28. مرداد 1395 - 14:40   |   کد مطلب: 11871
رییس فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: در حال حاضر بیمه به زنان از طریق بیمه حرف و مشاغل تعلق می‌گیرد، اما سهم زنان برای پرداخت ۷۰ درصد است و دولت ۳۰ درصد را تقبل می‌کند که برخی از زنان و خانواده ها نمی‌توانند همین بار مالی را هم تحمل کنند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل مجلس با دولت در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد: اگر به جای ایجاد تقابل و چالش، با دولت همدل شویم و عزم داشته باشیم که مشکلات مردم را برطرف کنیم، می‌توانیم کارهایی هرچند کوچک انجام دهیم.

وی افزود: براساس جلسه ای که با معاونت امور زنان و خانواده داشتیم تصمیم بر این شد که آنها لایحه بدهند و ما در مجلس بررسی کنیم و کار کارشناسی و نظارتی خود را در حیطه قانون‌گذاری انجام دهیم؛ چون بدنه کارشناسی بیشتر در دست آنهاست.

سلحشوری ادامه داد: در این جلسه بنده در رابطه با بیمه زنان خانه‌دار صحبت کردم و اینکه ۱۰ سال از تصویب این قانون می‌گذرد و در حال حاضر بیمه به زنان از طریق بیمه حرف و مشاغل تعلق می‌گیرد، اما سهم زنان برای پرداخت ۷۰ درصد است و دولت ۳۰ درصد را تقبل می‌کند که برخی از زنان و خانواده ها نمی‌توانند همین بار مالی را هم تحمل کنند.

رییس فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: در حال حاضر اولویت فراکسیون روی برنامه ششم توسعه است تا آن را بررسی کنیم و اگر راهکاری به نظرمان می‌رسد، ارایه دهیم و تصمیم بر این است که بتوانیم بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر کمک کنیم، به سمت اشتغال و کارآفرینی برویم، بحث تسهیل ازدواج جوانان را بررسی کنیم و به مبحث خشونت علیه زنان و امنیت زنان هم بپردازیم.

وی مطرح کرد: در فراکسیون زنان و در کمیته زنان، جوانان، خانواده و ورزش کمیسیون فرهنگی که بنده حضور دارم کار بر روی لایحه برنامه ششم را آغاز می‌کنیم و علاوه بر آن مشکلات در حوزه زنان بسیار زیاد است و نیمی از جامعه ما یعنی زنان با مشکلات متفاوتی مواجه هستند، اما این‌که چقدر مجلس دهم توان حل مشکلات را داشته باشد، یک بحث دیگر است.

سلحشوری در پایان گفت: امیدواریم در پایان این دوره مجلس به آنچه وعده دادیم عمل کنیم و حوزه زنان و خانواده با رویکرد بهتری دیده شود زیرا ما دغدغه زنان را داریم و رسیدگی به وضعیت جامعه زنان از یکسو دست مجلس علی الخصوص زنان نماینده است.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار