19. مرداد 1395 - 19:53   |   کد مطلب: 11695
سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور
احمدی: مرخصی 9 ماه زایمان بانوان فرهنگی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون مرخصی 9 ماه زایمان بانوان فرهنگی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : مهناز احمدی مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش،‌ در دومین روز سی و سومین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور با انتقاد از عدم به‌کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی اظهار داشت:‌ چرا نباید از زنان در پست‌های مختلف استفاده شود در حالی که مشکل قانونی در کشور نداریم و این موضوع مربوط به باور مدیران است.

وی با اشاره به مرخصی 9 ماه زایمان بانوان فرهنگی خاطر نشان کرد: این موضوع در وزارت آموزش و پرورش عملیاتی شد اما بسیاری از دستگاه‌ها نتوانستند آن را اجرا کنند،‌ ولی در آموزش و پرورش مرخصی 9 ماه زایمان بانوان فرهنگی اجرا می‌شود.

احمدی در خصوص اینکه مصوبه‌ای به مجلس در خصوص مرخصی روزهای پنج‌شنبه زنان ارائه شده است،‌ گفت: در گذشته خانم‌هایی که فرزند زیر 6 سال و یا فرزندان معلول داشتند، می‌توانستند از مرخصی روز پنج‌شنبه استفاده کنند و اکنون در انتظار مصوبه مجلس شورای اسلامی در این خصوص هستیم.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: متأسفانه هیچ جایی مستند قانونی در خصوص زنان فرهنگی سرپرست خانوار نداریم و چون قانون هیچ پیش‌بینی در این خصوص ندارد، وزیر آموزش و پروش تأکید به نگاه ویژه مدیران در خصوص زنان فرهنگی سرپرست خانوار دارند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار