندان دلبندشان را تضمین کنند. در ادامه با دستور پخت این کیک خوشمزه و سالم با ما همراه باشید. 

مواد لازم :
تخم مرغ ۳عدد
ماست ۱۵۰ گرم
شکر دانه ریز ۱۰۰ گرم
آرد قنادی ۱۵۰ گرم
روغن مایع یا نیمه جامد آب شده سرد ۱۰۰ گرم
بکینگ پودر ۲ ق چ
وانیل ۱/۸ ق چ
پودر هل ۱/۸ ق چ
مواد لازم شربت کیک:
آب ۱/۴ پیمانه
شکر ۱/۲پیمانه
گلاب ۲ قاشق سوپخوری
هل پودر شده ۱/۸ ق چ
زعفران در صورت دلخواه

طرز تهیه:

برای شروع کار با تخم مرغ ها آغاز می کنیم. باید آنها را با همزن برقی چند دقیقه و در حد مخلوط شدن بزنید. سپس شکر و وانیل را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا جایی که شکر و تخم مرغ  روشن وسبک شود. دقت کنید مواد را نباید  بیش از اندازه بزنید. سپس  روغن  را افزوده و هم بزنید. بعد از روغن نوبت ماست است، آن را نیز اضافه کرده وهم بزنید کار ما با همزن در این مرحله تمام شده است. آرد وبکینگ پودر الک شده را کم کم اضافه کرده وبا مفتول دستی یا خیلی کم با همزن بزنید (در حد مخلوط شدن) .

پس از آماده شدن مایع کیک، مواد را در قالب مربع ۲۰ سانتی که کاغذ روغنی انداخته وچرب کردیم ریخته وصاف کنید . برای اینکه سطح کیک کاملاً صاف شود، یک بار آرام قالب را به سطح کار بکوبید بعد آن را در فر ۱۸۰ درجه به مدت نیم ساعت بگذارید تا کیک پخته شود. سپس آن را از فر خارج کرده وپس از ۱۰ دقیقه از قالب خارج کنید وکاغذ آن را جدا کرده و روی توری خنک کنید.

 پس از خنک شدن کیک کف قالب را پودر نارگیل بپاشید. نارگیل علاوه براینکه باعث می شود کیک به قالب نچسبد، طعم مطلوبی نیز به آن می دهد. بعد دوباره کیک را به قالب برگردانید بهتر است سطح رویی کیک مماس با کف قالب باشد
بعد همه مواد شربت را در شیر جوش کوچکی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شده وشربت ۲تا۳جوش بزند سپس حرارت را خاموش کرده وآنرا در دمای محیط کاملا سرد کنید بعد شربت سرد را کم کم روی کیک سرد ریخته  ورویش پودر نارگیل وپسته بریزید در صورتی که زمان کافی دارید کیک را ۲ساعت یا یک شب با پوشش نایلونی در یخچال قرار دهید وسپس سرو نمایید.

امیدوارم این کیک خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار